Opmerkingen veld uitschakelen

FOOFOO Member Berichten: 763 

Is het op de één of andere manier ook mogelijk het opmerkingen veld tijdens het bestelproces uit te schakelen? Dit veld heeft totaal geen nut, omdat de opmerkingen nergens terug te zien zijn. Ze staan niet in de bestelmail, niet op de factuur en ook niet op de pakbon. Aan een bestelling is ook niet te zien of er een opmerking bij geplaatst is, dus je zou ze allemaal door moeten lopen.

Dit veld veroorzaakt nu eerder verwarring en frustraties dan dat het iets toevoegt. Een klant denkt dat zijn vraag / opmerking wordt gezien en dat daar dan ook wat mee wordt gedaan. Aangezien wij gebruik maken van fulfilment, is dat gewoonweg niet te doen. Orders worden vaak binnen een paar minuten al klaar gemaakt voor verzending. Áls we een opmerking dan al zien, zijn we over het algemeen alsnog te laat om er wat mee te doen.

John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

23 reacties

• SharmanySharmany Member Berichten: 37

Uitschakelen in de aangepaste CSS met een display: none ?

www.boozyshop.nl
    Dé Make up webshop van Nederland!
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,086 

Huh? Wordt bij jullie het opmerkingenveld niet gezien? Bij ons is het gewoon te zien in de order, en ook Sipack ziet deze opmerkingen. Soms staat er bijvoorbeeld bij een voorkeur voor een kleur ofzo, of kan er een kaartje met mijn naam bij? En dan doen de inpaksters dat. Zowel zij als wij kunnen de opemerkingen gewoon zien.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 46 ✭

Hallo

Wij schakelen het uit met een stukje code - let op, dit schakelt ook de reacties onder je blogposts uit... daar hebben we ook een fix op gevonden via javascript.

textarea#gui-form-comment {

display: none;

}

label[for=gui-form-comment] {

display: none;

}

• kohlokohlo Member Berichten: 11

Je kunt ze wel in de bestelling zelf zien, maar dan moet je hem toevallig tegen komen. In het overzicht van bestellingen kun je niet zien of er een opmerking bij een bestelling geplaatst is, en in geen van de geautomatiseerde mails komt de opmerking terug.

• FOOFOO Member Berichten: 763 

@Paula precies wat @kohlo aangeeft. We zien ze wel als we ze aanklikken, maar daar hebben we achteraf niets aan. Net als dat het fulfilment bedrijf met de meeste opmerkingen niets kan (Mag onder de carport, Vooraf bellen, Tussen dan en dan bezorgen, Zit er ook montagemateriaal bij, etc.).

@Monique Elliott Thanks, naar zoiets ben ik op zoek! Van het weekend eens mee gaan testen. Bloggen doen we toch al niet echt, dus dat hoeft niet zo erg te zijn. De code komt in de aangepaste CSS?

• ChichaChicha Member Berichten: 117 ✭

@Monique Elliott Bedankt voor deze tip. Opmerkingen veld was al een tijd een doorn in het oog. Nu laten verwijderen en nu hoef ik me geen zorgen meer te maken dat ik een opmerking over het hoofd zie.

• JoriJori Member Berichten: 167 ✭

Ligt er maar net aan. Ons levert het maandelijks toch wat extra orders op van mensen die een vraag stellen in het opmerkingen veld. Ik zou zelf niet zonder willen.

Het levert ons meer gezeur op dan extra verkoop, dus bij ons gaat hij er uit! Of LS moet binnenkort met een update komen, zodat de opmerkingen ook zichtbaar zijn op factuur / pakbon / mail / besteloverzicht. Het is gewoon geen doen om de hele dag door alle bestellingen gelijk na te kijken.

5 februari aangepast

@FOO

Dat is inderdaad geen doen. Ik draai een csv export van orders, daar zie ik in één oogopslag of er opmerkingen bij orders staan. Kost me 30 seconden op een hele dag :)

Het was wel makkelijker toen wij nog bij CCVshop zaten. Daar zie je namelijk in je besteloverzicht een uitroepteken als er een opmerking is ingevuld. Je kon dan zelfs hooveren over de uitroepteken en zag je de opmerking direct zonder dat je order hoefde te openen.

Dan is het in heel veel gevallen al te laat....... De orders worden via onze fulfilment partner z.s.m. ingepakt. Dan is het dus niet meer mogelijk om achteraf iets te doen met de opmerkingen bij de orders.

