Er worden onderdelen gepikt van sites

Dave0701Dave0701 Member Berichten: 99 ✭
4 december aangepast in Algemeen

Beetje rare titel maar ik wil het volgende even aansnijden om te kijken wat er aan de hand is.

Wij zijn erachter gekomen dat content van onze site gekopieerd word en op fraudeuse site word gezet. Deze zijn dan terug te vinden in google. Als je erop kijkt zie een totaal ander site(let op bevat virus dus gebruik virus scanner in webrower) maar in cach (historie) is een groot deel van de site overgenomen. De cach datum verschuift ook steeds steeds mee. Dit is slecht voor de seo aangezien hun ook naar voren aan het komen zijn in google.

Via whois zie ik in ons geval dat de registratie van deze site bij Freenom geregistreerd staat te Amsterdam.

Zeer slecht Engels sprekend en op mail (abuse)word niet gereageerd.

Ik ben eens wat site langs gegaan van jullie en ben er dus achter gekomen dat wij niet de enige zijn.

Ik zie meerdere lightspeed sites die dus onder vage site naar voren komen en dus content bevatten van jullie sites ie daar niet thuis horen.

Veel van de vage site eindigen op .tk .ga of .cf

Ik ben er bij toeval achter gekomen. Soms staan ze nog ver weg in de resultaten maar komen steeds vaker voor op 1e of 2e pagina.

Hoe kan je zien of dit ook bij jouw gebeurd.

Neem een stukje seo die je in google zit staan bij jouw resultaat/website. Plak deze nog een keer in google en dan kijken of jouw seo resultaat bij vage site ziet staan.

Hieronder een aantal die ik heb even zo snel heb opgezocht en gevonden:

Vaak staat er nog ander sites door elkaar heen verweven.

@FOO

fietsonderdelen apeldoorn

nalvidithandmog.cf

ixypelopik.tk

togleihat.ga

omelabycupucyqu.tk

@Jaap

sativus.com

zytizexefeki.tk

rarikarwi.gq

@Paula

Devrolijkengel.nl

sagradelcarcioforamacca.it (geen freenom overgens zover ik kon zien)

@Philipfr

Little Thingz

wynddulmusccent.tk

4 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 655 

Is mij ook al wel eens opgevallen ja. Hetzelfde gebeurt met afbeeldingen van je site. Ben bang dat dit bijna niet tegen is te gaan. Misschien met z'n allen deze sites gaan melden bij Google: https://support.google.com/webmasters/answer/93713?hl=nl

Overigens verwacht ik niet dat dit veel invloed zal hebben op de SEO. Ze kopieren, dus Google kan zien dat de originele site de content al (veel) eerder had. Bij normale zoekopdrachten zie ik deze sites niet naar voren komen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JaapJaap Member Berichten: 82 ✭

@Dave0701 , Dankjewel voor je opmerkzaamheid!

Dit ziet er inderdaad verontrustend uit.....

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • Dave0701Dave0701 Member Berichten: 99 ✭

@FOO bedankt voor de link. Ga ik zeker gebruiken.

Nadeel is dat wij aparte producten hebben dus als men daar op zoekt er dus relatief weinig resultaten zijn. En hun dus eerder naar boven komen.

Rare is dat ze allemaal bij Freenom geregisterd staan. Denk dat ik ook maar eens online aangifte doe ofzo. Misschien als meer mensen dit doen dat ze het oppakken.

• YouckeYoucke Lightspeed Staff Berichten: 7 Lightspeed
    5 december aangepast

Heel vervelend om te horen dat dit zich momenteel voortdoet bij jullie webshops. Helaas is hier vaak weinig tegen te doen en zie je het vaker dat webshops, bankwebsites en verschillende andere type websites worden gekopieerd om potentiële slachtoffers te maken.

Ik zou graag aan willen raden om dit ook door te geven bij het meldpunt voor internet oplichting- en fraude, en ook de politie te wijzen op deze malafide webshops.

Centraal Meldpunt Nederland: https://meld.nl/melding/cybercrime/nep-webshop/

Meldpunt Internetoplichting Politie.nl: https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html

Wanneer klanten je benaderen over een malafide webshop, raad ik ook zeker hun in te lichten over wat je kunt doen om te voorkomen dat je word opgelicht door een malafide webhop. De consumentenbond heeft een duidelijke checklist opgesteld waar je als klant op kunt letten wanneer je een webshop bezoekt: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels

Log In of Registreer om te reageren.