KOR

JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 126 ✭

Ik heb een tweede kleine webshop in VOF waar ik volgend jaar gebruik wil maken van de KOR. Ik mag dan geen btw meer vermelden op mijn facturen. Waar kan ik dat instellen in Lightspeed? Overal gezocht, maat kan het niet vinden.

Joan

11 reacties

• Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 88 ✭

Hoi

bij instellingen ---> belastingen. Daar zijn verschillende mogelijkheden i.v.m de BTW

Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 126 ✭

Maar als ik daar de btw weg haal, komt er dan ook geen melding van 0% btw op de factuur?

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 273 moderator

Hi @JoanMl, we raden aan om je BTW-tarief op 0 in te stellen, zo wordt er in ieder geval geen BTW berekend. Wil je het niet meer op de factuur afdrukken, dan kan dit weggehaald worden via Design > Content Templates > Factuur template. Heb je hier hulp bij nodig, neem dan even contact op met Support.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

@Maartje, dan ga ik contact opnemen, want ik zou niet weten hoe dat te doen. Ik mag geen btw meer vermelden en 0% is ook btw.

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 99

U schrijft dat u "gebruik wil maken van de KOR". Als u zich nu aanmeldt voor de KOR, doet u mee vanaf 1 april 2020. Als u mee had willen doen vanaf 1 januari 2020, had u zich uiterlijk op 20 november moeten aanmelden. Dat is bekend?

Dank je @KlaasHaarsma, dat weet ik idd en heb me ook ruim voor 20-11 aangemeld. Waar het me nu om gaat is hoe ik die btw gewoon helemaal van de factuur af krijg.

• YolandeYolande Member Berichten: 1

@JoanMl Is het je inmiddels gelukt? Ik hoor het graag want ik heb nog steeds niets kunnen veranderen en hoop hier nu een antwoord te vinden! Ik zie maar nauwelijks hierover vragen langskomen... Het zou dan toch niet heel lastig moeten zijn. Ik ben benieuwd!

• gijsradijsgijsradijs Member Berichten: 13

Zelfde probleem hier! Ik kan niets in de template aanpassen, want ik heb een standaard abonnement en kan in het ontwerp niets aanpassen.

24 februari aangepast

Hoi @Yolande, Ik heb nog niets kunnen doen aan de factuur. De optie om de template aan te passen kan ik niet bij deze webshop. Bij de andere wel. En om nu voor 1 regel een uitgebreid abonnement te kopen gaat met toch te ver.

@Maartje is ook nog niet met een oplossing gekomen, behalve dan dat ik de btw op 0% moet zetten.

Ik ga dus maar naar Support bellen.

Werkt er al een webshop zonder btw met de nieuwe KOR?

Graag zou ik weten hoe je de factuur hebt aangepast, zodat er geen btw meer op komt te staan.

En als tweede vraag: als je de btw regel op de factuur hebt kunnen laten 'verdwijnen' dan heb je waarschijnlijk bij alle producten de btw laten staan?

Anders moet je alles naar 0% zetten?

@gijsradijs Heb je al iets kunnen regelen ivm de nieuwe KOR regeling?

Joan

Log In of Registreer om te reageren.