Laatste Changelog is van 23 juli 2019...

JipJip Member Berichten: 17

Hallo @Lightspeed,

Leven jullie nog of is het gedaan met de Ecommerce afdeling zoals al te lezen was in jullie blog:

Schandalig dat er al maanden compleet geen aandacht wordt geschonken aan de Ecommerce tak van Lightspeed. De laatste toevoeging aan het changelog is van 23 juli 2019.

Getagd:

16 reacties

• Ilonka Zwolsman-HeijnenIlonka Zwolsman-Heijnen Member Berichten: 3

Daar moest ik vandaag ook aan denken. En nu is de zoekfunctie weer niet werkzaam, kan ik geen artikelen op de voorpagina zetten die ik wil en met zo'n 2100 unieke items is dat wel wenselijk. En dan ligt de site er in de front,- of backoffice weer uit. Dan dupliceert die een artikel wel maar duurt het 5 minuten voordat je er iets mee kan doen. Of gewoon helemaal niet. En zo lijkt er de laatste tijd iedere keer wel wat aan de hand.

• DriesDries Member Berichten: 4

Ik erger me ook dood aan het gebrek aan development en de tal van issues de laatste tijd. En daar betalen we dan zo veel voor... Ik had paar weken geleden contact met iemand hogerop van customer support, en die had ook weinig interessants te melden. Ik denk dat ecom de cashcow wordt/is van Lightspeed...

• JipJip Member Berichten: 17

@Lightspeed Team ,@Lightbeam ,

Jullie changelog zou vol moeten staan met aanpassingen en verbeteringen zeker nu jullie systeem zo instabiel is dat storingen wekelijks voorkomen en zelfs langer duren dan 1 week! Maar waarom arbeid verrichten.....het geld stroomt toch binnen!

• RuudRuud Member Berichten: 43

Ik vind het zorgelijk dat er nog steeds geen reactie is gekomen op dit topic vanuit Lightspeed.

• RoykRoyk Member Berichten: 26

@Ruud Vermoedelijk komen er geen werknemers van Lightspeed op dit forum. Het duurt vaak lang voordat iemand van Lightspeed zelf reageert op hetere issues of topics. Er is weinig community drive.

@Lightspeed @Lightspeed Team @Sharlene

Wakker worden! Wanneer wordt het changelog bijgewerkt? In het verleden is er een belofte gedaan door Nienke (welke compleet verdwenen is) om het log actief bij te houden.

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Niets verdwenen, maar niet goed gezocht. Het is geen Nienke, maar @Nynke

https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/444/changelog

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@FOO En @Nynke heeft sinds december 2018 nergens meer op gereageerd!

Dat lijkt mij redelijk "verdwenen"!

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Bericht staat er toch nog? Dus niet verdwenen......

Nynke zal een andere baan hebben vermoed ik. Er zijn genoeg andere LS leden actief op dit forum. Volgens mij hadden ze afgelopen tijd andere prioriteiten dan reageren op dit topic. Ik zie toch liever dat storingen worden verholpen in plaats van hierop reageren.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@FOO Wat ben je toch weer Lightspeed minded.....

Ik heb liever géén storingen maar ieder zijn ding!

29 oktober aangepast

En nog steeds geen reactie van Lightspeed over de complete stilstand van de ontwikkeling van Lightspeed E-commerce. Het ene verzoek na het andere verzoek wordt door de klanten via dit forum of via een ticket ingediend. Maar er wordt helemaal niets meer uitgevoerd. Sinds 23 juli 2019 is het changelog niet meer bijgewerkt. Het enige wat er nog gebeurt is het verhelpen van storingen welke naar mijn idee ontstaan door slecht of geen onderhoud.

Geef eens een juiste en inhoudelijke reactie @Lightspeed zodat ik weet dat er gewerkt wordt aan de toekomst van de E-commerce afdeling.

