Storing contactformulier

Goedemorgen,

het viel ons op dat er dit weekend geen berichten via het contactformulier zijn verstuurd. Ik belde vanochtend met Lightspeed en dit was een bekend probleem(!), dit was al vrijdag bij een aantal shops aan de hand, maar omdat het nog niet geverifieerd was, is het over het weekend blijven liggen(!) en zijn ze het nu pas aan het onderzoeken(!) .

Meer mensen hier last van?

25 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 759 

Contactformulier wordt bij ons niet veel gebruikt, dus weet ik niet. Maar het valt me wel op dat de laatste tijd de mails voor retourmeldingen lang niet altijd aankomen. Met name bij Hotmail klanten gaat het vaak mis.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JeremyJeremy Member Berichten: 32

Ja, zelfde hier. Sinds afgelopen vrijdag geen bericht meer ontvangen.

Zojuist ook zelf geprobeerd, en bericht wordt inderdaad niet afgeleverd.

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 224 ✭

@Jeremy ik denk dat het het beste is als je ook een ticket inschiet hierover (omdat ik niet weet of dit topic gelezen wordt door support). Ik heb door de support het contactformulier laten verbergen, met de vraag ons in plaats hiervan te mailen.

• FrankFrank Member Berichten: 104 ✭

Hier hetzelfde. Berichten komen ook niet aan.

• FrankFrank Member Berichten: 104 ✭

Ik heb ook maar een ticket ingediend. Het lijkt niet echt belangrijk want er wordt ook verder geen informatie over gegeven door Lightspeed dat dit probleem überhaupt speelt. Kan je toch omzet kosten als een klant een vraag stelt en gewoon geen antwoord krijgt. Ik kan me voorstellen dat het merendeel dan gewoon afhaakt.

• JF85JF85 Member Berichten: 160 ✭

Hier ook hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag.

Waar ik al bang voor was: de storing heeft ook betrekking op de retourmails. Wanneer je gebruik maakt van de retourmails via LS, krijgen klanten geen updates per mail.

Jammer dat dit niet actief wordt gecommuniceerd, want blijkbaar krijgen onze klanten nu al dagenlang geen retourinstructies / updates. Levert veel onnodige mails en telefoontjes op.

Het lijkt er op dat alles weer begint te werken. Ik krijg nu mails via het contactformulier binnen van een week geleden.

• JoriJori Member Berichten: 159 ✭
    29 januari aangepast

Bedankt, Wij krijgen een negatieve review door dit geintje vanwege het niet reageren op contactmails. Ik heb deze review vanmorgen binnen gekregen en ik maak geen geintje, ik krijg toevallig net pas!!!! de mail binnen van de klant van 22 januari. Sorry maar dit is echt verrekte kansloos van jullie.

Ik heb dus ook net kansloos op berichten zitten reageren die blijkbaar ook 6,7 dagen oud waren. Ik sta echt voor lul 😒

Lekker dan ja!

Via Webwinkelkeur? Ik zou gelijk contact opnemen met de klant om e.e.a. uit te leggen. Eventueel verwijzen naar deze post op het forum. Hopelijk ziet de klant dan ook in dat het geen onwil is, maar overmacht.

29 januari aangepast

Hmmm, er lijkt meer mis te gaan nu, zowel met bestellingen als met de mails.

Voor orders die op 23 en 24 januari zijn geannuleerd, worden vandaag ineens herinneringen verstuurd! De betaalherinneringen zijn de afgelopen week niet verzonden, geen wonder dat er ineens zoveel onbetaalde bestellingen waren. Dit heeft omzet gekost, er mailen nu ook klanten dat ze inmiddels elders hebben besteld.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 273 moderator

Ons developmentteam heeft vanochtend de oorzaak gevonden waarom emails niet altijd werden verstuurd de afgelopen dagen. Dit is nu opnieuw geactiveerd en om geen emails verloren te laten gaan, wordt alles nu verzonden.

Niet alle type e-mail notificaties zijn hierdoor beïnvloed; sommige e-mails zijn continue verstuurd. We hebben nu nog niet de volledige informatie over welke e-mail notificaties dit gaat.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • YibYib Member Berichten: 60
    29 januari aangepast

https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/comment/11129#Comment_11129

Zelfde probleem nog niet opgelost? Dit is al gaande sinds december of misschien nog langer :)

Wij hebben gewoon een bericht geplaatst op klantenservice pagina om geen gebruik te maken van de contact formulier.

