Gerelateerde producten automatisch "heen en weer" laten linken

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,031 

Bij onze vorige host kon je bij gerelateerde producten automatisch A naar B en B naar A laten linken.

Dus als je bij product A product B als gerelateerd product invult, dan wordt automatisch bij product B ook product product A op de site laten zien. Echt heel lastig dat dit binnen LS niet mogelijk is. Een onnodig tijdrovend werkje.

Weet iemand toevallig of hier een workaround of app (of eventueel maatwerk) voor mogelijk is?

Alvast bedankt!

Groetjes, Paula

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

11 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 750 

Ik heb een half jaar Product Prediction Genie - Automated Related Products gebruikt. Dat deed niet wat jij wilt, maar een andere app voor gerelateerde producten heb ik niet kunnen vinden. Ook deze was wat mij betreft geen succes. Duur en de automatisch geplaatste producten sloegen vaak nergens op.

Helaas voorlopig dus toch maar weer alles met de hand doen. Bij Strato / ePages ging dit heel mooi. De shop plaatste automatisch de producten die door andere klanten ook waren besteld.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • TaraTara Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 7 moderator

@Paula Dankjewel voor deze feedback, ik heb dit via een ticket voor je toegevoegd aan een reeds gedocumenteerde feature request met betrekking tot het verbeteren van de gerelateerde producten.

• RemcoA1406RemcoA1406 Member Berichten: 18

@Tara , dan mag je mij ook wel toevoegen aan deze ticket. Ik zou dit ook erg graag gerealiseerd zien worden.

Bv. met de keuze dat hierbij gekeken wordt naar wat andere klanten gekocht hebben, of op basis van een aantal keywords uit product-titel en -omschrijving. Of zelfs een combinatie hiervan. Dat zou top zijn.

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 218 ✭

@Tara graag ons ook toevoegen aan de ticket.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 143 ✭

Ik word ook graag aan dit ticket toegevoegd.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 750 

Ook graag een ticket!

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • YoupackYoupack Member Berichten: 13

Voor ons ook graag een ticket

• JaapJaap Member Berichten: 96 ✭

Hier ook graag een ticket!

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,031 
    30 januari aangepast

@Tara, sinds gister 6 tickets aangevraagd. Zoals je ziet is hier best wel vraag naar 😛

Kun je enigszins aangeven of het aantal tickets/aanvragen wat betreft deze feature al een beetje richting "wie weet" gaat?

www.devrolijkeengel.nl
  • MarkMark Member Berichten: 91 ✭

Voor sommige producten kan dit zeker handig zijn, maar lang niet voor alles. In ons thema (Gibbon) worden de gerelateerde producten ook gebruikt als upsells in de winkelwagen etc.

Gezien wij een aantal vaste producten als upsell gebruiken, is het niet handig dat ELK product terug zou linken naar dat product. Dat is voor ons een downside.

Maar als daar goed onderscheid in te maken valt, dan is het ideaal!

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,031 

Uiteraard moet de mogelijkheid van teruglinken een kéuze zijn, waar je per product wel of niet voor kunt kiezen. Bij onze vorige host kon je als je bij een artikel gerelateerd artikelen aanmaakte, gewoon een vinkje zetten als het automatisch ook teruggelinkt moet worden. Als je dat vinkje uitliet was het gewoon net als hier.

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.