Zendesk / freshdesk

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭

Wie heeft er ervaringen met zendesk danwel freshdesk , en de integratie met lightspeed? En wil hierover zijn/haar ervaringen delen?

14 reacties

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 231 moderator

Wellicht een ander soort reactie dan je van Lightspeed gewend bent; bij Lightspeed Support gebruiken wij zelf Zendesk en zijn daar erg tevreden over! Ik heb helaas geen specifiek advies in de verschillen wat betreft de integratie met onze webshops.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭

@Maartje ja, de format van jullie forum kwam me al bekend voor :) Dank je wel!

• RuudRuud Member Berichten: 43

@CelticWebMerchant Ik volg dit even. Wij gaan nu ook kijken wat voor ons de beste omnichannel support tool is.

Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken of het geïntegreerd kan worden met je huidige tooling.

Zijn er eigenlijk koppelingen met Lightspeed voor Zendesk en/of Freshdesk?

• YouckeYoucke Lightspeed Staff Berichten: 7 Lightspeed
    31 oktober aangepast

@Ruud jazeker we hebben verschillende koppelingen, zo kun je kijken naar de volgende twee apps bijvoorbeeld:

Zendesk Support Connector: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/zendesk-support-connector/

Freshdesk - Customer Support: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/freshdesk-customer-support/

Daarnaast kun je er voor kiezen om de emails die worden verstuurd via het klantenservice contact formulier op je webshop, direct door te zetten naar de ticket omgeving die je gebruikt. Dat doe je door onder Instellingen - Bedrijf, het e-mail adres gelinkt aan het ticketsysteem in te vullen onder 'Algemeen e-mailadres'

@Youcke Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik voor beide eens een trial ga bekijken om te achterhalen wat het beste aansluit op onze wensen/tooling.

• JanneDeVosJanneDeVos Member Berichten: 13

Wij maken gebruik van Zendesk en zijn er zeer tevreden over. Pakket bij Zendesk werd een stuk duurder dan gehoopt.

Belangrijk is om te weten dat de Lightspeed App gezien wordt als "Private custom apps & integrations" en je pas de koppeling kan gebruiken bij het Professional pakket.

@JanneDeVos Die kosten met de lightspeed koppeling is zeker een puntje om mee te nemen in de overweging, bedankt voor de tip!

Heb jij ook Freshdesk overwogen? Zo ja, waarom is de keuze gemaakt voor Zendesk?

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Gezien de prijzen, leek Freshdesk mij ook nog wel interessant. Maar als ik de reviews zo lees, werkt de koppeling tussen LS en Freshdesk niet?

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@FOO Ik ben het gelijk even gaan testen in de trial versie. Het werkt inderdaad niet. Na de installatie geeft freshdesk bij de app aan dat deze niet compatible is met de nieuwe "Mint" version.

De customer support van Freshdesk geeft tevens aan dat je niet kunt overschakelen naar de oude versie en kon me niet vertellen of er plannen zijn om de koppeling te maken met Lightspeed.

@Youcke Weet jij of er een partner is van Lightspeed die deze koppeling kan maken zodat ik daar de vraag kan neerleggen?

@JanneDeVos fijn om te horen. We hebben één van onze shops met zendesk gekoppeld, maar de omnidesk-koppeling geeft geen mogelijkheid om terug te klikken naar lightspeed, naar bijvoorbeeld orders. Klopt dat? Omdat dit wel wordt aangeprezen in de appstore.

• JanneDeVosJanneDeVos Member Berichten: 13

@Ruud Ik heb Freshdesk inderdaad overwogen. Ik kan me niet meer herinneren waarom er gekozen is voor Freshdesk. De koppeling zou het heel goed kunnen zijn.

@CelticWebMerchant Ik ben zelf helaas niet de persoon die Zendesk gebruikt, dus dat weet ik helaas niet.

Inmiddels heeft Combidesk de koppeling gerepareerd en kunnen we doorklikken naar Lightspeed! Nu alleen nog fingers crossed om te zien of we meer dan 1 lightspeed-account kunnen koppelen aan 1 zendesk-account. Dat is wellicht niet mogelijk...

We hebben Zendesk geïnstalleerd, de eerste testen zijn veelbelovend, hoewel het wel veel instelwerk is, maar dat komt door onze eigen veeleisendheid 😆

Minpunten (vanwege de koppeling met Combidesk):

• je kan maar 1 Lightspeed account instellen
    • de taal van de klant wordt niet meegegeven

Ik ben benieuwd naar je bevindingen @CelticWebMerchant .Ik moet zeggen dat ik zelf er nog niet helemaal uit ben.

Zelf raak ik soms het overzicht kwijt en vraag ik me af of de tool niet te complex is voor ons op dit moment.

Momenteel overweeg ik ook nog Trengo. Dit vind ik op dit moment wat overzichtelijker. Hier is ook een integratie met Lightspeed bij mogelijk.

Zijn er nog andere gebruikers van Trengo op het forum die hun ervaring willen delen?

Log In of Registreer om te reageren.