Snelstart - ervaringen

FOOFOO Member Berichten: 655 

Momenteel doe ik de administratie van de webshop nog in Jortt. Op zich voldoet dit programma prima voor de administratie, maar met het groeien van de webshop, wordt het toch allemaal wat bewerkelijker. Helaas is er geen koppeling tussen Jortt en LS en ook accountants hebben er wat moeite mee. Het werkt net even wat anders dan een normaal boekhoudpakket.

Op advies van mijn accountant ben ik me nu aan het orienteren op Snelstart. Dit pakket ken ik nog uit het verleden en daar kan ik op zich prima mee werken. Wat ik alleen véél belangrijker vindt, is een goede koppeling met LS en de verschillende betaalproviders. Als ik de koppelingen in de appstore bekijk, zou het mogelijk moeten zijn dit volledig te koppelen en automatiseren. Dus alle facturen automatisch in Snelstart en vervolgens ook de betalingen via de verschillende betaalproviders automatisch gekoppeld. Dan blijven naar mijn idee alleen de inkoop en kosten over om te boeken.

Wie werkt er allemaal met Snelstart en heeft dit gekoppeld met LS? Hoe zijn de ervaringen? Loopt dit allemaal vlekkeloos, of zijn er nog addertjes? De planning is om 1 januari over te gaan en ik stap liever niet nog weer eens over.

John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

7 reacties

• Ingrid_JacquelineIngrid_Jacqueline Member Berichten: 1

Ik ben ook nieuwsgierig naar de ervaringen, lees graag mee...met de antwoorden ;)

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 46
    24 september aangepast

Niet met Snelstart maar met Exact wel, misschien heb je er iets aan?

Alle facturen van de LS webshop(s) worden via iWebdevelopment (Codex) API direct naar de grootboeken in Exact geboekt (bijna realtime). Ideal en Credit card afletteren doen we maandelijks met API van Dealer4Dealer (Sisow en Multisafepay). Dat werkt perfect. Klanten die overmaken worden afgeletterd bij dagelijkse Rabobank import.

Enigste handwerk zit helaas aan Paypal en Bol.com klanten. Maar met een kleine 10.000 transacties/jaar is de bulk zo snel verwerkt.

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Exact heb ik al ervaring mee. Prijzig en geen prettig pakket.

Snelstart ken ik ook en vind ik prettiger werken. Het is ook goedkoper en heeft de voorkeur van de accountant. Ik ben alleen benieuwd naar de koppelingen met LS, Mollie, Paypal, etc.. Daar heb ik nog geen ervaring mee en daarom wil ik graag de ervaringen van anderen weten.

@Mary: Kijk, dat is mooi om te lezen! Gebruiken jullie voor de koppeling ook bepaalde apps?

Paypal en Mollie transacties kunnen ook worden geïmporteerd, gaat in principe hetzelfde als banktransacties.

@Mary Moeten deze handmatig geïmporteerd worden, of is daar ook een koppeling voor? En worden de betalingen ook automatisch afgeboekt op de bestellingen / facturen?

20 november aangepast

Post edited by FOO on
Log In of Registreer om te reageren.