E-mail marketing

cismacisma Berichten: 42 Member
Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd met welke tool jullie e-mailmarketing uitvoeren, ik zie diverse apps voorbij komen en wil het liefst weer met Mailchimp werken maar lees veel negatieve reacties, daarnaast is de app ook al een tijdje niet geupdate.

Welke kunnen jullie adviseren? Wij zijn onlangs van WooCommerce naar Lightspeed overgestapt en willen snel weer aan de slag met e-mailmarketing!

Groet, Robin
<1

57 reacties

• JohanJJohanJ Berichten: 159 Member 
    Ik denk dat het toch goed is als je weer even naar Mailchimp kijkt. Ze hebben eind vorig jaar weer nieuwe features toegevoegd. Je geeft aan dat je het liefst weer met Mailchimp zou werken, dus het is wel de moeite waard om het weer even na te kijken.
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 103 Member, Beta tester ✭
    Mailchimp is inderdaad geweldig... al zou het fijn zijn als de app geupdate zou worden naar de nieuwste 360 functionaliteiten in Mailchimp. We missen nu wel een aantal fantastische onderdelen.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • JohanJJohanJ Berichten: 159 Member 
    Helemaal mee eens Patrick. Wij zouden ook graag van de nieuwe automation mogelijkheden gebruik maken via de app. Ik heb begrepen dat het wel op de to-do lijst staat.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    februari 2018 aangepast
    Hi @cisma. Bedankt voor je vraag! We hopen/verwachten over ongeveer 3 maanden een nieuwe Mailchimp app aan te kunnen bieden, inclusief nieuwe features :smile:.

@JohanJ klopt! Wordt aan gewerkt!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Owh wow dat is geweldig nieuws!!!
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Goed nieuws! Bedankt!
  • BriantoBrianto Berichten: 6 Member
    Dat is inderdaad goed nieuws. Hopelijk wordt de app ook bruikbaar voor meertalige websites.
    Herman Op de Beeck
    www.brianto.be
  • Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 37 Member
    Wij volgen.. :smile:
    Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• PietervanDulstPietervanDulst Berichten: 9 Member
    Hallo Robin,

Wij werken met Bobmail (https://bobmail.nl/), voorheen met Mailchimp maar dat vonden we te moeilijk om even snel een nieuwsbrief te maken.

Misschien is dat inmiddels veranderd :) Maar ik moet echt zeggen als automatiseerder dat Bobmail perfect en zeer gemakkelijk werkt.

Ik zou zeggen test het beide! Wij horen graag je ervaring!

Gr, Pieter van Dulst

Webwinkel: https://www.ipadspullekes.nl/
  • Winke ButeneersWinke Buteneers Berichten: 3 Member
    Liggen jullie nog steeds op schema met de ontwikkeling hiervan? Momenteel is de enige integratie met Mailchimp een app die niet meer geupdated wordt, en waarvan de functionaliteiten, zeker in samenwerking met de nieuwe backoffice, zeer miniem zijn.
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 167 Member ✭
    Wij werken met Inboxify. We uploaden de nieuwsbriefaanmeldingen handmatig, omdat ze geen meertalige winkels ondersteunen (dus bijvoorbeeld Engelse klanten in Engelse lijst neerzetten). Maar volgens mij is er ook een koppeling met lightspeed.
  • marconderneemtmarconderneemt Berichten: 2 Member
    Wij werken voor veel shops met Active Campaign, die werd hier nog niet genoemd viel me op :)
  • TobyToby Berichten: 6 Member
    Is er inmiddels als iets bekend over de Mailchimp koppeling?
    Hi @Toby, de app is op dit moment nog in ontwikkeling maar zodra we een datum hebben zullen we die communiceren :)
  • SoniaSonia Berichten: 93 Member ✭
    mei 2018 aangepast
    lk verstuur al mijn nieuwsbrieven via Mailchimp, maar de koppeling met mijn shop heb ik een paar maanden nadat ik mijn shop had geopend weer verwijderd. Het veroorzaakte namelijk een foutmelding bij mijn oude thema. Nu met de GDPR wil ik een goede double-opt in hebben voor mijn nieuwsbrief. Raden jullie mij aan om de koppeling weer te gaan gebruiken of geeft het problemen omdat de software niet up to date is? Ik begrijp uit de opmerkingen hierboven dat de klachten te maken hebben met het niet ondersteunen van e-commerce gegevens.
  • Jannes MeynsJannes Meyns Berichten: 1 Member
    Ik heb de koppeling 2 weken gebruikt en weer verwijderd. Het werkt echt niet goed.
  • PietFrietPietFriet Berichten: 5 Member
    Wij gebruiken de huidige Mailchimp koppeling al jaren en deze werkt zonder problemen. Wel ven goed naar de settings kijken in de admin van Tauros Media, dan moet het normaal werken (ook met double opt-in).

