Hallo, Van Ko

FlipflipperFlipflipper Member Berichten: 1

Hallo

ik heb een vraag sinds 6 jaar heb ik mn webwinkel,

tw. www.uitdeelcadeautjes.eu

Nu wil ik graag Duitsland en Frankrijk in,,

zijn er evaringen met deze landen met betrekking tot verzendkosten? vinden zij dat teveel vanuit Nederland of?

ik verzend met My Parcel tot grote tevredenheid

graag jullie feedback

alvast bedankt en tot ziens, Ko

2 reacties

• JoriJori Member Berichten: 74

Duitsland zou geen probleem moeten zijn. Wij betalen 25 cent meer per pakket voor Duitsland ten opzichte van België. Deze prijzen liggen nagenoeg gelijk.

Frankrijk is wel een stuk duurder en ik weet helaas uit ervaring dat werken met fransen een nogal aparte beleving is. Het zijn heel stugge mensen die geen engels praten en zij verwachten ook dat je minimaal vloeiend frans spreekt.

• DekbeddenvoordeelDekbeddenvoordeel Member Berichten: 13

Ik kan mij voorstellen dat het product afhankelijk is of het interessant is naar het buitenland. Echter zou ik me persoonlijk niet druk maken over eventuele verzendkosten, dit is een kwestie van proberen als klanten je product willen hebben is dit vaak geen issue (Zeker als je iets verkoopt wat in het buitenland beperkt word aangeboden).

Wij verzenden wel eens op aanvraag iets naar het buitenland en merken vaak dat de hogere 'verzendkosten' dan niet heel erg uitmaken. Het is wel een beleving naar onze ervaring en dan vooral op het gebied van verzending.

In Frankrijk hebben wij wel eens een pakket gehad die nadat de klant niet thuis was op afhaalpunten meer dan 200km van hun huis worden gedropt. Heeft een week geduurd voordat PostNL dit eindelijk had opgelost. Komt vaak omdat PostNL ook met andere bedrijven samen werkt betreft verzending in het buitenland en dan zelf niet 'direct' iets kan oplossen.

Aan de andere kant hebben we ooit een pakket naar de USA gestuurd via DHL. Pakket kwijt en heeft ongeveer 5 maanden geduurd voordat deze eindelijk was teruggevonden en deze weer uit het niets retour kwam...

Maar goed, wellicht hebben wij gewoon 'pech' met het verzenden naar landen anders dan NL of België.

Persoonlijk zou ik het gewoon proberen, zoals Jori al aangeeft is het met Frankrijk wel een communicatie ding.

Helaas heb ik zelf geen ervaring om de webshop ook echt te gaan richten op de Duitse of Franse markt. Mede ook omdat onze producten (beddengoed) in elk land een andere 'standaard' maat hebben is het voor ons niet echt interessant.

Dekbeddenvoordeel.nl - Voor al het beddengoed
Log In of Registreer om te reageren.