dymo labelwriter koppelen..?

Vraagje, waarom kan niet, zoals bij elke andere webshop hosting, een label writer gekoppeld worden aan je shop systeem?

is toch niet zo dat ik al mijn klant adressen moet knippen en plakken op een layout en dat dan uitdraaien op mijn dymo?

Ik heb veel kleine bestellingen die alleen met een bubble envelop verzonden gaan worden..

had dit wel beter verwacht voor het geld...

7 reacties

• JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Yep, dat wordt knippen en plakken. Dat was ook een kleine verrassing toen wij over waren gestapt naar Lightspeed. Sommige verzendpartners zoals MyParcel of SendCloud ondersteunen volgens mij ongefrankeerde labels maar die worden dan weer niet goed gezet voor je Dymo printer.

Ons vorige platform was CCVshop, hoewel de mogelijkheden veel beperkter waren en het platform "minder" was dan Lightspeed had je wel de mogelijkheid tot "export naar Dymo" en werd er netjes een .txt file aangemaakt die je kon importeren in Dymo.

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Ik gebruik een Dymo Labelwriter 4XL met daarin de A6 formaat labels (4x6"). Alle orders worden automatisch geëxporteerd naar MyParcel. En vanuit daar print ik ze met 1 druk op de knop (nouja, iets meer dan 1) op A6 labelformaat.

Je kunt ook je standaard verzendmethode op brievenbuspakje zetten. En op de kleinste bubbelenveloppen die wij hebben (18 cm x 12 cm buitenmaat) past het A6 label perfect.

Tip: wel eerst label plakken voordat er producten in gaan. Dat werkt makkelijker.

Ongefrankeerde adreslabels gebruiken we niet. Dan heb je ook geen Track&Trace voor je klant beschikbaar.

@Mark

Dit is alleen gesproken vanuit een shop die voornamelijk dingen verstuurd in een brievenbuspakje. Voor een brievenbuspakje verzenden betaal je al gauw €3,50 en 0,15 voor het pakje.

Bij een enveloppe betalen wij €1,26 en 0,09 voor de enveloppe. Dat is een verschil van €2,30 per zending. Als je 1000+ enveloppen doet mag je het zelf uitrekenen ;)

• MarkMark Member Berichten: 100 ✭

Haha, ja dat snap ik zeer goed. Dat hangt natuurlijk ook af van de waarde van de inhoud én of je jouw klanten de verzendkosten doorberekent / wilt doorberekenen. Ik heb zelf wel geld over voor een Track&Trace-code - maar inderdaad niet als ik €5 besteed en er €3 extra moet betalen.

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Via MyParcel kun je ook een digitale postzegel printen, met de adresgegevens van je klant.

Hoe frankeer je nu je enveloppe zendingen?

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Uit zijn startpost maak ik op dat hij veel (nu is veel natuurlijk relatief) postzendingen heeft. Digitale postzegels zijn nooit interessant qua prijs. Voor een enkele enveloppe is het te doen maar niet als je meer dan 20 enveloppen per dag hebt dan is het veels te duur of het moet allemaal onder de 20 gram wegen maar dat gebeurt zelden.

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Dan gewoon even het adres selecteren, rechter muisknop, printen en de Dymo selecteren.

Of alsnog via MyParcel, maar dan zonder frankering. Zou ook moeten werken.

Lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.