Klanten kunnen geen bestelling plaatsen

FOOFOO Berichten: 558 Member 
Afgelopen week had ik een klant aan de lijn met de melding dat ze het maar niet voor elkaar kreeg om af te rekenen in onze winkelwagen. Er kwam rechtsboven een melding dat ze hiervoor een account nodig had. Op dat moment liepen de bestellingen verder wel gewoon door. Omdat het ook druk was, heb ik er op dat moment even geen aandacht aan gegeven, ik ging er eigenlijk vanuit dat de klant niet heel handig was met internet.

Vandaag echter weer hetzelfde verhaal. En ook na het handmatig aanmaken van de order en het versturen van inloggegevens kreeg de klant (met collega's) het maar niet voor elkaar om in te loggen en af te rekenen. De knop voor het inloggen was niet klikbaar. Omdat de conversie de laatste dagen ook wat achter blijft, vraag ik me af of er dan toch een probleem in de shop is?

Zelf heb ik al van alles geprobeerd om het probleem te reproduceren, maar welke browser ik ook gebruik, ik krijg geen meldingen. Zijn er meer mensen die dit probleem bekend voorkomt? Misschien dat jullie ook eens willen testen of je tot de winkelwagen kunt komen met bestellen?
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

7 reacties

• Arie GoudArie Goud Berichten: 2 Member
    bij mij lijkt het allemaal wel te werken, echter de orders blijven al enkele dagen op extreem laag niveau, misschien dat er toch iets is.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @FOO. Vervelend om te horen dat je klanten problemen hadden met bestellen. Hier lijkt het allemaal te werken, hoewel ik geen bestelling heb geplaatst om het 100% zeker te weten.

Ik heb een aantal dingen getest:
    - Bestelling afronden als gast, zonder op kopen te klikken. Dit was geen probleem.
    - Account aanmaken. Geen probleem.
    - Producten in winkelmandje doen, naar checkout, inloggen op account. Geen probleem.
    - Ik heb alles 2x getest: via 'normale' browser en via incognito.

Mocht je problemen blijven houden met het plaatsen van bestellingen, dan zou ik aan je willen vragen een ticket in te dienen via het help centre, of telefonisch contact met ons op te nemen zodat we uitgebreider kunnen testen.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Hi @Nynke. Bedankt voor het testen, ik zag inderdaad al dat je op de site bezig was en dat je een aantal offertes / bestellingen aan hebt gemaakt.

Goed om te horen dat er geen problemen lijken te zijn. Ik heb ook al van alles getest, maar kom niets tegen. Misschien dat het toch aan de kant van de klant fout gaat. De bestelling was voor een zorginstelling en werd daar ook geplaatst. Ik kan me voorstellen dat de PC's dan bepaalde extra beveiliging hebben.

Ik blijf het voorlopig in de gaten houden en bij een nieuwe melding probeer ik wat meer info te krijgen. Deze klant kon me helaas niet heel veel meer vertellen, dus lastig om dan het probleem te achterhalen.
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Vraag me toch af of er echt niets aan de hand is, ook wij ervaren een lage conversie de afgelopen dagen en ontvingen zojuist een telefoontje van een klant dat ze niet door het bestellen kan komen; klacht was dat als ze iDeal selecteerde hij bleef verspringen naar Visa.

Ik heb het het getest op mobiel/desktop in meerdere browsers en ervaar geen problemen, maar dat wil niet zeggen dat er ook echt niets is.

Heeft LS meerdere klachten ontvangen?
  • JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    Wij hebben in februari ook relatief lage verkopen gehad maar ook relatief weinig bezoekers. Het conversie percentage zit op een normaal niveau.
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Hier lag de conversie een paar dagen wat lager, maar goed.......fietsonderdelen en dan dit weer. De bezoekers blijven ook wat achter, maar dat geldt ook voor Google Shopping en Adwords. Wintersport?

Het lijkt er op dat het allemaal meevalt, maar we blijven nog even opletten. Laatste dagen in ieder geval weer een prima conversie.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @cisma wij hebben in de afgelopen dagen geen specifieke klachten hierover ontvangen. Technisch lijkt het van onze kant allemaal in orde.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.