Zapier

RuudRuud Member Berichten: 63

Sinds kort maken we gebruik van Zapier.

Nu kun je met Zapier enorm veel apps met elkaar laten communiceren en vroeg ik me af of jullie ook gebruik maken van Zapier en zo ja voor welke handelingen? Misschien kunnen we op dit forum de ervaringen/ combinaties met elkaar delen en daar nieuwe inspiratie uit halen.

Wij hebben nu een zap gemaakt om de leads die een proefpakket aanvragen automatisch in ons CRM programma op te slaan.

@Lightspeed Bij Zapier staat Lightspeed aangemerkt als "upcoming". Kunnen jullie aangeven of dit ook voor Ecom het geval is en wanneer de integratie beschikbaar is?

6 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 227 ✭

Ik heb even naar de website gekeken, maar kom er nog steeds niet veel wijs uit wat zapier nou precies is. Kan je dat misschien toelichten?

• RuudRuud Member Berichten: 63

@CelticWebMerchant Zapier maakt het mogelijk om 1500+ apps met elkaar te laten communiceren door zaps op te zetten. Volgens mij is het idee erachter dat je zonder developer eenvoudig een api koppeling kan maken zonder veel kosten te maken.

Een voorbeeld van een zap die wij gebruiken: We maken gebruik van Mailchimp en Hubspot crm.

Wanneer er een nieuwe subscriber is aangemaakt in Mailchimp zal in Hubspot een nieuwe contact aangemaakt/ geupdate worden, tevens wordt er dan een label aangehangen waardoor duidelijk is dat deze via Mailchimp is binnengekomen.

Doordat er zoveel apps te koppelen zijn kun je veel handige "zaps" maken.

• JanneDeVosJanneDeVos Member Berichten: 18

Ik heb in het verleden kort geleden gekeken naar Zapier, erg mooie tool met veel interessante automatisering toepassingen.

Als ik het goed inschat maakt Zapier de koppeling en niet Lightspeed. Het is dus aan Zapier of de koppeling ook beschikbaar wordt in Lightspeed Ecom.

Voor mij is het al maanden geleden dat ik keek naar Lightspeed en volgens mij stond het destijds al op "upcoming". Ik heb het idee dat ze bij Zapier op deze manier inventariseren hoeveel vraag is naar een app.

Ik hoop dat de koppeling met Lightspeed er toch gaat komen. Het zou namelijk enorm handig zijn. @Lightspeed weten jullie of de koppeling er gaat komen en zo ja wanneer?

Afgelopen week hebben we nog een nieuwe zap gemaakt die voor ons heel handig is. Wanneer er in ons crm programma een nieuw contact wordt aangemaakt dan wordt er tevens een nieuwe rij aangemaakt in een spreadsheet met NAW gegevens. Deze sheet gebruiken we voor het verzenden van reclamemateriaal.

Dit scheelt weer het handmatig moeten inkloppen van de adresgegevens / gaan knoeien met exports.

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 123 moderator

@Ruud Vanuit Lightspeed zijn er geen concrete plannen om te integreren met Zapier. Wellicht dat er vanuit Zapier inderdaad iets aan zit te komen. We hebben dit verzoek wel eens vaker gehoord. Voor de volledigheid heb ik deze wens nogmaals onder de aandacht gebracht bij ons partner management.

@J_Binsbergen Bedankt voor je reactie.

Ik hoop ook dat hier iets mee gedaan gaat worden. Het bied namelijk enorm veel automatiseringsmogelijkheden.

Een platform als Lightspeed zou toch ook hier de voordelen van moeten inzien voor haar klanten.

Log In of Registreer om te reageren.