Google mijn bedrijf

JF85JF85 Member Berichten: 161 ✭

Beste allen!

Onze Google Mijn Bedrijf is plotseling verdwenen omdat we geen bedrijfsnaam op het gevel van de pand hebben en geen telefoonnummer vermeld in Google Mijn Bedrijf. Volgens Google ligt aan het aan deze twee genoemde punten. Zij refereren naar deze richtlijnen: https://support.google.com/business/answer/3038177?rd=1

In het linkje lees ik nergens dat de twee genoemde redenen verplicht zijn. Anders was het telefoonnummer veldje verplicht om te vullen.

Iemand tips of eerder dit meegemaakt? Wat moet ik nu doen en wie kan het beste hiervoor contacteren? Ik kan helaas ook geen telefoonnummer vinden van ze.

Ik hoor graag van jullie!

3 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 761 

1 Tip: verspil je tijd er niet aan, want dat ga je toch verliezen.....

Ook wij hadden een Google Bedrijfsvermelding. Daar kwamen op 1 dag ineens tientallen valse negatieve reviews binnen van een gast die er een hobby van maakt bedrijven te "zieken". Dit hebben we gemeld bij Google en na veel moeite ook iemand telefonisch te pakken gekregen. Maar reken maar niet dat ze ook maar een poot uitsteken. Ik moest geduldig afwachten. Aan het eind van het liedje werd mijn vermelding verwijderd om dezelfde reden: geen bedrijfsnaam op het pand. Ondanks dat ik foto's heb gestuurd van een (klein) bordje naast de voordeur.

Opnieuw aanmelden heeft ook geen nut. Ook die vermeldingen worden doodleuk weer verwijderd. Ik verspil mijn tijd er niet meer aan.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JF85JF85 Member Berichten: 161 ✭

@FOO , heel bizar! Ik had die contactpersoon van Google nog een mail gestuurd en krijg onderstaande reactie van ze terug. Hoezo een bedrijf moet een bedrijfsnaam op gevel hebben??? Het is zelfs niet overal toegestaan van de gemeente! Sterker nog, dit staat ook nergens in de voorwaarde!

"Bedankt voor uw reactie aan Google Mijn Bedrijf. 

Ik begrijp goed dat het zeer jammer en vervelend is dat het bedrijf inmiddels is verwijderd. 

Het is zo dat we ons echt dienen te houden aan de richtlijnen om een zo accuraat mogelijke weergave van bedrijven te kunnen tonen op Maps. 

In de deelnamevereisten is het volgende te lezen: 

Merken, organisaties, artiesten en andere bedrijven die alleen online zakendoen, komen niet in aanmerking voor een Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Uiteraard zijn er, net als u lange tijd, vele bedrijven die niet opgemerkt worden door het systeem en wel zichtbaar zijn als bedrijf op Maps. 

Ons systeem doet regelmatig controles en tevens dienen wij ons aan de richtlijnen te houden. Dit is de rede dat we het bedrijf hebben moeten verwijderen van Maps helaas. 

Via Google Mijn Bedrijf is het dus niet meer mogelijk om uw bedrijf op Maps te tonen. 

Informatie over het beter zichtbaar zijn op Google Zoeken als webshop, kunt u terug lezen in het volgende artikel:

Startersgids voor zoekmachineoptimalisatie

We hopen u zover voldoende te hebben geïnformeerd vanuit onze positie. Indien er nog aanvullende vragen zijn horen we heel graag van u.

Met vriendelijke groet, 

Puck"

• FOOFOO Member Berichten: 761 

Welkom in de wereld van het almachtige Google.......... 😤

En als je reageert, krijg je gewoon keer op keer dezelfde reactie. Tot ze je irritant gaan vinden en dan wordt je volledig doodgezwegen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.