Product bundels

LievenLieven Member Berichten: 45

Hallo,

Wij zouden meer met product bundels willen werken, maar die verschijnen enkel helemaal onderaan de pagina van het hoofdproduct zelf. De klant moet dus al helemaal naar beneden scrollen om deze te vinden. Nu verwijzen we ernaar met een tekstje bovenaan de pagina, maar het zou handig zijn mocht deze bundel bovenaan de pagina verschijnen. Nog beter zou zijn als je deze bundel ook kan laten verschijnen tussen de andere producten in het overzicht (ik schrijf "kan" gezien dit bij kleinere bundels niet nodig is), want nu moet je al op het hoofdproduct zelf klikken om te zien dat er een bundel op is.

Hier een voorbeeld: https://www.fotocoudenys.be/sony-a7-iii-body.html

Alvast bedankt voor jullie input!

13 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,079 

Wij zouden ook graag meer met bundels willen werken, maar er zitten zóveel slechte dingen in de opzet van de bundels! Bij jou ziet het er nog redelijk uit, maar bij ons is de layout echt dramatisch.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • LievenLieven Member Berichten: 45

De layout valt inderdaad goed mee @Paula en da's dan ook het minste van m'n zorgen, maar de gebruiksvriendelijkheid is niet om over naar huis te schrijven.

Voor mij gaat het vooral over hoe deze bundels tussen de andere producten in het overzicht kunnen geplaatst worden zodat ze beter gezien en gevonden worden door de klant. Ik vraag me af of dit iets is wat Lightspeed zelf kan/moet doen of dat dit maatwerk is...?

• FOOFOO Member Berichten: 761 

@Lieven Waar de bundel verschijnt, lijkt mij vooral met het thema te maken te hebben. Dat zal met wat maatwerk wel aan te passen zijn, maar daarvoor zul je denk ik bij de makers van het thema moeten zijn.

@Paula Gebruik je een app voor de productbundels, of de Productbundels van LS zelf?

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Wij gebruiken de productbundels van Lightspeed zelf. Zijn er dan apps hiervoor? Misschien werkt dat beter/gemakkelijker?

Ik dacht ook al zoiets @FOO . Ik zal daar eens moeten informeren, maar misschien eerst eens de mogelijkheid van eventuele apps voor productbundels bekijken!

@FOO we gebruiken nu bundels van LS zelf. Een tijd geleden even gebruikt gemaakt van de bundel app in de appstore. Ik weet niet meer waarom, maar die hebben we vrij snel gestopt. Die werkte ook niet.

Weet je nog hoe we het in Strato hadden? Zo zou ik het hier ook willen. Gewoon 1 artikel, met een eigen productfoto, en als ze die kochten werd van beide (of meerdere) artikelen de voorraad bijgewerkt. Dat was echt perfect!

www.devrolijkeengel.nl

De bundels van LS zelf werken op zich wel aardig. Alleen komen die niet als een afzonderlijk product in de shop te staan. Dat is wel jammer. Dit kan wel via de app, maar daar lees ik niet bepaald goede reviews.

Via onze fulfilment partner hebben we dit probleem niet meer. We kunnen nu gewoon een bundel aanmaken en deze wordt bij hen dan opgesplitst in de afzonderlijke producten. Daarbij wordt ook de voorraad bijgehouden en in de shop goed weergegeven. Werkt perfect!

Hee, dat laatste is een idee.... dat kunnen wij natuurlijk ook doen. Goeie tip!

www.devrolijkeengel.nl
  • Tom_LightspeedTom_Lightspeed Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 8 moderator

@Lieven

Hallo,

Via de app Product To Bundle is het wel mogelijk om jouw productbundels te tonen op de categoriepagina's of jouw homepage. Je kunt deze app bekijken via onderstaande link.

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/product-to-bundle/

14 februari aangepast

@Tom_Lightspeed Heb je de reviews ook bekeken? Ik heb toch zo mijn twijfels bij deze app......

@Chicha Volgens mij is de laatste review van jou?

• ChichaChicha Member Berichten: 116 ✭

@FOO ja klopt. Op zich goed concept, maar er gebeurde iets heel raars met de website. Er werd een soort laag gecreerd en ineens was niets meer klikbaar. App verwijderd en alles deed het weer.

• JROJRO Member Berichten: 25

@Chicha Ik vraag me af wat dit dan doet voor de laadsnelheid.

Maar is de App qua functionaliteit dan vergelijkbaar met de Lightspeed eigen functionaliteit in het duurste pakket?

• ChichaChicha Member Berichten: 116 ✭

@JRO De laadsnelheid had het niet echt een impact op. De functionaliteit is eigenlijk dat je de productbundel op je categorie en homepagina's kan laten zien en dat als de klant de bundel toevoegt deze als de losse producten in de winkelwagen komen te staan.

Het klinkt inderdaad héél goed, maar als ik de reviews lees ben ik toch niet happig om eraan te beginnen!

Log In of Registreer om te reageren.