Ervaringen gezocht - klant haakt af

ilonaswebgemsilonaswebgems Member Berichten: 2

Wij krijgen regelmatig van klanten te horen dat producten te snel uit de winkelwagen verwijderd worden, terwijl ze die nog aan het vullen zijn. Dit terwijl de klant was ingelogd, dus dan zou je denken dat de winkelwagen gewoon bewaard blijft. Dat vinden wij ook heel logisch.

Gelukkig maar dat wij veel vaste klanten hebben die de moeite nemen om ons dit te melden, anders hadden wij hier niet eens weet van gehad.

We verkopen kralen en sieraadonderdelen en onze klanten zijn soms even bezig om hun bestelling compleet te maken. Als dan net even de telefoon gaat of er komt iets tussen dan wordt de winkelwagen automatisch leeggemaakt en moeten ze opnieuw beginnen. Enorm frustrerend en het kost ons heel veel omzet.

Zelf heb ik dit eens op een kleding website meegemaakt en toen ben ik gestopt, ik heb niets meer besteld op deze site.

Lightspeed zegt hier voorlopig niks aan te willen doen. Het kan wel via maatwerk opgelost worden, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of ben je verbaasd dat dit zo gaat?

Ik kan me voorstellen dat wij niet de enigen zijn die dit heel graag anders zouden willen zien, want het is natuurlijk hartstikke zonde dat wanneer iemand een (grotere) bestelling wil plaatsen, deze afhaakt omdat de winkelwagen opeens leeg is.

Misschien kunnen we onze krachten bundelen zodat het bij Lightspeed hoger op de agenda komt. Of desnoods kunnen we het maatwerk dan bundelen waardoor de kosten lager worden.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaring hiermee.

Hartelijke groet,

Ilona Lutgerink

8 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 914 

Ik was in de veronderstelling dat de inhoud van een winkelmandje wanneer je ingelogd bent 2 weken bewaard blijft. Wanneer je niet ingelogd bent verdwijnt de inhoud na 30 minuten (dat vind ik zelf ook vrij kort)

Maar als iemand ingelogd is en de telefoon gaat, dan is volgens mij niet ineens het winkelmandje leeg, toch? Die blijft dan 2 weken bewaard.

Of zie ik iets over het hoofd?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • Bas van LeeuwenBas van Leeuwen Member Berichten: 19

Hier het zelfde probleem..

Heeft het dan niet met cookies ofzo te maken?

Want als een klant geregistreerd en ingelogd is blijft de inhoud van een mandje toch 2 weken bewaard??

www.devrolijkeengel.nl
  • ilonaswebgemsilonaswebgems Member Berichten: 2

Beste Paula,

Het klopt wat jij zegt, maar wanneer de klant niet zelf uitlogt en na ca. 20 minuten verder wil winkelen wordt de winkelwagen leeg gekiept.

Probeer het maar eens uit. Doe je een aantal artikelen in je winkelwagen en na een half uurtje voeg je iets toe..... en weg is alles....

Zwaar frustrerend voor klanten die veel artikelen in hun mandje hadden, want die kunnen helemaal opnieuw beginnen. (áls ze dat al doen)

Ik heb 3 dagen geleden een aantal artikelen in mijn mandje geplaatst, en die staan er nu nog steeds in als ik inlog.

Ik zal nu nog een keer opnieuw proberen, ik zal iets in mijn mandje plaatsen, niet zelf uitloggen en dan over een uurtje kijken of de artikelen er nog steeds in zitten. Ik laat het nog weten!

www.devrolijkeengel.nl

Bij ons werkt het gewoon.... alle artikelen staan er gewoon nog in als ik weer inlog.

www.devrolijkeengel.nl

Is het niet zo dat de klant niet doorheeft dat hij/zij uitgelogd is? Want inderdaad, als je niet zelf uitlogt en je gaat weer verder winkelen dan staat er inderdaad dat je mandje leeg is. Maar als je dan gewoon weer inlogt is je mandje weer gevuld.

www.devrolijkeengel.nl
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭

Bij mij en mijn klanten blijft ook alles gewoon in het mandje staan voor een bepaalde tijd.

Log In of Registreer om te reageren.