Nieuwe Mailchimp app

PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 55

Bij mij werkt deze niet!

Op een bepaald moment geeft hij bij sync status de melding Webhooks limit reached.

Waardoor hij niet verder wil lopen.

Als ik dan in het menu deze webhooks wil verwijderen loopt hij vast.

Wel spijtig want ik heb hier meer dan 1 jaar op gewacht.

Is hier een oplossing voor?

19 reacties

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 44

idem dito hier,

bovendien voegt de app elke nieuwe klant toe aan de mailinglijst (en niet enkel de klanten die hiermee akkoord gingen). Hierdoor zou je dus mailen naar klanten die dit niet willen. Met de huidige GDPR-regels een mooi cadeau van Mailchimp...

Daarnaast kan je met de nieuwe app ook jouw producten, orders en winkelmandjes zien. Maar na 1 week waren er ongeveer 40 van de 400 producten ingelezen en welgeteld 1 order.

Heb de verbinding dus al terug weg gedaan.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 55

@iedereen_loopt

Betreft de GDPR is geen probleem hoor.

Als een klant bij jouw effectief iets heeft gekocht dan mag je hem mails sturen. Tot hij vraagt om ermee te stoppen.

Maar ik zal al blij zijn dat nu eindelijk die mailchimp app gaat werken.

Ik wacht hier al zeer lang op.

• JoriJori Member Berichten: 159 ✭

@Philipfr

Volgens mijn mag dat niet hoor. Je moet een vinkje op de website hebben wat mensen moeten aanvinken als ze nieuwsbrieven willen ontvangen. Het is bij voorbaat niet toegestaan om het vinkje van te voren al hebben aangevinkt.

Zou wat zijn dat je mensen mag spammen als ze iets bij je hebben gekocht.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,077 

Wij zullen nooit klanten een nieuwsbrief sturen die zich daar niet duidelijk voor ingeschreven hebben. Voelt gewoon niet goed, ook al zou het "officieel" wel mogen.

Maar wat @Philipfr zegt daar zit een kern van waarheid in, alhoewel ik niet met 100% zekerheid durf te zeggen hoe het precies zit. Het is heel lastig en tegenstrijdig want ik weet dat mensen sinds de nieuwe AVG echt expliciet overal toestemming voor moeten geven, maar ik kan me ook herinneren dat ik ergens iets gelezen heb inderdaad dat wanneer iemand iets bij je gekocht heeft, je "officieel" het recht hebt om een nieuwsbrief te sturen. Maar nogmaals, ik durf niet precies te zeggen hoe het exact zit. Volgens mij heeft het ook nog te maken met B2B en B2C. Volgens mij is het zo dat je als bedrijf een nieuwsbrief mag sturen op het moment dat een ander bedrijf bij jou iets gekocht heeft (bijvoorbeeld een webshop bij een groothandel) ook al heeft de webshop zich niet aangemeld voor een nieuwsbrief. Het kan zijn dat deze regel niet bij B2C geldt, dus dat onze (particuliere) klanten wel daadwerkelijk expliciet toestemming voor een nieuwsbrief moeten geven.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Member Berichten: 761 

Zonder dubbele opt-in mag je particulieren geen nieuwsbrieven sturen. Als ze 1x wat hebben besteld, mag je ze wel informeren over de bestelling, of vragen naar (product)reviews. Dat je daarin ook wat reclame zet, lijkt mij nog geen probleem. Maar regelmatig een nieuwsbrief sturen is wat anders. Als de klant zich daar niet specifiek voor heeft ingeschreven, is dat gewoon SPAM.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@Jori @Paula

Hebben jullie de mailchimp app geïnstalleerd ?

30 januari aangepast

https://www.charlotteslaw.nl/mag-je-bestaande-klanten-mailen/

21 MEI 2019 DOOR CHARLOTTE MEINDERSMA

Mag je klanten op de mailinglist zetten en ze een nieuwsbrief sturen? Ja, ook na de AVG mag dat nog. Maar alleen als de mails voldoende verband houden met wat de klanten gekocht hebben én je moet vooraf het recht van verzet hebben geboden. Schrijven ze zich uit, dan moet je de gegevens uit de lijst verwijderen.

Wie zijn je klanten?

Klanten mag je ongevraagd mailen. Het is dan geen spam. Maar wanneer mag je iemand een klant noemen? In elk geval wanneer iemand iets gekocht heeft en dus een bedrag heeft betaald om een dienst of product af te nemen. Iemand die iets gratis gedownload heeft, is volgens de Autoriteit Consument en Markt geen klant. Kun je een boompje over opzetten, denk ik, maar goed. In elk geval zijn mensen die alleen nog een offerte hebben opgevraagd geen klanten en mag je hen dus niet op deze e-maillijst zetten en niet ongevraagd mailen.

Recht van verzet

Je mag klanten niet helemaal ongevraagd mailen. Ze moeten daar vooraf van op de hoogte zijn gebracht. Je moet ze namelijk, voor je het e-mailadres krijgt, het recht van verzet hebben geboden.

