Pinterest claimen in Lightspeed

QS86QS86 Member Berichten: 46

Hallo,

Ik probeer mijn lightspeed ecom website op Pinterest te claimen zodat we via Pinterest ook kunnen verkopen, maar ik krijg het niet ingesteld. Pinterest geeft 2 opties om een website te claimen:

HTML-tag toevoegen

Plak deze tag in de <head> sectie van het bestand index.html van uw site.

HTML-bestand uploaden

Download dit bestand en upload het naar de hoofdmap van uw website.

Ik ben er niet in geslaagd om uit te vinden hoe ik het moet doen zonder in de thema-editor te komen. Ik wil dit graag vermijden. Heeft iemand de gouden tip om toch je website te claimen in Pinterest?

6 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Kun je de HTML-tag niet gewoon plaatsen onder:

Instellingen / Web Extras / Meta Tags

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 33 moderator

@QS86 Zonder de tag direct in de broncode te plaatsen (via template editor), kun je inderdaad proberen om de inhoud van de Pinterest html-tag toe te voegen via Instellingen / Web Extras / Meta Tags.

De naam van deze tag wordt dat wel 'google-site-verification', maar ik heb situaties gezien waarin dit ook voor platformen buiten Google werkt.

Dit is dus het proberen waard. Anders is echt de template editor noodzakelijk.

• QS86QS86 Member Berichten: 46

Groot aantal platformen heeft in hun systeem al een module ingebouwd om pinterest te verifiëren, zie: https://help.pinterest.com/nl/business/article/claim-your-website

Wellicht een idee om dit ook in te bouwen @J_Binsbergen

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Als het via Meta-tags werkt........al geprobeerd?

Ik heb de shop ook bij Pinterest geclaimd, alleen geen idee meer hoe. Waarschijnlijk via de Meta-tags.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • QS86QS86 Member Berichten: 46

@FOO krijg het helaas nog steeds niet aan de praat... mocht er nog iemand zijn met de gouden tip, graag een reply hieronder!

• mnemne Member Berichten: 4

Volgens mij heb ik indertijd het html bestand geupload bij: Tools --> Bestanden (bij documenten) en toen via dat bestand de verificatie voltooid.

Weet niet of dat nog steeds werkt, maar is te proberen...

Canvasscherm.nl - Michiel
Log In of Registreer om te reageren.