YouTube integratie producten

JROJRO Member Berichten: 25

Is het met Lightspeed mogelijk om bij grotere aantallen producten video's toe te voegen? In onze CCV omgeving hebben we iets van 1050 video's opgenomen; oftewel ongeveer >80% van de artikelen heeft een eigen productvideo. In de search van de community kom ik het nog niet tegen vandaar hier de vraag.

8 reacties

• MarkMark Member Berichten: 91 ✭

De enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is gewoon embedden in een iframe en dat in de producttekst opnemen bij een import.

Hoewel HTML soms slecht wordt geimporteerd door Lightspeed (spaties verschijnen op plekken waar je ze niet wilt)

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 100 moderator

@JRO Je kunt inderdaad Youtube video's embedden in de productinformatie:

Gezien het grote aantal productvideo's kun je ook overwegen om hiervoor een web developer in te schakelen. Via een aangepast thema kun je namelijk gemakkelijker productvideo's integreren.

• JROJRO Member Berichten: 25

Dank voor het meedenken. Ik zal de puzzel maken wie dat dan kan aanbieden.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 79 ✭

Bijvoorbeeld bij @dmws en andere thema's kun je heel gemakkelijk Youtube video's aan de producten koppelen. Dit is mooier dan een embed in de productbeschrijving. Hieronder een screenshot van theme ACCESS.

Vervolgens kun je de video's in bulk importen door in de juiste kolom de Youtube video URL te plakken.

Daarvoor moet je éérst de extra template data activeren.

• spencerspencer Member Berichten: 3

Via product data is inderdaad de beste oplossing. Alle drie zijn oproepbaar via product.rain template en data01 is globally beschikbaar.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 129 ✭

Shopmonkey heeft het voor ons gefixt dat en afbeelding zeg maar de youtube film word.

• JROJRO Member Berichten: 25
    10 januari aangepast

Dat is inderdaad mooi werk @Dave0701

Met een check of de video ook wordt aangeboden aan Google(nee dus..) valt me trouwens op dat de testtool 2 producten bij je ziet?

EDIT

Wanneer je de videodata toevoegd zie je deze bij Search Console en bij de testtool.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 129 ✭

@JRO Product heeft 2 varianten dus denk dat die dat ziet.

Log In of Registreer om te reageren.