Verschillende e-mail adressen

2>

57 reacties

• RuudRuud Berichten: 35 Member
    Hier ook
  • SharleneSharlene Berichten: 128 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @Hans Lambregts, @telecomshop, @Alex Leistra en @Ruud, jullie hebben allen een bevestiging van mij gekregen!
  • MedicaMarktMedicaMarkt Berichten: 4 Member
    Ook voor ons dan een ticket, want voor B2B is dit een must. Maar nu even concreet graag na 7 maanden tickets loggen: welke prioriteit heeft dit eigenlijk voor LS en WAT mogen we WANNEER verwachten? We vragen LS om een verwachtingspatroon. Met veel dank.
  • MedicaMarktMedicaMarkt Berichten: 4 Member
    Ook voor ons dan een ticket, voor B2B is dit een must. Maar even concreet graag nadat we met elkaar sinds feb18 alleen maar tickets loggen: welke prioriteit heeft dit voor LS en WAT mogen we WANNEER verwachten? Ik vraag LS om een verwachtingspatroon. Met veel dank.
  • Ali_MasoumieAli_Masoumie Berichten: 5 Lightspeed Staff Lightspeed
    september 2018 aangepast
    Ook voor ons dan een ticket, want voor B2B is dit een must. Maar nu even concreet graag na 7 maanden tickets loggen: welke prioriteit heeft dit eigenlijk voor LS en WAT mogen we WANNEER verwachten? We vragen LS om een verwachtingspatroon. Met veel dank.
    Hi Frank,

Zojuist heb ik ticket voor je aangemaakt met wat nadere toelicht omtrent de feature.
  • profijtprofijt Berichten: 13 Member
    Graag ook informatie, vraag hier al 3 jaar om.............
  • SolarguardSolarguard Berichten: 25 Member
    Hoi Nienke, 

hoe ver staan de zaken hier inmiddels mee? Ook vandaag weer het volgende probleem gehad; wij factureren op emailadres [email protected] maar aanmaningen mogen hier niet naar toe. dat moet naar [email protected] Om dit handmatig van alle klanten die dit hebben bij te houden, is niet te doen. Vooral niet omdat jullie aanmaningen aanbieden in de pakketten maar deze komen dus niet aan bij de klant. 

We willen hier asap een oplossing op want dit is niet te doen én ik moet klanten vertellen "helaas kan dat niet want ons systeembeheer staat dat niet toe". Dit komt natuurlijk onwijs lelijk over, vooral naar bedrijven. 

Net als in mijn bericht bovenaan praat ik dan ook nog over pietje van bedrijf huppeldepup die de order plaatst en verder niks met de factuur te maken wilt hebben, hem dus ook niet door stuurt, maar wel de offerte nodig heeft zodat hij de inkoopprijzen in zijn systeem kan doorvoeren. In principe zijn er dus 3 e-mailadressen nodig; facturatie, administratie en orderbevestigingen. 
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @Solarguard helaas heb ik geen updates voor je over de stand van zaken :( 
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Enigszins offtopic, maar @Solarguard hoe versturen jullie aanmaningen via Lightspeed? Ons is vertelt dat dit niet kan via Lightspeed en dat we dit het beste via Exact kunnen doen.
  • FOOFOO Berichten: 619 Member 
    @Solarguard: slaat dat ook niet een beetje ver door? Aanmaningen op een ander adres dan het factuuradres? Ik zou zeggen dat de klant dan maar gewoon op tijd moet betalen.... 

Wij werken alleen met vooruit betalen, of eventueel achteraf met Billink. Gelukkig geen ervaring mee dus    ;)

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • RemcoA1406RemcoA1406 Berichten: 15 Member
    Nou, ik dan ook graag. Voor mij ook graag een ticket voor een extra emailadres. 
    En graag een ticket om een klantreferentie/inkoopnummer te kunnen invoeren.
    Bedankt.
    Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
    @Ruud wij hebben meerdere bedrijven en voor solar guard gebruiken we de betalingsherinneringen via seo. Als je eenmaal een order hebt aangemaakt staat links bovenin meer en in het dorpdown menu staat dan betalingsherinnering. Dit werk prima wanneer een klant 1 bestelling open heeft staan. als er een openstaande postenlijst is gebruiken wij ook exact, wat we voor onze andere bedrijven ook gebruiken. Maar als we er toch voor betalen, en het werkt, waarom zouden we het dan niet gebruiken? 

