Mollie/LS Payments - Factuur te hoog

FOOFOO Member Berichten: 750 
7 januari aangepast in Veiligheid en betalen

Zojuist viel me op dat Mollie al een tijdje 25 cent per iDEAL transactie factureert. Dit zou via Lightspeed Payments 21 cent moeten zijn. In september 2019 is dit mis gegaan. Ook voor andere betaalmethoden zijn de tarieven te hoog.

Ik heb gelijk contact opgenomen met Mollie, maar die konden niets betekenen. Dus met LS gebeld. Het blijkt een bekend probleem te zijn: soms "springen de instellingen terug". Helaas is niet na te gaan bij wie dit gebeurt, dus je moet zelf aan de bel trekken.

Het zou nu goed moeten staan en ik kan een overzicht sturen voor de te hoge kosten, zodat dit wordt gecorrigeerd.

Het wordt dus snel en netjes opgelost, maar ik zou iedereen toch willen adviseren de facturen nog eens goed te controleren! Naar schatting hebben wij alles bij elkaar zo'n 200 Euro teveel betaald, toch zonde als je dat niet door hebt.

Post edited by FOO on
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
<1

49 reacties

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 37

Bedankt voor de melding. Ik heb dit nu ook nagekeken en dit was ook het geval voor de laatste 5 facturen!

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 269 moderator

We zien inderdaad af en toe een shop waarbij dit gebeurt. Je kan het beste het volgende controleren:

Ga in de backoffice naar Instellingen > Betaalproviders > klik in de banner van Lightspeed Payments op Dashboard. Binnen Mollie ga je naar Instellingen > Website profielen > Betaalmethodes. Hier kun je zien hoe veel je betaalt per betaalmethode/transactie. Vergelijk dit met de aangegeven tarieven: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/lightspeed-ecom-payments/

Komt dit niet overeen, geef dat dan door aan onze Billing-afdeling. Zij gaan over de administratie en kunnen de eventueel te veel betaalde kosten terugbetalen. Zij zijn te bereiken via de volende e-mail adressen: [email protected] en [email protected] (gescheiden voor Nederland of voor België). Probeer zelf na te gaan vanaf welk moment de tarieven niet goed stonden en geef dit er bij aan.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • Dennis VerboomDennis Verboom Member Berichten: 11

Bedankt voor de melding @FOO .

Laatste 4 facturen zijn verkeerd....

Nogmaals bedankt.

• FOOFOO Member Berichten: 750 

Graag gedaan! Toch mooi dat er weer een paar webshops mee geholpen zijn. Nu nog even afwachten hoe snel de correctie wordt verwerkt. Ik heb zelf nog geen reactie op mijn overzicht.

@Maartje het lijkt mij wel zo netjes wanneer er een mailing uit wordt gestuurd naar klanten die LS Payments gebruiken. Lang niet iedereen zal dit door hebben of dit bericht op het forum lezen.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 132 ✭

Hoe kan ik zien welk pakket we hebben? Als ik naar Instellingen > Betaalproviders > klik in de banner van Lightspeed Payments op Dashboard ga zoals @Maartje beschrijft kom ik gewoon in mijn mollie overzichty/account.

Als ik op "meer informatie" klik ipv "dashbord" zie ik de prijzen per pakket maar niet welke wij hebben!

De prijzen per pakket zijn gebaseerd op het type webshop dat je afneemt van Lightspeed. Waarschijnlijk heb je het Advanced pakket: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/prijzen/

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 269 moderator

Je abonnement vind je in de backoffice via Instellingen > Abonnement. Staat hier niet specifiek Essential/Advanced/Professional, maar staat er "Aangepaste prijzen", dan kun je meestal het beste het aantal producten vergelijken met de link die FOO noemt. Heb je 5000 producten in je abonnemnt, dan is het Advanced. Heb je 15.000 producten, dan is het Essential.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

wij hebben pro

zou dus 19 cent moeten zijn ipv 25 wat nu gerekend word.

