redirects

PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 52

Heeft iemand een app of een oplossing om producten die verwijderd worden automatisch te laten redirecten naar de bovenliggende categorie?

We hebben omnichannel.

Momenteel zijn er een hoop errors binnen google search console die een 404 krijgen omdat het product op niet actief staat. Als ik ze allemaal manueel moet gaan redirecten in 4 talen ben ik wel even bezig.

Een app zou hier handig zijn.

9 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 120 ✭
    20 februari aangepast

404 pagina maken?

Je schrijft op die pagina dat er iets mis is gegaan of ze op een oude niet bestaande pagina zijn gekomen. Bla bla excusses.... klik hier voor home pagina etc etc

Maak er wat moois van.

• SharmanySharmany Member Berichten: 36

@Philipfr : CMDC heeft de app: Unavailable product redirect

www.boozyshop.nl
    Dé Make up webshop van Nederland!
  • PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 52
    25 februari aangepast

@Sharmany

CMDC werkt niet voor omnichannel.

Ik kan hem wel laten maken zijn er andere die interesse hebben om de prijs te delen?

Je moet dan nooit meer redirecten als je tevreden bent dat de bovenliggende categorie gebruikt wordt. Voor SEO is dit zeker goed, anders krijg je veel 404 pagina's (pagina niet gevonden) in Google.

Redirecten naar merk of bovenliggende categorie na het deleten van een product.

Laat maar weten of er interesse is van andere. Met een 5tal mensen is het echt te doen vind ik.

25 februari aangepast

Maak dan een aparte pagina waar je alle 404 naar toe laat gaan.

Dan vind google het ook goed.

voorbeeld hieronder waar men dan op terecht komt bij een niet(meer) betstaande pagina

https://www.vandenbroekbiljarts.nl/nl/nietbestandepaginaofverwijderd

@Dave0701

Dat is ook een idee maar niet echt wat ik zoek.

De pagina blijft sowieso een 404 pagina voor Google

Het is interessanter dat de klant op een alternatief uitkomt via een redirect.

De categorie waarin het product zit, is dit meestal wel en iets aantrekkelijker om verder te kijken en op de site blijven.

Volgens ons seo programma is er dan geen 404 pagina.

Het is namelijk ook een redirect naar een bestaande pagina

Het blijft een verwijzing naar een ander pagina. Hoe je die pagina noemt en er uitziet maak niet uit.

@Dave0701

Zou je het dan niet naar usability toe, niet beter zijn dat de 404 pagina naar een bovenliggende categorie zou gaan?

Dat zou mooi zijn maar daar zitten ook haken en ogen aan. Je categorie kan ook weg zijn naar wat ga je dan verwijzen?

Hoe weet je script in welke categorie die zat aangezien het product er niet meer is en er dus geen reverentie data is om naar terug te linken.

Maar heb je niet al een 404 pagina want https://www.littlethingz.be/nl/123456789 gaat mooi naar een pagina toe

Log In of Registreer om te reageren.