@Maartje @Lightspeed @Lightspeed Team @Sharlene

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 234 moderator
    29 oktober aangepast

Jullie feedback is gedeeld met het Product Developmentteam en ik kan het volgende bericht met jullie delen.

Het is inderdaad wat stiller dan normaal in de changelog! Maar dat houdt zeker niet in dat we niks aan het ontwikkelen zijn voor eCom. Het tegenovergestelde is zelfs waar. We werken momenteel hard aan een aantal grote ingrijpende veranderingen. Waarvan een aantal zullen zichtbaar zijn een aantal geruisloos op de achtergrond gebeuren. 

Theme Instellingen - Een thema reflecteert je merk en je uitstraling, het aanpassen hiervan is in de huidige vorm niet even makkelijk. Zo weet je niet welke instelling bij welk kleur, tabel of iets dergelijks hoort. Zo zie je niet direct wat je aanpast en hoe dat eruit komt te zien, wel zo lastig! Daarnaast zijn alle instellingen direct zichtbaar in je winkel. 

Loyalty - Het binden van klanten aan je merk en het leveren van unieke ervaringen is belangrijk om succesvol te zijn. Al enige tijd hebben we hier een oplossing voor in Retail, en deze zal nu ook de Omni en eCom Standalone kant opkomen. Lightspeed Loyalty zal op korte termijn beschikbaar worden voor alle eCom klanten, (Omnichannel en eCom Standalone).

Vernieuwde Infrastructuur - Onze klanten en ons netwerk groeit hard door, om deze groei door te kunnen zetten hebben we drastische wijzigingen moeten maken in onze infrastructuur. Zo kunnen we ook in de toekomst de stabiliteit en service blijven garanderen. Recent hebben we al het verkeer een alternatieve (netwerk) route gegeven om zo nog stabieler en veiliger platform te kunnen garanderen. (Vanwaar we ook enkele klanten hebben gevraagd hun DNS te wijzigen, deze was zeer verouderd.)

We werken druk aan een grote verhuizing, deze zal geheel op de achtergrond gebeuren. Hierover ontvang je op korte termijn een email. Met de vernieuwde infrastructuur kunnen we in de toekomst nog verder groeien. Door deze update zijn een aantal (kleinere) updates vertraagd en hebben we deze in de afgelopen weken (nog) niet doorgevoerd.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

@Maartje Dit hoor ik graag!

Fijn dat er op de achtergrond goed gewerkt wordt aan E-com. Stabiliteit is nu wel nodig en toekomst plannen ook. Joepie! Lightspeed leeft!

Ik hoop dat alles wat je beschrijft ook echt uitgevoerd gaat worden en dat er natuurlijk ook geluisterd wordt naar de (Nederlandse) klanten met het toevoegen van veel gevraagde features zoals "Meerdere emailadressen". Voor nu ben ik weer even gerustgesteld maar dat neemt niet weg dat ik mij niet kan voorstellen dat er de laatste maanden werkzaamheden zijn uitgevoerd welke wel thuishoren in de changelog.

• jonassmetsjonassmets Member Berichten: 17

Ondanks de grote veranderingen die er aan komen kan ik er niet van over dat Lightspeed steeds meer achterstand oploopt op de grootste concurrent Shopify. Ook als je gaat kijken naar integraties en ondersteuning door externe diensten is Lightspeed zelden eerste keus. Ik ben benieuwd hoe de roadmap er hier uitziet want voor de klanten die enkel en alleen gebruik maken van Ecom lijkt het me hoe langer hoe insteresanter om over te stappen op een van de grote concurrenten?

Jonas

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 234 moderator

@jonassmets dit lijkt me niet het juiste platform om anderen aan te sporen Lightspeed te verlaten. Daarnaast hoeft het gras niet altijd groener te zijn aan de overkant. Bekijk bijvoorbeeld eens de volgende statuspagina of schrijf je in voor de updates https://status.shopify.com/

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    1 november aangepast

Precies wat ik altijd zeg: het gras is altijd groener aan de overkant!

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.