Dan zou ik héél snel contact opnemen, want dan heb je waarschijnlijk een paar honderd Euro teveel betaald...... 🤑🤑

• JoriJori Member Berichten: 140 ✭

Het is wel makkelijk extra marge maken 😆

Wij hebben dit euvel ook gehad in augustus en duurde ongeveer 3 weken om het recht te zetten maar omdat wij net begonnen bij Lightspeed was de schade nog beperkt en heb ik het zo gelaten.

Bij ons is het wel gelijk aangepast, dus als het goed is, worden nu de juiste tarieven weer berekend. Inmiddels hebben we ook de creditfactuur binnen.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 218 ✭

Dank voor het aangeven, we betaalden blijkbaar ook € 0,29 per transactie! :-/

• VoerOnlineVoerOnline Member Berichten: 42

Bij ons is het idd ook al 4 maanden fout gegaan

Bedankt voor de tip @FOO

Vers & Gezond voor Kat en Hond
    www.voeronline.nl

• JF85JF85 Member Berichten: 148 ✭

Dit is ons ook nooit eerder opgevallen. Wij hebben Advanced pakket en betalen al 2 jaar 0,29 cent per transactie. Even in de "Instellingen>Betaalproviders" gekeken maar we hebben enkel Mollie ingeschakeld. Dus geen "Lightspeed Payments". Hiervoor dien je eigenlijk een abonnement voor te hebben "€ 5,00 per maand abonnementskosten". Dit hebben we echter niet... Geldt de 0,21 cent per transactie ook voor ons dan?

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 218 ✭

@JF85 nee, dan betaal je vermoed ik de tarieven van Mollie en niet de lagere tarieven van Lightspeed payments. Ik raad aan contact met Mollie op te nemen.

Het is interessanter als je meer dan 63 transacties hebt per maand. (als je uitgaat van iDeal)

Hebben jullie ook dat er afwijking is bij paypal, credit cards etc?

Paypal doen we niet via Mollie, maar bij CC hadden we ook verschil, zowel in de vaste als variabele kosten.

Daarnaast klopte het tarief voor gewone bankoverschrijvingen en Sofort Banking niet.

Maar: wij zitten dus op Advanced. Of er met Pro nog meer verschillen zijn, weet ik niet.

• KevinKevin Member Berichten: 23

bedankt voor de tip, hier ook vanaf 06/2018, juist mailtje gestuurd

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 98
    13 januari aangepast

@Maartje Je schrijft o.a. “Je abonnement vind je in de backoffice via Instellingen > Abonnement. Staat hier niet specifiek Essential/Advanced/Professional, maar staat er "Aangepaste prijzen", dan kun je meestal het beste het aantal producten vergelijken met de link die FOO noemt.’.

Dat heb ik gedaan, ik heb aangepaste prijzen met 1000 producten, heb drie gebruikersaccounts, 3 talen e.d. Ik zou dan zelf zeggen “Advanced”.

Vanaf juli 2015 betaal ik al een vast bedrag van € 5,00. Mijn tarieven waren vanaf 1-6-2015 t/m 01-02-2016 € 0,29. Vanaf 01-03-2016 betaal ik steeds een tarief van € 0,25 per iDEAL-transactie.

In mijn ogen is dit niet juist en dient er € 0,21 per transactie te worden berekend. Klopt mijn redenatie? Ik weet even niet of de tarieven van Seohop Payments en Lightspeed Payments in de tijd gewijzigd zijn.

Daarnaast schrijf je dat we met Lightspeed contact op moeten nemen: "Komt dit niet overeen, geef dat dan door aan onze Billing-afdeling. Zij gaan over de administratie en kunnen de eventueel te veel betaalde kosten terugbetalen".

Maar de kosten zijn toch door Mollie aan mij in rekening gebracht?

Post edited by KlaasHaarsma on

Het is heel simpel. Heb je advanced abbo betaal je 0,21 per iDeal transactie en uiteraard de andere zijn ook wat lager dan standaard.

