interne links automatiseren

aresthoarestho Member Berichten: 37

ik heb begrepen dat het mogelijk is om automatisch interne links aan te laten maken. weet iemand of er voor lightspeed een app is die dat zou kunnen ?

6 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 99 ✭

Wat bedoel je precies en wat wil aanpassen? Interne links zijn er altijd.

Je hele menu zijn interne links. Wil je misschien een interne link maken in een omschrijving van een product? Je wil dan linken naar een ander artikel of categorie?

• aresthoarestho Member Berichten: 37

Hoi Dave,

Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat als je bijvoorbeeld een blog schrijft dat op bepaalde woorden er automatisch een interne link aangemaakt wordt.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 231 moderator

Bij een blog kun je net als bij producten tags invullen, deze maken automatische links naar een overzicht van die tag: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/220320028-Het-schrijven-van-uw-eerste-blogpost

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 27

@Maartje ik denk niet dat dit is wat @arestho wil zeggen. Volgens mij doelt hij op iets als https://phoenixsite.nl/interne-links-automatiseren-smart-content/ (indien deze link hier niet mag moet je hem maar schrappen).

Je kan op voorhand een aantal 'keywords' met een betreffende link aanmaken. Van zodra je dan ergens op je website één van deze keywords gebruikt, wordt er automatisch een link aangemaakt. Dus je schrijft een blog over product X en elke keer als je 'product X' typt in je tekst, krijg je automatisch een link. Op die manier krijg je inderdaad een soort 'web' van links in je website zonder veel moeite te doen.

• raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 12

In een ander (open source platform) is daar een module voor. Het is zeker handig maar ook niet zaligmakend. Er worden bijvoorbeeld ook links aangemaakt in titels. Per url kun je ook meerdere linknamen meegeven. Je kunt ook een prioriteit meegeven en een maximum van het aantal links per pagina. Het moet wel 'natuurlijk' overkomen. Is het handig? Ja en nee. Nadeel is dat je op deze wijze weinig controle hebt over waar de interne links komen te staan. Maar het kan je ook werk uit handen nemen.

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

• aresthoarestho Member Berichten: 37

@iedereen_loopt dat is precies wat ik bedoel. natuurlijk zullen er nadelen aanzitten maar handmatig alle interne links aanmaken is ook een serieuze klus.

Log In of Registreer om te reageren.