@FOO je kan zeggen dat het doorslaat, maar 85% van onze klanten zijn zakelijke klanten die een emailadres hebben voor bijv, alleen de pdf bestanden van de facturen. particulieren klanten en nieuwe zakelijke buitenlandse klanten laten wij ook alleen vooraf betalen. Bedrijven gebruiken uiteraard hun eigen banksystemen om bedragen over te maken en loggen niet in op hun account hiervoor. Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven liever het een op het ene emailadres willen ontvangen en het ander op een andere. Ik kan het ze in ieder geval niet kwalijk nemen. 
    @Solarguard bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp stuur je een betalingsherinnering maar geen nieuwe factuur met aanmaningskosten via Lightspeed.
    @Ruud nee, bij aanmaningen 1 en 2 sowieso niet. Dat zijn alleen herinneringen. Vervolgens gaan we telefonisch contact zoeken of op een andere manier te werk als we geen gehoor krijgen. 
  • JohanJJohanJ Berichten: 161 Member 
    Misschien goed om spraakverwarring te voorkomen: 

Een aanmaning volgt vaak op een betalingsherinnering en is een wat fermere mededeling. Met een aanmaning maant u uw debiteur letterlijk aan om de openstaande factuur nu eindelijk eens te voldoen. In de aanmaning stelt u opnieuw een (nu kortere) betalingstermijn.

Bron: https://www.bruwise.nl/news/is-verschil-herinnering-aanmaning-sommatie-en-ingebrekestelling/#aanmaning
    Goed, wellicht was dat onduidelijk/verwarrend, mijn excuses, maar het probleem is en blijft dat je met lightspeed maar 1 e-mailadres kan invullen en dat het omslachtig is. Meerdere mensen hier geven aan dat ze het ook graag willen, het standaard antwoord is "we maken een ticket aan". Maanden later vraag ik hoe het ervoor staat maar er is nog niks mee gebeurd. Soms vraag ik me af of het uberhaupt wel zin heeft om je aan te melden voor een ticket. Er zijn hier topics met aanvragen waar meer reacties op komen dan op deze aanvraag, en ook daar loopt het niet vlot mee. 
  • JoanMlJoanMl Berichten: 100 Member, Beta tester ✭
    Dat we maar één e-mailadres kunnen invoeren, is sowieso zeer onhandig. In het onderwijs zijn er betaalbureaus met een ander e-mailadres waar de factuur naar toe moet en de klant/docent die bestelt heeft ook zijn eigen adres. Bovendien moeten we een scholenkenmerk of een bestelbonnummer toevoegen op de factuur wat ook nergens kan.

Ik heb al een ticket, maar ik zou willen dat er ook iets mee gedaan zou worden.

23 augustus aangepast

Vandaag een update naar aanleding van mijn ticket op 5 januari 2018 over dit onderwerp ontvangen.

Op dit moment zijn er geen concrete plannen om dit als een nieuwe feature toe te voegen. Mogelijk voeren wij deze door in de toekomst, mits er hier voldoende behoefte voor is, de mogelijkheden voor ons systeem goed duidelijk zijn en dit natuurlijk binnen onze roadmap past.

Ben ik nou de enige die de mogelijkheid wil voor 2 e-mailadressen?

Joan

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Berichten: 15 Member, Lightspeed Staff Lightspeed

@JoanMl

Hartelijk bedankt allemaal voor de feedback! Dit idee is nogmaals intern besproken, vandaar de update die hierover per e-mail gegeven wordt.

Voor de volledigheid zal ik de situatie hier toelichten:

Op dit moment zijn er tot mijn spijt geen concrete plannen om een extra e-mailveld toe te voegen, echter zijn er (naast dit topic) meerdere webwinkeleigenaren geweest die dit bij ons hebben aangekaart. We zijn het met jullie eens dat dit een goede toevoeging zou zijn aan het Lightspeed systeem. Voor de ontwikkeling van nieuwe functies moeten er continu moeilijke keuzes gemaakt worden, op dit moment hebben andere verbeteringen onze prioriteit. Mogelijk voeren wij dit idee door in de toekomst, wanneer dit wel binnen onze roadmap past. 

