Internationaal verkopen

JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

Wij zijn aan het overwegen om internationaal (Europa) te gaan verkopen via Amazon. Natuurlijk hebben we heel veel informatie hierover op internet gevonden. Maar onderstaande vragen zijn niet echt beantwoord. Is er iemand die ons kan helpen met deze vragen? Alvast bedankt!

1. Is het voldoende om één seller-account aan te maken voor alle Europese landen? Omdat Amazon bestaat uit verschillende domeinen zoals .de .it .com .uk .fr .es etc

2. Mogen wij verzendkosten per land zelf bepalen of zoals op Bol.com moeten we de verzendkosten in de verkoopprijs berekenen? 

3. Gezien de concurrentie erg groot is, kan iedereen een negatieve/positieve review plaatsen zoals op bol.com? Of alleen geverifieerde klanten die echt dat product gekocht hebben mogen een review plaatsen?

4. Wij verkopen al 3 jaar via bol.com. Is de werkwijze van Amazon anders dan bol.com? Moeten we rekening houden met andere dingen dan verkopen via bol.com?

6. Wat is jullie ervaring over het algemeen met verkopen via Amazon.com?

7. Zijn er landen die ik moet gaan uitsluiten ivm slechte post bezorging?

8. Moet ik zelf de teksten vertalen of doet Amazon dat automatisch?

9. Laatste vraag: Is het überhaupt verstandig om via Amazon te verkopen? Of beter mijn huidige webshop vertalen en in het buitenland gaan adverteren via Google Adwords en Google Shopping?

3 reacties

• JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

Niemand?

• RuudRuud Member Berichten: 43

@JF85 Momenteel zijn wij ons ook aan het oriënteren om via Amazon te verkopen.

Wat ik je kan aanraden (mocht je dit niet gedaan hebben) is om het boek van Marco Coninx eens te lezen "Verover Europa via Amazon".

Je stelt veel vragen in je openingspost, maar ik denk dat niet alles beantwoord kan worden zonder wat meer info. (welke producten verkoop je? wil je de voorraad bij Amazon leggen of zelf gaan verzenden?)

Om je eerste vraag te beantwoorden: Je hebt maar 1 seller account nodig.

• JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭

@Ruud Dank voor de tip. Ik heb het boek meteen besteld.

Log In of Registreer om te reageren.