Groot gemis is een 1 op 1 koppeling met de producten uit de shop i.c.m. de klantendata zodat er betere mailings verzonden kunnen worden. Er is met slimme targets en triggers zo veel meer mogelijk.
  • ChichaChicha Berichten: 57 Member
    Hi @Nynke, is er al meer bekend over de mailchimp app? Eind Feb zei je dat het 3 maanden zou duren. 
    Chicha zei:
    Hi @Nynke, is er al meer bekend over de mailchimp app? Eind Feb zei je dat het 3 maanden zou duren. 
    Dat was inderdaad de verwachting. We verwachten nu dat hij elk moment uit kan komen, maar er zit steeds vertraging in dit proces waardoor ik je helaas geen exacte datum kan geven.
  • ChichaChicha Berichten: 57 Member
    @Nynke OK, want de oude app zie ik inmiddels niet meer in de store, klopt dat?
    augustus 2018 aangepast
    @Chicha klopt. De oude app werkt niet meer omdat hij gebruik maakt van de oude API die we niet meer ondersteunen. Tauros Media, de ontwikkelaar heeft besloten de app niet meer te updaten, daarom hebben we hem helemaal uit de app store gehaald.
    Hmmm ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar de Mailchimp update.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • Michael OogjenMichael Oogjen Berichten: 2 Member
    Komt de app van Mailchimp dan nog wel terug? Zo' n groot email bedrijf moet natuurlijk wel bij lightspeed mogelijk zijn.
    Het blijft toch een ruim begrip, binnenkort. kreeg begin juni al te horen dat de app binnenkort klaar is. 
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭
    de app staat nog wel op de factuur gerekend. ik mail niet zo vaak dus had ook niet opgemerkt dat de app niet meer werkt, had wel even gemaild kunnen  worden, kan ik me account bij mailchip ook gelijk opzeggen waar ik nu per maand voor betaal
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • Jonathan de ZoeteJonathan de Zoete Berichten: 2 Member
    Ik hoor het ook graag als de app uitkomt
  • SharleneSharlene Berichten: 128 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi allemaal, ik snap dat het voor jullie al even duurt en dat jullie erg benieuwd zijn! We vragen wekelijks om een update, dus wanneer ik of @Nynke iets weet, zullen we dat hier gelijk plaatsen. We willen het pas releasen wanneer we 100% zeker zijn van het feit dat het goed werkt voor jullie, ik hoop op jullie begrip! :smile:
  • Winke ButeneersWinke Buteneers Berichten: 3 Member
    Nog steeds geen nieuws over de releasedatum? Nu begint het echt wel zeer lang te duren...
    Nee helaas nog steeds geen nieuws, wel is er een koppeling voor Retail online gekomen. 
  • Michael OogjenMichael Oogjen Berichten: 2 Member
    Het is toch wel raar dat één van de grootste email marketing tools niet werkt op een platform als lightspeed? Net telefonisch contact gehad ivm toezegging van duurt nog een maandje of 2-3 maar dit is nu al 5 maanden geleden? Wanneer komt er een concrete datum?
Log In of Registreer om te reageren.