blog comment spam

Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 35

Hallo @Maartje

Ik krijg heel veel comment spam binnen via het blog op m'n site. Is er een app of oplossing om dit tegen te houden via bijvoorbeeld een captcha?

Heb op dit forum ook al eens gelezen dat review spam ook veelvoorkomend is. (ik gebruik weliswaar het LS review systeem niet, maar misschien kan dit holistisch bekeken worden?)

Weet je of er iets op jullie roadmap staat om deze stroom aan spam tegen te houden?

Monique

Getagd:

7 reacties

• Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 35
  • JoriJori Member Berichten: 73

Hier hetzelfde, blog en reviews helaas. Nog niet superveel maar het worden er steeds meer.

• FOOFOO Member Berichten: 655 
    2 december aangepast

Blog bij ons ook sinds een paar dagen. Aangezien we niet actief bloggen, daar de reacties uitgezet. Helaas ook steeds meer spam reviews op de producten. Tientallen per dag, altijd op hetzelfde product.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 46

Hier ook spam product reviews dagelijks. Meestal geven ze 1 ster en dat staat geblokkeerd via Shappz MyProductReviews, dwz staan op handmatig goedkeuren waardoor ze niet automatisch verschijnen.

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 106 ✭

Wij hebben het nu ook weer. Het is tijdenlang weggeweest.

• Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 35

Reactie van Lightspeed? Ik word overspoeld door spam!

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 33 moderator

@Monique Elliott en andere,

Deze situatie is inderdaad vergelijkbaar met de spammeldingen op productreviews. Waar ik zojuist op gereageerd heb. Ik heb tevens dit topic gekoppeld aan de interne documentatie die we hierover bijhouden.

Op dit moment zijn er geen concrete plannen om de reCaptcha toe te voegen aan de productreviews en blog comments. Hiermee breng ik deze situatie wel opnieuw onder de aandacht. Hopelijk kunnen we dit in de toekomst aanpassen. Weet ieder geval dat jullie feedback hierover genoteerd is.

Log In of Registreer om te reageren.