Wiser

Hans PostHans Post Member Berichten: 2

Hoi collega's, ik gebruik nu een aantal jaren Wiser search. Wie heeft er goede ervaringen met een andere App die beter werkt?

7 reacties

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Wij gebruiken sinds een paar maanden een integratie van Sooqr. (Geen app, maar een javascript koppeling)

Ik weet niet meer waarom maar Wiser Search beviel mij niet. De standaardzoekfunctie van LS is ronduit slecht, daarom voor een (vrij prijzig) alternatief gekozen.

Ik zou er eigenlijk nog meer tijd in moeten steken qua optimaliseren, maar het werkt tenminste al 10x beter dan de standaardzoekfunctie. Als je bij ons in het verleden zocht op 'Glijmiddel' kreeg je eerst 100 andere producten te zijn waarbij het slechts 1x in de tekst vermeld stond... superhandig! NOT :)

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 123 moderator

Ik kan hier de volgende toelichting op geven.

Het klopt dat het verbeteren van de zoekresultaten in zowel de backend als storefront een veel besproken onderwerp is. We zijn het samen met vele klanten eens dat hier de nodige verbeteringen in doorgevoerd kunnen worden. Zoals je zelf al merkt is de zoekfunctie echter (nog) niet aangepast binnen ons systeem. Dit heeft te maken met de capaciteit van onze programmeurs. 

Dit idee is echter al toegevoegd aan ons development board, en bevat inmiddels het maximum aantal tickets. We koppelen dus geen nieuwe voorbeelden meer, de grote vraag hiernaar is ons duidelijk. Hiermee heeft het verbeteren van de zoekfunctionaliteit een hoge prioriteit binnen ons development team gekregen.

Echter is het verbeteren van de zoekresultaten een aanzienlijk complex project. Er is voor gekozen om na de kleine verbeteringen die we de afgelopen tijd hebben doorgevoerd, de gehele zoekinfrastructuur om te bouwen. Op dit moment zijn er helaas nog geen concrete plannen gemaakt om dit project binnenkort te bouwen, mogelijk dat we hier in de toekomst wel ruimte voor hebben. Wel is het eerste onderzoek hiernaar reeds gestart. Weet dus dat dit bij ons op het netvlies staat. Ik heb de status nogmaals intern nagevraagd, maar we kunnen helaas geen tijdsindicatie geven van wanneer we verwachten dit project aan te kunnen gaan. 

Er zijn inderdaad verschillende externe partijen die de zoekfunctionaliteit verbeteren in de store front. Met name over Wiser Search horen we goede ervaringen. 

Instant Search - https://services.webshopapp.com/login/?redirect=/store/apps/1435

Site Search 360 - https://services.webshopapp.com/login/?redirect=/store/apps/1397

Wiser Search - https://services.webshopapp.com/login/?redirect=/store/apps/620,

Ik hoop dat deze toelichting een beter beeld geeft van wat er hierin speelt.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,094 
    september 2019 aangepast

Wij waren ook niet tevreden over Wiser Search helaas.... wij zijn overgestapt op Site Search 360. Met name hun support is uitmuntend te noemen. Problemen in de opstartfase werden à la minute opgepikt en gefixed. We hadden ook een aantal puntjes die we graag aangepast wilden hebben (zoals artikelnummers en voorraad aantallen direct in het zoekoverzicht) en dat werd echt direct opgepakt en voor ons aangepast. Zo was er meer mogelijk dan we in eerste instantie dachten.

Maar feit blijft dat @Lightspeed natuurlijk in de eerste plaats moet zorgen voor een optimale zoekfunctie! Als je een winkelpand koopt ga je ervan uit dat er ramen in de etalage zitten. Die wil je niet achteraf nog eens door een externe partij tegen extra betaling in je pand moeten laten zetten. We zitten nu min of meer met een winkelpand met half-geblindeerde etalage ramen. Niet echt praktisch als mensen naar binnen willen kijken wat we allemaal te koop hebben. De helft kunnen ze nu niet zien...

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 228 ✭

We zijn deze week overgestapt van Wiser search naar Search360 en echt ... Wat een verademing! Een klantenservice die binnen een dag antwoordt, het moet toch niet gekker worden... En plotseling krijgen klanten relevante zoekresultaten!

Dit hadden we veel eerder moeten doen.

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Hier hetzelfde overigens. Sinds een maand of 2-3 Search360.

Bevalt mij beter en is voordeliger dan Sooqr voor ons was.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,094 
    19 juni aangepast

Wij zijn ook zéér te spreken over de klantenservice van SS360! Zoals eerder al gezegd altijd binnen 1 dag antwoord, en niets is teveel om aan te passen. Ze denken met je mee, ze stellen zelf hier en daar verbeteringen voor indien nodig en tot nu toe is er niets waar we niet uitgekomen zijn.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FietsencityFietsencity Member Berichten: 16

Heb het ook net geïnstalleerd Search 360. Ziet er goed uit maar zal zien of de resultaten meer relevant zijn.

3500+Fietsonderdelen | Fietsencity

Log In of Registreer om te reageren.