Hulp gevraagd retour

JF85JF85 Member Berichten: 165 ✭

Klant had bij ons een artikel besteld onder de 30 euro daarom moest hij ook de verzendkosten zelf betalen. Binnen 14 dagen heeft de klant het aangekocht product geretourneerd en we hebben ook netjes het bedrag excl. verzendkosten teruggestort. Nu komt hij met het onderstaand plaatje van de Consuwijzer. Hij eist dus nu ook reeds betaalde verzendkosten bij de bestelling terug te krijgen. Ik weet dat ik niet moeilijk over moeten doen maar ik vraag me echter af of het onderstaande wel waar is?

5 reacties

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 6
    28 januari aangepast

Beste JF85,

De klant heeft gelijk en u dient dit terug te betalen. De retourkosten zijn echter wel voor de klant, mits dit juist is aangegeven in de retourvoorwaarden.

Groet,

Paul

Tuinieren begint bij ons!

www.tuinartikelen.nu & www.regenton.nu

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Wanneer een klant zijn hele bestelling retourneert, moet het volledige aanschafbedrag terugbetaald worden door de webwinkel. Stuurt de klant een deel van de bestelling terug, hoeft de webwinkel alleen de waarde van de geretourneerde artikelen terug te storten.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JF85JF85 Member Berichten: 165 ✭

@PaulvB en @FOO dank jullie wel! Maar hoe is het met de extra betaalkosten zoals achterafbetalen etc.? Moeten we deze extra betaalkosten ook crediteren?

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Het volledige aanschafbedrag dat de klant heeft betaald, dus ja, ook de betaalkosten.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JF85JF85 Member Berichten: 165 ✭

Helder! Dankjewel @FOO

Log In of Registreer om te reageren.