Woordenboek

HaddocksHaddocks Member Berichten: 115 ✭

Ik wil graag een woordenboek maken op mijn website, maar enige kennis ontbreekt mij. De bedoeling is dat bovenaan de letters van het alfabet staan. Als een klant klikt op de Z, dan is de bedoeling dat de klant helemaal onder aan de pagina komt bij alle woorden met de Z, zodat deze niet de hele lijst hoeft te scrollen. Er zijn maar een beperkt aantal icoontjes, maar volgens mij staan daar niet de juiste bij. Wie weet raad?

5 reacties

• Kim van KemenadeKim van Kemenade Member Berichten: 15

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar in de broncode van die tekstpagina waar je het woordenboek opmaakt zet je bij de Z bovenaan

<a href="#inhoudz"> Z</a>

boven de lijst met woorden met de Z maak je een titel met de code

<a name="inhoudz">Woorden met de letter Z</a>

Dit doe je met elke letter/icoon en boven elke woordengroep.

Volgens mij zou dit moeten werken (zo hebben wij de algemene voorwaarden ook gelinkt en je zou ook weer naar boven moeten kunnen linken als je dit wil)

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,137 
    oktober 2019 aangepast

Wat @Kim van Kemenade zegt klopt op zich, alleen schijnt het dat dit een verouderde versie is, tegenwoordig kun je beter deze versie gebruiken:

<a href="#z">Z</a>

<p id="z">Woorden met de letter z</p>

Mijn kennis van HTML is in de loop van de tijd een beetje op de achtergrond geraakt, maar ik heb dit laatst gebruikt voor 1 van onze eigen pagina's en Johan zei dat dit de "vernieuwde" versie is. Enkele nieuwe besturingssystemen schijnen de oude versie <a name> niet goed te herkennen. De nieuwe versie <p id> is geschikt voor alle huidige systemen.

Ik weet inderdaad niet zeker of dit is wat jij bedoelt @Haddocks , maar hier is een voorbeeld van hoe wij het gebruikt hebben:

https://www.devrolijkeengel.nl/service/shipping-returns/

En door deze code kun je als het een lange lijst is de klant na iedere letter met 1 klik terug naar boven laten gaan:

<a href="#boven">terug naar boven</a>

<p id="boven"> begin lijst </p>

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 115 ✭

Dames hartelijk bedankt voor de tip, ik ga er mee aan de slag. Eens kijken of het me lukt. Zo niet dan kom ik nog even terug.

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 115 ✭

Even getest, het werkt helemaal. Toch nog iets geleerd op mijn oude dag. Nu nog verder uitwerken en dan kan de pagina online. Nogmaals bedankt.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,137 

Top! Graag gedaan :)

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.