Problemen website?

JoriJori Member Berichten: 159 ✭

Goedemiddag,

Wij hebben sinds vrijdag een reductie van orders van ongeveer 75% tot bijna startniveau van toen wij ooit begonnen. Goed, dat kan een keer toeval zijn. Zaterdag, zondag was het ook dramatisch en vandaag hebben wij pas 3 orders tot nu (15:00). Om dat even in perspectief te zetten, dat hebben we normaal om 7 uur in de ochtend.

Wij gebruiken Hotjar en nu zie ik bij veel mensen die in de winkelwagen komen in één keer een wit scherm. Nu heb ik al een tiental keer zelf iets de winkelwagen in geramd en geprobeerd te bestellen en dat gaat allemaal prima.

Nu probeert mijn partner iets te bestellen als test en die krijgt een foutmelding op diverse plekken op de website maar voornamelijk in het bestel proces --> "in winkelwagen" --> "bestelling afronden"

Ben ik de enige?

30 reacties

• aresthoarestho Member Berichten: 58

via mail een melding dat ideal is ontvangen echter de order komt niet tevoorschijn, meer mensen last van ?

• JoriJori Member Berichten: 159 ✭

@arestho

Dat probleem is er ook bij ja. Ook wij krijgen een order binnen maar helaas niet in de backend te vinden. Ik heb Lightspeed gebeld en we gaan wachten.

• TalendomeinTalendomein Member, Beta tester Berichten: 31

Wij merken ook af en toe problemen op (frontend) : "502 Bad Gateway errors", bijv. met zoekopdrachten in het zoekvenster.

• ChichaChicha Member Berichten: 116 ✭

Ik heb wel van klanten gehoord vanmiddag dat ze niet konden afrekenen en dat er stond dat er geen gegevens werden verzonden door onze shop.

• Anneke Herbers AlbersAnneke Herbers Albers Member Berichten: 7

Bij ons ook, bijna geen orders afgelopen weekend . Ik vroeg mij ook al af of er problemen zijn.

• HansPHansP Member Berichten: 6

Hier het hele weekend hetzelfde probleem. Je ziet wel klanten produkten in het winkelwagentje en gaan tot aan de checkout en dan houdt het op. Dus nauwelijks orders terwijl dit voor ons normaal gesproken drukke dagen zijn. Heel vreemd.

Dit soort dingen zijn echt super lastig. Het gevoel is dat er iets niet klopt (wat jullie ook een beetje onderbouwen) echter wijst de data anders uit en werkt gewoon alles.

Voor ons zijn dit normaal ook de drukke dagen echter is het qua orders heel stil (qua bezoekers niet)

• FOOFOO Member Berichten: 759 

Hier geen problemen. Normale bezoekersaantallen en normale conversie.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Toch gaat er iets niet goed. Zojuist een klant die bij de checkout in het engelstalige pagina terecht kwam.. Ik heb niets in het Engels.

Misschien dat het met het thema of een bepaalde app te maken heeft?

Zou heel goed kunnen maar dan is het spontaan ontstaan. Ik heb ook al gedacht aan een app. Ik heb het bij lightspeed neergelegd. Maar even afwachten.

Wij hadden iemand die in een andere soort check-out terecht kwam, ook best bijzonder.

• ChichaChicha Member Berichten: 116 ✭

Andere soort checkout?

Wij hebben de multi-step checkout en deze klant kwam in de one-step check-out terecht.

Hier krijgen klanten voordat ze kunnen betalen: Checkout already converted to order.

Ik zou dan toch eens gaan bellen met Lightspeed. Lijkt me toch dat er iets fout zit ergens.

Ik had het vanmorgen al gemeld. Nu ook maar eens gebeld, uiteraard niks bekent. Het is ook erg vaag allemaal. Maar ze gaan kijken..

Het ticket is gesloten met de medeling opgelost. Geen terugkoppeling gehad.

Ik moet wel zeggen dat wij vandaag geen uitstappers meer hebben gehad met een 502 gateway melding. Ik vind het allemaal een beetje vaag maar het functioneert vooralsnog weer zoals ik kan zien.

• MJanssenMJanssen Member Berichten: 3

Ik heb nog steeds die problemen. Zou de enige zijn met dit probleem, nee niet eerder gehoord. Nu lees ik dat meerdere dit probleem hebben. Kost wel omzet!

Vraag me af wanneer het opgelost is of houden we ons van de domme.

Er zijn ook klanten die een bestelling willen plaatsen maar waarvan de order al niet door komt. Je kunt dan zeggen ik heb er geen last van maar dat weet je niet want je kunt de klanten niet zien die een wit scherm hebben gehad. Je weet dat alleen als ze je bellen of mailen dat ze dit probleem hadden. Heb ik al diverse keren mee gemaakt.

@MJanssen

Dit kun je wel zien door bijvoorbeeld HotJar te gebruiken. Wij zien op de opnames of klanten een wit scherm krijgen. Dit kregen ze wel tot eergister en sindsdien heb ik geen witte schermen meer gezien. Ik begrijp er ook niet veel van helaas.

In ons geval bellen of mailen de klanten niet. De conversie laat ook niets vreemds zien en met testen kom ik ook niets vreemds tegen. Daaruit durf ik toch wel voorzichtig te concluderen dat er bij ons niets aan de hand is. Het lijkt

Ik zou toch even rechtstreeks met Lightspeed bellen, met wat concrete voorbeelden. Dat zal sneller gaan dan via het forum.

@FOO

Even heel erg off-topic maar welke search app gebruik jij? Ik vind dat voor ons wel een goed iets namelijk :)

@Jori, geen app, gewoon de standaard zoekfunctie van LS

Jori, ik ben al weken bezig met LIghtspeed en er wordt niets opgelost want ben de enige............

@FOO

Die popup zit dan denk ik in jullie template. Wij kunnen standaard geen categoriën zoeken of met filters zoeken. Naar zoiets ben ik nog op zoek.

@MJanssen

Dat is lastig. Je kan eventueel HotJar installeren en dan opnames maken zodat je wat kan laten zien aan Lightspeed. Wellicht een idee?

• SoniaSonia Member Berichten: 114 ✭

Gisteren en vandaag twee klanten een bestelling geplaatst die niet betaald zijn. Opgegeven betaalwijze was Ideal. Normaal verschijnt er in Mollie een Ideal transactie die (nog) niet betaald is, maar nu helemaal niets. Mollie lijkt helemaal niet te zijn aangeroepen. Die van vandaag is zelfs automatisch geannuleerd. Wat is er aan de hand?

• SoniaSonia Member Berichten: 114 ✭

Bestelling worden twee keer aangemaakt. De verzendkosten worden niet getoond in de checkout. Nog meer mensen hier last van?

• MarkMark Member Berichten: 96 ✭

Ik heb de afgelopen paar maanden een aantal keer gehad dat er wel een order doorkwam. Maar zonder ordernummer: ik kon de orders dus niet openen. En ze bleven hangen op: 'wachten op betaling'. Klant kreeg wel mails binnen van elke order. Soms wel 4!

Maar het gekke is: ik heb geen idee wat dit probleem triggert. Andere orders komen wel gewoon door.

Log In of Registreer om te reageren.