[RETAIL] Hoe kan ik een item meerdere keren op een verkoop zetten ?

NaaidoosjeNaaidoosje Member Berichten: 3
december 2019 aangepast in Tips, tricks en how-to’s

ik heb op een verkoop meerdere items, die elk meerdere keren voorkomen.

maar ik wil niet dat per item de aantallen worden samengenomen.

kan ik een item meerdere keren apart op een verkoop zetten ?

Post edited by Maartje on

7 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 242 ✭

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.

Als je 1 item hebt en die op verschillende manieren wil aanbieden, kan je gewoon het item kopiëren en zo aanpassen. Als je de SKU hetzelfde laat, wordt de voorraad gedeeld onder item A en item B. Als je de SKU verandert, dan worden item A en item B als losse producten beheerd.

• NaaidoosjeNaaidoosje Member Berichten: 3

ik wil items die bij een ander item worden genomen.

voorbeeld

item A met item X en Y

item B met item X en Z

item C met item Y en Z

ik had ze dan graag in deze volgorde:

A

X

Y

B

X

Z

C

Y

Z

als ik ze in deze volgorde ingeef, worden ze automatisch samengenomen:

A

X 2

Y 2

B

Z 2

C

de items verdubbelen (of soms nog meer keren) is geen goede optie

want dan wordt het ingewikkeld om te zien welke versie ik al heb genomen, en welke nog niet

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,152 

Ik heb het idee dat jullie het over 2 verschillende dingen hebben. Het lijkt erop alsof Celtic het over producten aanmaken heeft, en naaidoosje over producten op een factuur zetten.

Of zie ik dat verkeerd?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 242 ✭

... Of heeft naaidoosje het over productbundels? 🤔

@Naaidoosje sorry maar ik begrijp je nog steeds niet. Wanneer / in welk proces mogen de aantallen niet samengenomen worden?

"want dan wordt het ingewikkeld om te zien welke versie ik al heb genomen, en welke nog niet"

In je voorraadbeheer? Je factuur? Je pakbon?

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 284 moderator

@CelticWebMerchant Vanmiddag heb ik de titel aangepast naar [RETAIL] omdat dit om een Retail topic gaat.

@Naaidoosje het is op de desktop mogelijk om alle producten op een aparte regel te laten verschijnen in een verkoop. Dit is iets wat enkel Support voor je kan instellen, dus maak hiervoor even een ticket aan bij Retail Support. Zodra dit is ingesteld, komen in elke verkoop alle artikelen op nieuwe regels in het verkoopscherm; er is geen middenweg, dit staat voor alle artikelen aan of uit. Op de iPad is dezelfde werking helaas nog niet mogelijk; mocht je daar interesse in hebben, maak dan evengoed even een ticket aan zodat we dit kunnen koppelen aan dat verzoek.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • NaaidoosjeNaaidoosje Member Berichten: 3

Mijn excuses, dit is mijn eerste topic, ik wist niet dat ik 'Retail' moest vermelden.

Ik werk inderdaad voor de verkoop altijd met de iPad, dus zal dat momenteel nog niet gaan.

De oplossing 'aan/uit' op de desktop gaat voor mij ook niet, soms moet het op 1 regel, en soms apart.

Soms wordt een item meerdere keren bij elkaar verkocht, en dan moet het samen op 1 lijn.

Maar andere keren wordt dit item samen met andere items verkocht, en dan wou ik het als aparte lijnen willen, zelfs in volgorde van ingave indien mogelijk.

Maar als dit niet mogelijk is, zal ik een andere oplossing moeten zoeken.

Toch bedankt voor de moeite.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 284 moderator

@Naaidoosje Retail in de titel zetten is absoluut niet verplicht, dus daarvoor excuseren is helemaal niet nodig :) ik hoopte het hiermee inzichtelijker te maken voor degenen die reageren dat het om een Retail-casus ging.

Mijn antwoord van gisteren gaf niet het volledige beeld besef ik me nu: op de iPad in de Manager-modus (die er hetzelfde uitziet als de desktop) werkt deze functie weer wel. In de iPad-modus van het verkoopscherm niet helaas.

Ook heb je nog de mogelijkheid om in het aantal-vakje meerdere stuks in te vullen en zal het artikel hierdoor op 1 lijn blijven staan. Maar scan of zoek je het opnieuw, dan zal het op een losse lijn komen. Je kan altijd even vragen aan Support om dit voor je aan te zetten en het uit te testen, het kan daarna natuurlijk ook weer gewoon uitgezet worden :)

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.