Betaalmethode per land in- of uitschakelen

MUSMUS Member Berichten: 2
18 september aangepast in Veiligheid en betalen

Goedemiddag allemaal,

Weet iemand of je betaalmethoden per land kunt aan of uitzetten? Wij hebben net de overstap gemaakt van Magento 2 en het valt mij erg tegen dat je dit nu niet kunt doen (lijkt iig zo). Een Nederlandse klant hoeft niet alle Belgische en Duitse betaalmethoden te zien, zo wordt het een erg lange lijst en is niet conversieverhogend lijkt mij. Heeft iemand anders hier misschien een oplossing voor gevonden? @Lightspeed

Groet Jaap

6 reacties

• Kim van KemenadeKim van Kemenade Member Berichten: 15

Ik volg deze even.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 100 ✭

Een Nederlander kan ook in Belgie (misschien tijdelijk) wonen en via ideal willen betalen. Visa versa net zo.

• izinqizinq Member Berichten: 11

Nee, hier is geen oplossing voor en dat is inderdaad heel jammer. Dit is absoluut een verbeterpunt voor Lightspeed.

• MUSMUS Member Berichten: 2

@izinq ja dat ben ik met je eens. Ik snap jou ook hoor @Dave0701 , maar ik denk dat dit niet opweegt tegen het aantal bezoekers die alle betaalmethoden zien en daardoor sneller afhaken....

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 33 moderator

@MUS en andere,

Hartelijk bedankt voor deze feedback!

Hierbij wil ik laten weten dat de wens om betaalmethoden per land in te kunnen stellen bij ons bekend is. Ik zojuist een ticket aangemaakt om dit te documenteren.

Ik wil wel eerlijk aangeven dat dit momenteel 'slechts' een idee is. Op dit moment heeft dit verbetervoorstel, gezien andere prioriteiten, een lagere prioriteit. 

Hierdoor vinden we het wel belangrijk om deze feedback goed te documenteren, zodat we kunnen meten hoeveel merchants deze functie graag zouden willen.

• Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Member Berichten: 20

Ik had contact met lightspeed gehad hier over.

En kreeg het volgende bericht.

Ik heb het zojuist intern nog even nagevraagd over de Klarna betalingen in België. Het is helaas niet mogelijk om Klarna uit het overzicht te halen voor Belgische klanten vanwege de Geo wetgeving in de EU. Zie de volgende link voor meer informatie: https://www.netkwesties.nl/1266/geoblocking-verordening-verbiedt-buitenlandse.htm

Je zou met maatwerk de betaalproviders verbergen gebaseerd op locatie en taal, maar dat is iets wat wij vanuit Lightspeed aanbieden. Daarnaast ligt het gevoelig met de wetgeving. 

Log In of Registreer om te reageren.