Mocht dit idee doorgevoerd worden, zal je dit terugvinden in het changelog in de backoffice of via de volgende link: https://www.lightspeedhq.com/release-notes/ecommerce/.

• telecomshoptelecomshop Berichten: 4 Member

zucht...ik ben benieuwd wat jullie nu weer belangrijker vinden dan deze mogelijkheid die vele B2B webwinkels heel veel tijd en frustraties scheelt.

Is dit een optie die door externe bedrijven is op te lossen?

• aresthoarestho Berichten: 31 Member

het is ontzettend moeilijk om een extra email adres toe te voegen voor LS. we zullen blijkbaar geduld moeten hebben. maar de vlag gaat wel uit wanneer dit eindelijk mogelijk zou zijn, zo goed als ieder bedrijf heeft een apart email adres voor de facturen.

• MobiLEDMobiLED Berichten: 2 Member

De originele post is al van anderhalf jaar geleden. Hier gaat ook de vlag uit als er meer emailadressen per klant mogelijk zijn. We zitten erom te springen.

• aresthoarestho Berichten: 31 Member

kom op zeg!! hoe moeilijk kan het zijn om dit in te bouwen?? iedereen gebruikt toch een apart email adres voor de facturen? andere plannen prima maar deze is wel erg belangrijk het voorkomt (veel) werk in de zin van facturen apart doorsturen maar nog meer dat facturen naar een verkeerd email adres gaan en je eindeloos in de weer ben voor dat je je geld een keer heb. ik bedoel een goede kas stroom begint toch met het feit dat een factuur op de juiste plaats aankomt. Kortom LS geef hier nou eens een beetje meer prioriteit aan dan aan al die onzin zoals een vlaggetje bij een telefoon nummer. Over een compleet nutteloze toepassing gesproken!!

• StaalkabelstunterStaalkabelstunter Berichten: 10 Member

Dit is echt een prio1, Zou direct bij de eerste update moeten zitten.

Blogt regelmatig op Parebel.nl/webshop

Je kunt de hoop beter opgeven. Hier vragen we echt nou al 2 jaar om..... Er moeten wel heel veel andere dingen prioriteit hebben bij Lightspeed, dat dit nog steeds niet bovenaan het lijstje is gekomen.

• joshuajoshua Berichten: 15 Member
    25 september aangepast

Zoals hierboven gemeld hebben eind augustus ook de terugkoppeling van Lightspeed gekregen n.a.v een ticket 2 jaar geleden:

Hierbij een update over de aanvraag van deze feature: Momenteel is deze functie nog niet mogelijk binnen ons systeem, we hebben hier echter wel een idee voor open staan om dit mogelijk te kunnen maken. Er zijn namelijk meerdere webwinkeleigenaren geweest die dit namelijk hebben aangekaart en dit een goede toevoeging zouden vinden aan het Lightspeed systeem. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe groter de kans natuurlijk is dat wij dit ook kunnen gaan uitvoeren. Daarom zal ik dan ook dit ticket koppelen aan het idee op ons ideeën-bord, zodat wij dit ook daadwerkelijk kunnen meten.

Op dit moment zijn er geen concrete plannen om dit als een nieuwe feature toe te voegen. Mogelijk voeren wij deze door in de toekomst, mits er hier voldoende behoefte voor is, de mogelijkheden voor ons systeem goed duidelijk zijn en dit natuurlijk binnen onze roadmap past. Zonder deze zekerheid kan ik je helaas hiervan niet op de hoogte houden of dit gerealiseerd wordt. Mocht dit idee doorgevoerd worden, zal je dit terugvinden in het changelog in de backoffice.

Oftewel, helaas pindakaas! Wij zijn nu aan het kijken of we de gehele facturatie kunnen overzetten buiten Lightspeed om. Verdient allemaal geen schoonheidsprijs. Voor ons een serieuze overweging om te kijken naar een ander CMS.

Post edited by joshua on
  • telecomshoptelecomshop Berichten: 4 Member

Is het een idee om hiervoor crowdfunding campagne op te starten ? Met het ingezamelde geld kunnen we misschien een LS ontwikkelaar inhuren die het extra email veld toevoegd.

Log In of Registreer om te reageren.