Dit lijkt mij toch een ander probleem. Destijds gingen de mails er met vertraging uit. Nu gingen bepaalde mails (betaalherinnering en retourmails) er helemaal niet uit.

Ander probleem? Ik zie mail probleem.

En die vertraging is nog licht uitgedrukt.

Niet ieder mailprobleem is hetzelfde.......

Destijds hadden alle mails vertraging. Nu werd een deel van de mails gewoon helemaal niet verstuurd.

29 januari aangepast

Wist je dat vorig keer eerst ook helemaal geen mail werd verstuurd? Pas later werd het met grote vertraging toch alle mails verzonden alsof iemand dit handmatig heeft gepushed.

Nu gebeurt dus precies zelfde, alleen dit keer heeft iets langer geduurd met pushen van die mails.

Maar goed ik hoef niemand te bewijzen of ik gelijk heb of niet, er is nu een mail probleem en die moet gewoon snel opgelost worden.

Lees je eigen link nog eens door. Dan zie je dat meerdere forumleden daar aangeven dat de mails met vertraging binnen komen / verstuurd worden. Dit was in de backoffice ook terug te zien. Herinneringen die normaal na een uur automatisch werden aangemaakt en verzonden, werden nu pas na vele uren aangemaakt en verzonden. Destijds zou dit te maken hebben met wachtrijen i.v.m. drukte.

Afgelopen week werden de mails wel aangemaakt volgens de backoffice. Echter werden ze blijkbaar nooit verstuurd. Dat is vanochtend opgelost en toen is inderdaad alles ineens verzonden.

Als ik Maartje goed heb begrepen, is er nu geen probleem meer en zou alles weer naar behoren moeten werken. We gaan het in de gaten houden! Heeft veel tijd en ook omzet gekost. Een week lang mailproblemen kan gewoon niet, dat moet veel sneller ontdekt en opgelost worden.

29 januari aangepast

Misschien kan je ook kijken naar de datum en tijdstip van de post die geplaatst zijn. Mensen die voor 3 dec gepost hebben kregen geen mails binnen. Vanaf 4 december kregen mensen mails binnen met vertraging.

Succes en fijne dag verder.

Post edited by Yib on

Op de 3e was er sprake van vertraging in het aanmaken van de meldingen. Herinneringen worden normaal na 1 uur automatisch aangemaakt en verzonden. In onderstaand geval zat er ruim 2 uur tussen, later zelfs nog veel meer uren.

Nadat we dit door hadden, hebben wij handmatig de herinneringen aangemaakt. Deze werden vanuit LS gewoon verzonden en kwamen ook (zonder vertraging) bij de klanten aan.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 273 moderator

De afgelopen dagen is er een achterstand opgebouwd in e-mail notificaties. Vanochtend hebben we deze achterstand aan e-mail notificaties voor een aantal Lightspeed eCom gebruikers verzonden. Deze vertraagde notificaties naar het klantenservice e-mail adres en/of naar klanten bevatten onder andere e-mails over betaalherinneringen, contactformulieren, retouren en updates over winkelactiviteiten.

Het probleem is intussen opgelost, en er is geen verdere actie vereist. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

@Yib de opmerking van Tara klopt nog steeds; orderbevestigingen hebben de hoogste prioriteit en contactformulier is een lagere prioriteit. Deze verdeling van prioriteit is al jaren ingebouwd en is niet gerelateerd aan bovenstaande van vandaag.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 224 ✭

@Maartje het ziet ernaar uit dat er opnieuw geen berichten via het contactformulier binnenkomen.

Het contactformulier komt bij mij na 6 minuten binnen wanneer ik het test.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed HQ
  • aresthoarestho Member Berichten: 58

het lijkt erop dat het probleem nog niet over is, berichten via de klantenservice komen niet goed binnen, kreeg er vanmorgen 1 die 29 januari verzonden was, lekker klantvriendelijk :-(

• Mischa FokkeMischa Fokke Member Berichten: 1
    17 februari aangepast

Wij krijgen ook al een geruime tijd (3 á 4 weken) geen berichten via het contactformulier binnen. Zou volgens de support liggen aan te strakke spamfilters. Echter, zelfs zonder spamfilters, ontvangen wij geen berichten via het contactformulier.

• ---- opgelost, toch de filters------
    Post edited by Mischa Fokke on
Log In of Registreer om te reageren.