emailadres

Klant van ons heeft een bedrijf overgenomen, en die gaan nu ook bij ons bestellen. tot zover TOP. Maar dat nieuwe bedrijf wil ook zijn facturen naar hetzelfde mail adres als het andere bedrijf hebben. Als ik een nieuwe debiteur aanmaak geeft hij aan dat het email-adres al bestaat. Hoe kunnen we dit oplossen, want we willen toch graag een factuur sturen.

HPS Werkschoenen

10 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 120 ✭

Als die het bedrijf heeft overgenomen kan je dat bestaande account toch aanpassen.

• Hans LambregtsHans Lambregts Member Berichten: 19

Niet helemaal. We hebben nu 2 debiteuren die met hetzelfde mailadres werken. Van allebei de debiteuren moet de factuur naar [email protected] Maar ik kan maar bij 1 debiteur dit mailadres invoeren, als ik dit ook bij de andere debiteur wil doen dan zegt lightspeed: dit mailadres is al in gebruik.

HPS Werkschoenen
  • JipJip Member Berichten: 22

Het wel vreemd dat 2 bedrijven hetzelfde emailadres gebruiken.

Kunnen ze niet een nieuw emailadres aanmaken?

Dit andere bedrijf zit op een andere locatie, maar de administratie zit centraal op een adres. Dus het zou handig zijn als wij allebei de bedrijven kunnen factureren naar hetzelfde email adres. we kunnen natuurlijk een ander email-adres gebruiken en vragen of ze het doorsturen naar de administratie, maar dat gaat fout, en intussen zitten wij op ons geld te wachten.

HPS Werkschoenen
  • JipJip Member Berichten: 22

Tip! Voed je klant op en zeg dat het zo niet werkt. Zij creëren een vreemde situatie. Niet jij.

Ze kunnen heel eenvoudig een extra emailadres aanmaken en vervolgens alle mails laten doorsturen met een redirect naar het emailadres waar alles naartoe moet.

Probleem opgelost.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 120 ✭

ah begrijp dat het eigenlijk 1 bedrijf is maar op diverse vestigingen/locaties zit en jij/hun willen dat ze allemaal apart kunnen bestellen en de factuur naar 1 adres gaat. Dat gaat idd dan niet.

Zelf vragen wij tegenwoordig een opdracht bon van hoofdvesting als het op factuur gaat. Of vraag of ze de centrale inkoop de order laten doen.

Iedere medewerker zou zo maar van alles kunnen bestellen zonder goedkeuring. Probeer dan maar eens je geld te krijgen (helaas al meegemaakt)

@ dave idd. vaste inkopers van de twee bedrijven ( tenhag olie, en tenhag vetten) doen de bestelling naar ons, dus dat is geen probleem. alleen ik kan maar 1 debiteur aanmaken met het email adres van de centrale administratie die voor beide bedrijven de betalingen doet [email protected] dus dat is het probleempje. ik kan wel vragen of het anders kan, maar ik vindt dat dit bij lightspeed gewoon moet kunnen.

HPS Werkschoenen
  • MarjaMarja Member Berichten: 27

Kan je dat niet beter op één account doen met het correcte mailadres, correcte factuuradres, maar elke keer een ander afleveradres?

• RuudRuud Member Berichten: 53

Dat is inderdaad hoe wij dit ook doen. 1 account waarop factuuradres staat en afleveradres kan de klant zelf aanpassen. De enige optie die je anders hebt is een ander mail account.

Dit lijkt mij ook niet zo'n punt. Ik zou liever zien dat Lightspeed de mogelijkheid geeft om een apart mailadres voor facturatie op te geven (maar dat zal niet snel gaan gebeuren denk ik..)

• aresthoarestho Member Berichten: 49

een extra emailaccount voor de admin is al 100x aangegeven op dit forum, gebeurt niets mee schijnt niet belangrijk te zijn voor LS waarom zou je ook maken waar vreselijk veel klanten om vragen.

Log In of Registreer om te reageren.