“mits bij de verkrijging van de contactgegevens aan de klant duidelijk en uitdrukkelijk de gelegenheid is geboden om kosteloos en op gemakkelijke wijze verzet aan te tekenen tegen het gebruik van die elektronische contactgegevens”

Het recht van verzet kun je bieden wanneer iemand een product bij je koopt. In het bestelproces dus. Als je zou vinden dat het downloaden van een weggever iemand ook een klant maakt, is het dus niet voldoende om te te melden dat je iemand op de nieuwsbrieflijst zet. Je moet het recht van verzet hebben geboden óf iemand actief akkoord laten gaan met het krijgen van e-mails. In het bestelproces zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen: “Wil je geen e-mails van ons ontvangen? Klik dan hier.” Je maakt daar vervolgens een link van of laat een vakje aanvinken. Met het recht van verzet laat je iemand dus actief iets doen. Het recht van verzet moet wel voldoende gemakkelijk zijn, dus je mag er niet te veel drempels voor opwerpen. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw.nl/mag-je-bestaande-klanten-mailen/

© Charlotte's Law

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 761 

alleen als de mails voldoende verband houden met wat de klanten gekocht hebben

Dat wist ik niet, biedt mogelijkheden! Maar het is wel een "grijs gebied" natuurlijk. Wanneer houdt iets "voldoende verband"?

Ik lees ook niets meer over dubbele opt-in. Is dat niet meer nodig? Meer dan de helft van de nieuwsbriefaanmeldingen in onze webshop wordt namelijk niet bevestigt via de opt-in mail.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • MarkMark Member Berichten: 97 ✭

Ik heb hetzelfde probleem als @Philipfr hierboven stelt.

Staat dat voor Philip Freerks? #ikbenjebitchniet :)

30 januari aangepast

@FOO Het is en blijft inderdaad een grijs gebied, waar wij zelf liever van "aan de rand" blijven staan ;) Enkel klanten die zich expliciet voor de nieuwsbrief inschrijven krijgen van ons een nieuwsbrief. Wij nemen liever het zekere voor het onzekere. Liever 50 klanten een nieuwsbrief versturen die deze ook echt op prijs stellen, dan 500 klanten een nieuwsbrief sturen waarvan de helft met ergernis in de prullenbak verdwijnt.

Maar voor degenen die het heerlijk vinden om zich af en toe in een grijs gebied te bevinden: het ís (als je het een beetje slim aanpakt) wettelijk toegestaan 😉

www.devrolijkeengel.nl

@Philipfr wij hebben tot de stop van Mailchimp met Mailchimp gewerkt, maar daarna (vorig jaar) zijn we overgestapt op Laposta. Dezelfde prijs en volgens Johan werkt het makkelijker dan in Mailchimp en zijn er ook meer mogelijkheden. Ik schrijf de teksten maar Johan maakt in het programma zelf de daadwerkelijke nieuwsbrief. Ik durf zelf dus niet veel over het systeem te zeggen, daar werkt Johan mee.

Hopelijk heb je hier iets aan.

www.devrolijkeengel.nl

@Mark

Ik ben niet Philip Freerks.

haha

• JanneDeVosJanneDeVos Member Berichten: 16

Wij hebben contact gehad met Mailchimp. Ze zijn zich bewust van dit probleem en er mee bezig.

@JanneDeVos

Wij hebben ook met Mailchimp gechat maar vorige keer duurde het ook al bijna 1 jaar, hoelang gaat het deze keer duren. Bij de chat krijg je daar meestal iemand die ook niet alles weet....

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 116 moderator

@Philipfr

We zijn bekend met de melding 'Webhooks limit reached' binnen enkele accounts die de nieuwe Mailchimp koppeling gebruiken.

Na het onderzoeken van deze foutmeldingen moeten we concluderen dat deze alleen opgelost kunnen worden door de ontwikkelaars van de MailChimp app zelf. Gezien zij deze app hebben ontwikkeld, zijn zij ook verantwoordelijk voor de ondersteuning ervan. Mailchimp is hiervan op de hoogte.

Loop je zelf tegen deze melding aan? Dan kun je het beste terecht bij [email protected] of via mailchimp.com/help. Via die weg kan Mailchimp je op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen hierin.

@J_Binsbergen

Is hier ondertussen al een oplossing voor?

• OxigoOxigo Member Berichten: 9

Onze Mailchimp lijst vult zich door de integratie naast onze bekende klanten ook met een aantal klanten die niet op de Lightspeed mailing lijst staan, en ook niet als klant geregistreerd staan.. Bovendien komen ze met voor- en achternaam in de lijst te staan, terwijl je je naam helemaal niet in kunt vullen als je je inschrijft voor de nieuwsbrief? Heeft iemand anders dezelfde ervaring?

Daarnaast worden Middle Name en Language niet geïntegreerd, dat maakt de integratie voor ons een beetje lastig te gebruiken. Heb contact met Mailchimp gehad en heb die twee punten als Feature request in moeten vullen.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 143 ✭

Ik ben er maar mee gestopt... had op zich wel mijn zinnen gezet hierop, maar ga nu toch verder met Reloadify die de integratie wel op orde lijken te hebben.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • ChichaChicha Member Berichten: 116 ✭

@J_Binsbergen ik krijg noch van mailchimp noch van Lightspeed een update hierover. Het duurt wel erg lang om dit op te lossen

Log In of Registreer om te reageren.