Betaal je 0,25 dan betaal je teveel.

Daarnaast schrijf je dat we met Lightspeed contact op moeten nemen: "Komt dit niet overeen, geef dat dan door aan onze Billing-afdeling. Zij gaan over de administratie en kunnen de eventueel te veel betaalde kosten terugbetalen".

Maar de kosten zijn toch door Mollie aan mij in rekening gebracht?

Zoals ik ook reeds in de openingspost aangeef, moet dit inderdaad via Lightspeed. Hoe en waarom, geen idee, maar Mollie kan je hier niet verder mee helpen. Bij LS werd het snel opgepakt, dus gewoon even met hen contact opnemen.

Word een hele rekensom om voor mij dit allemaal terug te rekenen.

Een ideal betaling gaat simpel want dat gaat per klik.

Maar alle creditcard/paypal etc waar een percentage op zit word lastig. helemaal aangezien ze de facturen niet uitsplitsen! Op creditcard eu en non eu zit een verschillende percentage maar in het overzicht dumpen ze aantal betalingen met verkoop waarde op 1 hoop. Ik kan dus niet zien over welke bedragen 1.8% is berekend en welke 2.2%

Ik vind het kwalijk dat wij er zelf moeten achter komen en ook maar zelf moeten uitrekenen wat te veel is berekend.

Ik heb het allemaal in Excel gegooid en er een paar (simpele) formules op los gelaten. Het is inderdaad even werk, maar ik zou het sowieso zelf hebben nagerekend als LS de berekening had gedaan.

@KlaasHaarsma Individuele gevallen kunnen het beste met Billing besproken worden en niet hier op de community. De meest gangbare manier is het vergelijken van productaantallen om achter een abonnement te komen.

@Dave0701 Ik zie dat je vrijdag contact hebt gehad met mijn collega's van Billing, waarna de tarieven goed zijn gezet. In deze e-mail vraagt mijn collega om het aantal transacties door te sturen, zodat wij de berekening kunnen doen. Het beginpunt is een overzicht van het aantal transacties waar het om gaat, dit komt uit Mollie. Mijn collega's zullen daarna de te veel betaalde kosten berekenen, je kan dit gewoon antwoorden op de mail.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

@Maartje met het aantal transacties is het niet mogelijk de variabele kosten (o.a. CC) te corrigeren.

@Maartje. je schrijft dat "individuele gevallen het beste met Billing besproken kunnen worden en niet hier op de community. " Dat snap ik.

Het gaat mij er alleen om dat op basis van de gegevens die ik heb gegeven ik wel of niet val onder "Advanced". Als dat niet zo is hoef ik er geen tijd en energie in te steken om het verder uit te zoeken. Derhalve graag hier je reactie op deze vraag.

@KlaasHaarsma Dat lijkt mij inderdaad een Advanced pakket. Als het maandbedrag ook nog een beetje overeenkomt tenminste? Ik zou snel gaan bellen met Billing, want volgens mij betaal je al 4,5 jaar teveel.

@KlaasHaarsma ik heb even met Billing gecheckt, op dit moment is jouw pakket opgebouwd uit Essential met aanvullende modules (zoals producten of talen). Dit is een oud pakket en deze constructie wordt al lange tijd niet meer in nieuwe abonnementen gebruikt. Op dit moment komt het dus neer op een Essential pakket. Wanneer je in contact komt met een Account Manager, kunnen de mogelijkheden besproken worden of dit abonnement in een nieuwe structuur onder Advanced kan vallen (dan zou je vanaf dan andere tarieven betalen voor LS Payments).

NB: vanuit Support hebben wij zelf geen inzicht in abonnementsinformatie. Mocht iemand anders ook onzeker zijn over zijn pakket, willen we vragen direct contact op te nemen met Billing. Zo word je het snelste geholpen met je abonnement-gerelateerde vraag.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ

@Maartje, bedankt voor deze reactie. Het is mij helemaal duidelijk.

Log In of Registreer om te reageren.