Blogpost in plannen

Berna RosBerna Ros Member Berichten: 8

Ik kwam er achter dat het niet mogelijk is om blogpost in te plannen. Ik heb gekeken naar diverse applicaties. Echter zijn ze bedoeld voor social media in plannen. Ik heb al contact opgenomen met een medewerker van Lightspeed. Zij geven aan handmatig een post 'live' zetten. Dit is wel erg omslachtig. Doen jullie dit ook op deze manier? Of is er een applicatie die we over het oog hebben gezien?

4 reacties

• HiddeHidde Member, Partner Berichten: 19 partner

Hoi @Berna Ros , misschien is onze app Catalog Planner iets voor jou: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/catalog-planner/

Hiermee is het wel mogelijk om een blogpost in te plannen om live te zetten!

Hidde Schuurman | Lightspeed App Developer bij InStijl Media | Gold Partner Lightspeed
  • Berna RosBerna Ros Member Berichten: 8

Huh hoe dan? Gaat de blogpost automatisch live? De applicatie is echt onduidelijk, over welke stappen je eerst moet doen om iets te creëren. ...

• HiddeHidde Member, Partner Berichten: 19 partner
    9 januari aangepast

Hoi Berna,

Ik kan me voorstellen dat het een ingewikkelde applicatie lijkt puur om een aantal blogposts in te kunnen plannen. Dat komt omdat het inplannen van blogposts maar een heel klein onderdeel is van wat de app allemaal kan.

Daarom heb ik hieronder een stappenplan gemaakt hoe je de Catalog Planner kunt gebruiken om je blogposts live te kunnen zetten.

Stap 1: Maak een taak aan. Bij het aanmaken van de taak kun je een datum en tijd invoeren. Voer hier de datum en tijd in waarop je de blogpost live wilt zetten. Voer ook een titel in, bijvoorbeeld "Blogpost X live zetten". Hiermee kun je later gemakkelijk de taak terugvinden. Sla daarna de taak op.

Stap 2: Maak een actie aan. Nu je een taak hebt aangemaakt kun je hieronder verschillende acties toevoegen, die op het gekozen tijdstip moeten worden uitgevoerd. We hebben in dit geval één actie nodig, namelijk het live zetten van de blogpost. Maak dus een actie aan met het type "Blogpost". Klik op "Opslaan".

Stap 3: Kies de blogpost. Kies de blogpost die je wilt live zetten uit de lijst met blogposts en sla de actie op. Let op: het is belangrijk dat de blogpost dus al geschreven is en in Lightspeed staat.

Nu zal de blogpost live gezet worden op de door jou gekozen datum en tijd!

Ik hoor graag of het zo lukt!

Hidde Schuurman | Lightspeed App Developer bij InStijl Media | Gold Partner Lightspeed
  • Berna RosBerna Ros Member Berichten: 8

Ah helder! Dankjewel! Opgelost.

Log In of Registreer om te reageren.