Laatste 3 dagen veel betalingen die niet lukken.

PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 34

Wij hebben de laatste dagen veel betalingen die mislukken.

Bij de laatste 50 orders zijn er 7 die niet lukte.

Zijn er nog mensen met deze problemen?

19 reacties

• Sonia de HaanSonia de Haan Member Berichten: 2

Ja, de laatste weken zelfs heel veel klachten van klanten dat de hele betaalpagina wordt overgeslagen of dat ze eruit worden gegooid. Ik gebruik Lightspeed Payments. Heb het al eens laten onderzoeken, maar een echte oplossing is er niet gekomen. Het zou incidenteel zijn.

• JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

Hier ook helaas

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 231 moderator

Meteen na het klikken op "Kopen" in de checkout wordt er een order ingeschoten bij Lighthspeed. De klant wordt hierna pas naar de betaalprovider gestuurd om de order te betalen. Het kan zijn dat de klant zelf ervoor kiest om weg te klikken en de order niet te betalen. Zeker nu er weer meer orders geplaatst worden richting de feestdagen, kan dit vaker voorkomen bij je orders.

Krijg je zulke feedback van klanten, ga dan altijd even de status na van de betaling zoals die bij de betaalprovider staat. Hier is vaak terug te vinden of er wel een poging is gedaan om te betalen of dat er is weggeklikt en de betaallink is verlopen. Zijn er meerdere signalen dat er foutmeldingen zijn, verzamel dan zo veel mogelijk informatie (in ieder geval order nummer en als het kan de data van de betaalprovider) en stuur deze in een ticket op naar Support. Enkel met specifieke informatie over deze gevallen kunnen we verder kijken wat er is gebeurd.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • Marc AeissingMarc Aeissing Member Berichten: 3

Bij mij speelt dit fenomeen ook. Verschillende klanten laten weten dat de betaalknop niet getoond wordt, zodat er niet kan worden afgerekend. Dit al ongeveer 3 dagen. Ik zal informatie verzamelen en doorspelen naar Lightspeed. Gr, Marc

• Ria HulsboschRia Hulsbosch Member Berichten: 21

Hier bij mij ook zo een aantal achter elkaar en bij mollie staat dan:

Aanroepen webhook mislukt (Got HTTP/1.1 500 Internal Server Error instead of 20x). Dit zo 6 ,7 keer achter elkaar. En dan heb je er weer een aantal waar het wel goed gaat.

• JoriJori Member Berichten: 73

Hier hetzelfde probleem, bij mij is de melding iets anders:

Aanroepen webhook mislukt (Got HTTP/1.1 411 Length Required instead of 20x)

Die melding heb ik ook bij sommige

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 231 moderator

De meldingen zien we in meerdere Mollie accounts. Het is belangrijk om te kijken wanneer deze melding tevoorschijn komt. In de meeste gevallen is dit namelijk nadat de betaallink al verlopen is. Dit betekent dat de klant te lang heeft gewacht met betalen (15 minuten voor iDeal) en de link niet meer geldig is. De foutmeldingen ontstaan daarna pas, dit is niet meer relevant voor Lightspeed want dat wordt niet teruggekoppeld naar Lightspeed (de order zal sowieso op Wachten op Betaling staan).

De logs zien er in dat geval als volgt uit, de onderste log is het langst geleden, de bovenste is het nieuwst. Hier zie je dat de betaling is aangemaakt en gestart, daarna verlopen (15min later) en daarna een melding over het aanroepen webhook wat is mislukt.

25 november 2019 om ..:..
    ---
    iDEAL-betaling verlopen
    ---
    iDEAL-betaling gestart
    ---
    Betaling aangemaakt

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

nee hoor gelijk komt deze melding. Net een klant gebeld die krijg al een melding dat de betaling is geannuleerd voordat ze bij de bank is tot 2 maal toe

• Aanroepen webhook mislukt (Got HTTP/1.1 500 Internal Server Error instead of 20x)
    • 26 november 2019 om 09:51

• iDEAL-betaling gestart
    • 26 november 2019 om 09:51

26 november aangepast

@Ria Hulsbosch wanneer er een specifiek voorbeeld is, dan ontvangen we dit graag via een ticket naar het Support team. Het liefst met zo veel mogelijk informatie over de order en een screenshot van deze meldingen in Mollie.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
    28 november aangepast

Vandaag al 8 klanten die aangaven niet te kunnen betalen. Ik heb wat getest en het lijkt aan De Microsoft browser Edge te liggen. Indien je deze browser gebruikt dan is de Kopen knop niet actief in de checkout. Heb het gemeld aan support. Omdat het eventueel ook aan het template ligt heb ik Shopmonkey ook maar even geinformeerd.

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Wij hebben ook een Shopmonkey thema en hier geen problemen met de checkout. Alleen een klant die verschillende keren met verschillende namen met Creditcard wil betalen. Gevalletje fraude volgens mij....... 😡

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Ben al wat verder in het trial & error verhaal. Het gaat enkel om Franse en UK klanten met credit card. Dus vergeet mijn opmerking over de browser maar even... Wel al 15 klanten aan mijn broek die het dus niet lukt te betalen.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 46

@Marc Aeissing Hadden wij laatst ook met Credit card bestellingen uit UK en België. Steeds maar bestellen van duurdere items naar zelfde afleveradres. In Multisafepay te zien dat steeds Credit Card van Boeing (USA) gebruikt werd op verschillende IP's net zo lang tot er een betaling doorslipte . Gemeld bij Multisafepay en bleek fraude te zijn.

• JeremyJeremy Member Berichten: 22

Heb onderstaande melding nu ook bij de laatste drie orders.

• MarjaMarja Member Berichten: 10

Ik herhaal heven de post die ik eerder heb geschreven. Het is namelijk heel belangrijk om te kijken wanneer de melding in Mollie staat: voor of na het verlopen van de betaallink. Zijn er specifieke voorbeelden: stuur deze dan naar Support en benoem de order en indien mogelijk wat de klant gezien heeft.

In de meeste gevallen is dit namelijk nadat de betaallink al verlopen is. Dit betekent dat de klant te lang heeft gewacht met betalen (15 minuten voor iDeal) en de link niet meer geldig is. De foutmeldingen ontstaan daarna pas, dit is niet meer relevant voor Lightspeed want dat wordt niet teruggekoppeld naar Lightspeed (de order zal sowieso op Wachten op Betaling staan).

De logs zien er in dat geval als volgt uit, de onderste log is het langst geleden, de bovenste is het nieuwst. Hier zie je dat de betaling is aangemaakt en gestart, daarna verlopen (15min later) en daarna een melding over het aanroepen webhook wat is mislukt.

---
    iDEAL-betaling verlopen
    ---
    iDEAL-betaling gestart
    ---
    Betaling aangemaakt

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • MarjaMarja Member Berichten: 10

@Maartje gisteren een paar klanten die het niet lukte om de betaling te doen. En na het sturen van de herinnering met een nieuwe link, gaven ze aan dat deze nieuwe link ook niet werkte.

Log In of Registreer om te reageren.