Vertalen Webshop

ChichaChicha Member Berichten: 68
18 oktober aangepast in Marketing en SEO

Wie heeft zijn webshop naar Engels vertaald en kan mij vertellen wat ik moet doen om mijn NL SEO rankings te behouden als ik Engels ga activeren? Wil niet ineens dalen omdat de url nu ineens mijnwebshop.nl/nl/ is.

Volgens LS hoef ik geen redirects aan te maken, maar zou graag weten van iemand die al deze stap heeft gemaakt en zijn organische verkeer heeft behouden waar ik rekening mee moet houden.

@Frank Jij tips en ervaringen?

Gr,

Sharon

Post edited by Chicha on

3 reacties

• KevinKevin Member Berichten: 18

ik volg even :)

• FrankFrank Member Berichten: 72 ✭

Hoi Chicha

Je hoeft hier inderdaad niks voor te doen. Als ik naar een URL ga zonder de extra nl/ kom ik nog steeds op de juiste pagina uit. De nieuwe URL's die je aanmaakt de nl/en/ worden door Google wel geïndexeerd als zijnde nieuw, omdat de taal nieuw is. De nl/nl/ blijft Google gewoon zien als nl/. Wel worden de URL's in de zoekresultaten vervangen naar nl/nl/. Maar als je bijvoorbeeld advertenties op sites hebt geplaatst waar dus alleen de nl/ staat dan blijven deze gewoon werken. Die hoef je niet te vervangen. Je hebt wel dat Nederlandse tags ook op de Engelse site zichtbaar zijn en vice versa. Google maakt daar dus ook pagina's voor aan b.v. nl/nl/marmer nl/nl/marble nl/en/marmer etc.. Maar dat heeft voor zover ik zie ook totaal geen invloed gehad op mijn ranking. Ik heb zelfs het idee dat Google mijn ranking nog beter heeft gemaakt juist doordat ik meer talen aanbied maar dat weet ik uiteraard niet zeker. Kan ook zijn doordat de trustscore natuurlijk steeds beter wordt naarmate je langer bestaat.

Groetjes Frank.

• ChichaChicha Member Berichten: 68
    21 oktober aangepast

Hi @Frank , dank je wel. Heb je verder nog iets bijzonders gedaan met je sitemaps of search console voor engels?

Post edited by Chicha on
Log In of Registreer om te reageren.