fulfilment

JoanJoan Member Berichten: 4

Wij zijn druk met het opzetten van een nieuwe website voor electronica producten. Wij willen graag het fulfilment stuk uitbesteden maar hebben nog geen goede partner gevonden. Wat zijn jullie aanbevelingen?

13 reacties

• JoriJori Member Berichten: 140 ✭

Ik ga er gemakshalve dan even van uit dat het een extra shop is en geen startende shop? Fulfilment is denk ik pas raadzaam als je echt flink wat orders doet per maand (als in 750 en meer, misschien zelfs 1000)

Elektronica producten is natuurlijk nogal een breed begrip. Hebben we het over scheerapparaten of tv's of complete airco's?

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,035 
    26 januari aangepast

En ook niet onbelangrijk: waarom heb je nog geen goede partner gevonden? Heb je uberhaupt nog geen fulfilment partners gevonden bijvoorbeeld omdat je niet weet hoe je die moet zoeken? Of heb je wel al partners gevonden maar waren die niet geschikt voor jullie? En zo ja, was het de prijs, te ver weg bij jullie, of hebben jullie speciale wensen waar deze partners niet aan konden voldoen?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoanJoan Member Berichten: 4

Ik heb er wel een aantal gesproken, ik vind de prijs belangrijk maar niet het belangrijkste. Als alles goed in geregeld is dan is afstand geen probleem.

Technische koppeling koste 595 en 75 per maand en dat vind ik wel wat veel.

Waar het mij omgaat is betrouwbaar, goed voorraadbeheer, contactpersoon moet klikken en ze moeten toegevoegde waarde bieden

Hoi Jori,

Het zijn kleine handzame producten, powerbanks etc.

Hoi Paula,

Waar doen jullie de fulfilment?, ik heb laatst Sidekix bezocht maar die doe heel veel fulfilment voor de Postcode loterij en de afdeling e-fulfilment is maar heel klein, willen ook geen klanten minder dan 500 pakketten per maand. Wij gaan wel wat meer doen is de bedoeling.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,035 

Wij zitten bij Sipack in Heemskerk

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

Voor kleine handzame producten onder de 1000 bestellingen is het omslagpunt erg hoog. Als je vanuit huis werkt is het een optie anders is een pand huren en zelf inpakken uiteraard ten alle tijden goedkoper.

• ChichaChicha Member Berichten: 106
    26 januari aangepast
  • Edith de RoyEdith de Roy Member Berichten: 13

Ben het er niet mee eens dat zelf inpakken te allen tijde goedkoper is. Je hebt nooit vrij. Of je moet iemand inhuren tijdens je vakantie. Huur van pand loopt gewoon door ook op dagen dat je niet verzend. Gebruik maken van een fulfilmentbedrijf is ideaal. Je hoeft geen personeel in te huren. Je verdient gewoon door tijdens feest- en vakantiedagen. Hoeft geen stellingen te kopen, geen pand te verwarmen, geen stickers te kopen, geen lampen te vervangen. Heerlijk! Je weet precies waar je aan toe bent en kunt je richten op dat waar je goed in bent. Als je echt heeeel erg goed bent in inpakken en niemand jouw niveau daarin kan evenaren moet je het natuurlijk zelf blijven doen.

Edith

www.mixmamas.nl

Dat zeg ik, je omslagpunt moet je zelf uitrekenen.

Het is goedkoper om zelf te verzenden tot fulfiment goedkoper wordt. Nooit vrij is een ding inderdaad maar voor mij is mijn bedrijf een full-time aangelegenheid. Geen vrij is dan een keuze.

• FOOFOO Member Berichten: 750 

Wat @Edith de Roy denk ik bedoelt, is dat fulfilment zich (deels) terug betaalt. Wij hebben alles ook uitbesteed. Voorgaande jaren ging de shop tijdens onze vakantie dicht of op een laag pitje. Afgelopen zomer hebben we gewoon volop door kunnen verkopen tijdens onze vakantie.

Ook kunnen we nu "Vandaag besteld voor 23:30, morgen geleverd" aanbieden voor veel producten. Ook dat levert veel extra omzet op in de avonduren. Per bestelling verdienen we nu zeker minder, maar als je alles goed op de rit hebt, moet de extra omzet dat op kunnen vangen. En dan is het een kwestie van rustig verder groeien, de marges verbeteren en dankzij het fulfilment meer gaan overhouden dan voorheen..........terwijl het niet meer nodig is full-time aan de bak te moeten. Dat geeft de nodige rust en vrijheid!

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@FOO

Ik ben het wel met je eens hoor. Ik moet altijd werken, elke week weer. Op vakantie gaan is bijna een no-go geworden tegenwoordig.

Ik doe het liever zelf, misschien ook een controle dingetje. Ik weet wat ik inpak en het ingepakt wordt. Ook dat vind ik wel wat waard.

Wellicht in de toekomst. Voorlopig hebben we net de hand geschud op een nieuw pand :)

• FOOFOO Member Berichten: 750 

@Jori Bekend probleem...... 😉

Ik vond het vorig jaar ook heel moeilijk alles uit handen te geven. Juist omdat ik altijd precies wist hoe alles ingepakt moest worden, wat er op voorraad was, etc.. Maar omdat het inpakwerk te veel werd, moest ik keuzes maken: de omzet afremmen, personeel aannemen, of toch uitbesteden.

Wanneer er dingen mis gaan, heb ik nog wel eens zoiets van "dat was mij niet gebeurd!". Maar aan de andere kant heb ik er nu ontzettend veel vrijheid en rust voor terug gekregen. Het is afgelopen jaar veel regelen en aanpassen geweest. Ook waren er wat bezoekjes aan de fulfilment partij nodig om de puntjes op de "i" te krijgen en heeft het afgelopen jaar zeker wat gekost (minder winst), maar het was het allemaal uiteindelijk wel waard! Vanaf dit jaar moet het voordeel echt gaan blijken. Zowel in tijd, rust als geld.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.