Verzendkosten berekend bij betaling via PayPal

RonaldRRonaldR Member Berichten: 9

Goedemiddag,

Wij hebben al sinds het begin problemen met de berekening van de verzendkosten als men kiest voor PayPal. Wij hebben gratis verzending binnen Nederland vanaf €75. Als een klant tussen de €75 en ~€77 zit als totaalbedrag en vervolgens kiest voor PayPal (wij rekenen daar 2% kosten voor, wellicht dat het daarmee te maken heeft) dan worden er toch verzendkosten berekend en moet de klant ineens een stuk meer betalen. Als men boven de €77 euro uitkomt als totaalbedrag dan zijn er geen problemen.

Dit leidt er vervolgens toe dat de klant niet betaalt, opnieuw een order plaatst, weer niet betaalt en vervolgens contact met ons opneemt. Als men kiest voor een andere betaalprovider dan vervallen de verzendkosten wel ineens.

Dit komt echt maar sporadisch voor, maar het is wel vervelend als het gebeurt. Iemand enig idee hoe dit kan en of dit opgelost kan worden?

3 reacties

• ChichaChicha Member Berichten: 104

Oh dat heb ik nou net bij Billink. Daar reken ik ook kosten voor en de klant zit op 65,90 + 1.49 Billink en de verzending wordt berekend, terwijl het boven 65 euro gratis is.

• MarkMark Member Berichten: 91 ✭

Het staat mij bij dat je voor PayPal in de koppeling aangeeft wat je verzendkosten zijn. Want er lopen ook mensen tegenaan die internationaal verkopen en dan slechts de Nederlandse verzendkosten via PayPal berekend worden. Misschien moet je het in de koppeling zoeken.

Bij Billink zou dit niet moeten gebeuren, die neemt bij ons volgens mij de juiste informatie over uit de orderinfo zelf.

• RonaldRRonaldR Member Berichten: 9

Ik vermoed dat je dan doelt op PayPal Checkout, dat gebruik ik niet. De klanten rekenen gewoon af op de reguliere manier. Het enige verschil is dat ik kosten bereken voor PayPal. Er valt niets in te stellen in PayPal met betrekking tot verzendkosten, die worden namelijk bepaald door het systeem van Lightspeed.

Log In of Registreer om te reageren.