Cookiebar werkt verkeerd om?!!

BartangBartang Member Berichten: 2

Ben ik nou gek?

Ik ben al een paar dagen bezig om Google Tag Manager (GTM) goed te installeren. Hiervoor de door GTM aangeleverde code op de door Lightspeed voorgeschreven manier ingeplakt via de Thema Editor. Niet moeilijk. Toch krijg ik bij testen met Google Tag Assisant telkens een error met de melding: “Data layer needs to be above the container snippet”

Overleg gehad met Lightspeed helpdesk en op hun advies de code in de Thema Editor iets aangepast. De Google Tag Assistant blijft echter dezelfde error aangeven. Lightspeed helpdesk geeft aan dat het volgens hun is opgelost en toont dit ook aan middels een screenshot. Heel vreemd, want zelfs na het leegmaken van mijn cachgeheugen blijft de error.

Na lang zoeken en veel uitproberen kom ik er achter dat zo lang de cookiebar boven in beeld staat, GTM werkt zoals het hoort. Zodra ik Cookies toesta door op de groene knop in de cookie bar te drukken geeft de Tag Assistant een error.

Het gekke is dat wanneer ik op de rode knop druk om cookies te weigeren, GTM werkt en de Tag Assistant geen error geeft!

Als ik bij de instellingen in de backoffice instel: "Alleen een waarschuwing weergeven en cookies toestaan" Geeft GTM weer een error....

Je zou toch verwachten dat het precies andersom werkt, zie ik iets over het hoofd?

2 reacties

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 100 moderator

Voor de volledigheid geef ik graag aan dat mijn collega dit probleem via een persoonlijk ticket heeft verholpen. Er bleek in de maatwerk remarketing code iets niet goed te staan.

• BartangBartang Member Berichten: 2

Is inderdaad netjes opgelost door Lightspeed. Nogmaals bedankt!

Log In of Registreer om te reageren.