Effective date in Google Shopping Feed

jmarsmanjmarsman Member Berichten: 8

Ik heb al mijn producten klaar staan in Google Merchant Center. Wanneer ik in Adwords hier een campagne voor aanmaak, dan zie ik in het voorbeeld (zie afbeelding) niet de uitverkoopprijs, maar de originele prijs vermeld staan. Ook zie ik een start datum van 1 jan 1970 en geen einddatum. Omdat er geen einddatum ingevoerd is, wordt de originele prijs zichtbaar ipv de uitverkoopprijs.

Omdat ik nergens in lightspeed heb kunnen vinden waar deze actieperiode ingesteld kan worden, heb ik de feed aangepast:

{% if product.price.price_old_incl %}

<g:price>{{ product.price.price_old_incl | money_float }} {{ shop.currency | upper }}</g:price>

<g:sale_price>{{ product.price.price_incl | money_float }} {{ shop.currency | upper }}</g:sale_price>

<g:sale_price_effective_date>2019-02-24T13:00-0800 / 2030-02-29T15:30-0800</g:sale_price_effective_date>

{% else %}

Wanneer ik de xml output bekijk, lijkt deze periode nu goed te staan voor ieder product:

</g:product_type>

<g:availability>in stock</g:availability>

<g:price>6.64 EUR</g:price>

<g:sale_price>5.99 EUR</g:sale_price>

<g:sale_price_effective_date>2019-02-24T13:00-0800 / 2030-02-29T15:30-0800</g:sale_price_effective_date>

Ik heb de feed in Merchant Center opnieuw geupload, gerefreshed, etc. Helaas maakt dit geen verschil en Google Ads laat nog steeds een begin datum zien van 1-jan-1970

Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan dit opgelost worden?

1 reactie

Log In of Registreer om te reageren.