Naast PostNL meerdere koeriers aanbieden

LorenzoLorenzo Member Berichten: 10

Hallo allemaal,

Ik kom er even niet meer uit en heb wat advies nodig.

PostNL gaat de prijzen vanaf 1 januari 2020 weer verhogen en om de concollega's bij te blijven wil ik naast PostNL nog 2 koeriers aan kunnen bieden naast PostNL.

Nu heeft Lightspeed alleen de mogelijkheid om PostNL, Paazl en BPost te activeren zonder dat je hoog in de kosten loopt wat betreft abonnementskosten die je moet afsluiten.

Ik heb al naar opties gekeken als Sendcloud maar om nu een abonnement af te sluiten van €50,- p/m excl. btw vind ik te veel van het goede en ben ik nog duur uit als ik alles bij elkaar optel. Een goedkopere variant naast PostNL aanbieden word dan erg lastig.

Mijn oog is gevallen om in zee te gaan met DHL en misschien nog UPS maar dan is nu de vraag, hoe kan ik deze 2 partijen het goedkoopst toevoegen zodat de prijs concurrerend is ten opzichte van PostNL?

Ik ben trouwens van mening dat het erg jammer is dat Lightspeed niet zo een zelfde koppeling heeft als PostNL, maar dan voor de volgende partijen: DPD, GLS, DHL en UPS wat m.i. de grotere partijen zijn binnen NL.

5 reacties

• JoriJori Member Berichten: 73

Houd wel rekening dat vaak bij DHL nog brandstoftoeslag wordt berekend. Meestal is dit zo een 10%. Als je dus een prijs ziet van €4,50 per pakket is het dus wel even wat duurder dan dat.

De prijzen zullen voor de meeste van ons tussen de 10 en 20 cent stijgen per pakket wanneer je via PostNL verzend. Helaas was natuurlijk dit jaar ook de prijs gestegen met een cent of 20 en wordt het verzenden voor een concurrerend tarief steeds moeilijker.

Voor ons persoonlijk is het de hogere prijs tov DHL, UPS, DPD etc. nog steeds waard. Weinig klachten en weinig kopzorgen.

• QS86QS86 Member Berichten: 46

naast Sendcloud zijn er meer van dit soort aanbieders actief met meerdere verzend opties. Volgens mij heeft Pakketmail ook een extensie met Lightspeed en berekenen zij geen vast maandbedrag.

• IreneOIreneO Member Berichten: 19

@Lorenzo, ik heb goede ervaring met Sendcloud.

Wij hebben geen vaste kosten van 50 euro hoeven te betalen. Ik denk dat het alleen is als je een uitgebreidere dienst afneemt?

groetjes, Irene

• LorenzoLorenzo Member Berichten: 10

@QS86 thanks ik ga eens contact met ze opnemen :)

• QS86QS86 Member Berichten: 46

@IreneO dat zijn de huidige prijzen / abbo structuur van sendcloud voor nieuwe klanten. hier meer info: https://www.sendcloud.nl/prijzen/

Log In of Registreer om te reageren.