FAQ page snippet

raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 24

Ik wil graag aan de slag met FAQ page snippets op door mij willekeurig gekozen pagina's. Ik zou op zich de snippet code kunnen invoeren in de editor, alleen verwijderd de editor de code weer. Via Tag Manager is het mij ook nog niet succesvol gelukt.

Heeft iemand hier ervaring mee icm. LightspeedHQ? Hoe heb jij het aangepakt?

Bij voorbaat dank.

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

9 reacties

• telecomshoptelecomshop Member Berichten: 9

Een goede vraag. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

• MarjaMarja Member Berichten: 80
    september 2020 aangepast

Molders Media heeft hier een oplossing voor, zij kunnen dat implementeren.

• StefanStefan Member, Partner Berichten: 32 partner

Thanks voor je aanbeveling @Marja! ;-)

Jazeker! Deze FAQ kunnen wij implementeren. Neem even contact met ons op via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media

Molders Media B.V.
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
  • Hielke BrandsmaHielke Brandsma Member Berichten: 22

Naar mijn mening wordt het forum niet op de juiste manier gebruikt.

Ipv verwijzen naar (diensten van) ontwikkelaars, zou je mogen verwachten dat er daadwerkelijk oplossingen voor een vraagstuk worden aangedragen die mensen op weg helpen. In dit geval komt niemand een stap verder.

Ik zou graag een inhoudelijk antwoord op het vraagstuk zien.

Zo zit ik met een aantal aanvullende vragen:

• Is er een mogelijkheid om FAQs globaal te implementeren / aan te roepen?
    • Komt / is er een mogelijkheid om FAQs toe te kennen aan specifieke pagina's / producten / categorieën?
    • Zijn er work-arounds bekend die dit mogelijk maken?

Mocht ik zelf tot een oplossing komen, of antwoord krijgen op bovenstaande vragen, dan zal ik dat hier delen. Ik hoop oprecht dat dit forum in de nabije toekomst meer gericht zal zijn op de community.

• JROJRO Member Berichten: 56

Inhoudelijk: Er zijn tools om zelf je FAQ op te bouwen met code.

Maar dan moet je wel toegang hebben tot de broncode. Even geleden heb ik dit als test in CCVshop geplaatst wat goed ging.

Dit is inderdaad handwerk. Aan de andere kant; hoe vaak pas je een FAQ toe of aan? Voor nu heb ik een test lopen.

En het resultaat in Google:

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,269 
    december 2020 aangepast

@Hielke Brandsma er zijn genoeg topics waarin directe oplossingen aangedragen worden door forumleden. En ook echt oplossingen die het probleem daadwerkelijk opgelost hebben voor de topicstarters. Maar in het geval dat er (nog) niemand gereageerd heeft met een gerichte oplossing is een verwijzing naar een partner wellicht een next-best step. Beter iets dan niets. Wie bepaalt hoe het forum gebruikt moet worden? En waarom is een verwijzing naar een partner "geen stap verder komen"?

Een beetje kort door de bocht om te zeggen dat dit forum niet op de juiste manier gebruikt wordt.... lijkt me. Soms heb je een goed kant en klaar antwoord of oplossing op een probleem, maar zolang die er niet is kan een verwijzing naar een partner geen kwaad lijkt me. Het is vaak een verwijzing naar aanleiding van een bestaande case. Net als in dit geval is er iemand geweest die @MoldersMedia hiervoor ingeschakeld heeft, en blijkbaar met positief resultaat. In dat geval weet je dat je in ieder geval bij die partner (goed) terecht kan.

Beter iets dan niets dus ;)

Maar er zijn zat topics waarbij mede-forummers wel degelijk een passende oplossing aangedragen hebben.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,269 

En op het moment DAT iemand dan een daadwerkelijke oplossing voor een vraagstuk plaatst, is het altijd fijn als daar even op gereageerd wordt door degene die de vraag stelde. Of een bedankje voor de tijd en moeite die genomen is 🙄

Op die manier zorgen we er allemaal voor dat het forum op de juiste manier gebruikt wordt 😉

@JRO bedankt voor de uitgebreide uitleg! 👍️ Hopelijk hebben anderen er wat aan! 😊

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 24

Bedankt ;-) , het is al weer even terug dat ik de vraag stelde.

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

• raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 24

Met Google Tag manager kun je de code inschieten. De editor verwijderd als het goed is de code, en dan werkt het helaas niet. Een voorbeeld met tag manager is te vinden op https://www.veldkampkeukens.nl/merk/siemens/studioline/ . Wanneer je in Google zoekt op 'Siemens studioLine' dan zie je als het goed is de vragen verschijnen.

Log In of Registreer om te reageren.