Zo, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Inderdaad, voor jou is dit behoorlijk onhandig, althans voor de meeste die gebruik maken van fulfilment. Jammer dat er niet gewoon een optie zit in Lightspeed om het te verbergen.

5 februari aangepast

Toch moet ik er even bij zeggen dat dat bij onze fulfilment partner geen probleem is. Als er een opmerking bij staat houden ze zich daaraan voor zover dat voor hun van toepassing is. Als er door hun een order uitgedraaid wordt staat de opmerking erbij en wordt die gelijk gelezen en naar gehandeld.

www.devrolijkeengel.nl
    5 februari aangepast

Maar ik kan me voorstellen dat het voor de ene webshop meer van belang is dan bij een andere webshop. Bij ons wordt er juist veel gebruik van gemaakt op een manier die prima voor ons werkt. Maar ik kan me voorstellen dat bij jou opmerkingen niet echt van toepassing zijn en dat er dan enkel vragen of opmerkingen in staan waar jullie niks mee kunnen. Dan is het wellicht handiger om uit te schakelen. Dat zul je nu zelf inderdaad het best kunnen beoordelen. Dus mooi dat dat nu mogelijk is :)

www.devrolijkeengel.nl

Tuurlijk is dat hun eigen "probleem", maar het maakt het gedoe en gezeur er omheen niet minder. Wij kunnen de opmerkingen ook wel doorzetten naar de fulfilment partner, dat is allemaal niet zo spannend. Maar het werkt gewoon niet, omdat klanten er van alles in "dumpen" en dan ook verwachten dat er wat mee gebeurt.

Hoeveel klanten er wel niet bestellen en dan bij de opmerkingen nog een vraag stellen. Met de opmerking "anders de bestelling weer annuleren". En zo zijn er nog véél meer voorbeelden, waar een fulfilment partner ook niets mee kan. Als er geen opmerkingen veld is, kan dit niet meer en ga ik er toch vanuit dat ze deze vragen vooraf gaan stellen.

Mooi geregeld toch? 👍️

www.devrolijkeengel.nl
  • MarjaMarja Member Berichten: 50
    5 februari aangepast

Ik ben waarschijnlijk de enigste hier die blij is met het opmerkingen veld. En persoonlijk vind ik het hoogst vervelend als ik ergens bestel en geen opmerking kan plaatsen. Soms is het fijn als de klant gewoon even wat kan zeggen, als is het maar dat hij/zij blij is met het assortiment bijv.

• JF85JF85 Member Berichten: 165 ✭

Ik sluit me volledig aan bij @FOO

Het ligt er ook aan hoeveel bestellingen je per dag binnenkrijgt. Het is tijdrovend om elke bestelling te openen en kijken of er een opmerking is geplaatst.

Wij selecteren alle bestellingen, downloaden en dan markeren als verzonden.

@Lightspeed , Misschien wel handig als er bijvoorbeeld een uitroepdekentje in het overzicht komt staan als er een opmerking is geplaatst.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 148 ✭
    6 februari aangepast

Ik begrijp van @FOO dat bij hem de opmerkingen niet op de pakbon komen.

Bij ons staat dit er namelijk wel op.

Zal denk ik met de layout te maken hebben en je pakket wat je afneemt.

Bij ons staat het ook op de pakbon.

www.devrolijkeengel.nl

Pakbonnen vanuit LS gebruiken we niet meer, dus maakt geen verschil meer. Opmerkingen veld is simpelweg niet praktisch voor ons, omdat klanten hier vragen / opmerkingen plaatsen die ze eigenlijk vooraf zouden moeten plaatsen.

Helemaal duidelijk! Case closed lijkt me 😃

www.devrolijkeengel.nl
  • gertvandenbrandegertvandenbrande Member Berichten: 4

Ik ben vrij nieuw bij LS. Ik ben op zoek naar een opmerkingenveld omdat wij namelijk bestellingen binnenkrijgen die niet onmiddellijk mogen verzonden worden.

dus ik zou graag in een opmerkingenveld bij het afrekenen laten plaatsen wanneer men de bestelling wenst geleverd te zien. Soms kan dat 3 maanden later zijn.

Hoe activeer ik het opmerkingenveld?

Alvast bedankt.

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 128 ✭
    3 augustus aangepast

@gertvandenbrande, volgens mij staat het opmerkingenveld automatisch aan en kun je hier iets invullen bij het afronden van je bestelling. Bij de order zie je deze opmerking dan terug rechtsonder de naam van de klant.

Log In of Registreer om te reageren.