🖨️ Meerdere verzendlabels op één pagina printen

Roel JongejanRoel Jongejan Member, Lightspeed Staff Berichten: 33 Lightspeed

Hallo allemaal!

Hierbij weer een nieuw artikel. Hierbij laten we zien hoe je meerdere verzendlabels vanuit de Lightspeed eCom backoffice kunt printen op één pagina. Hiermee kun je sneller labels uitprinten, en uiteindelijk ook flink wat papier besparen. Deze stappen zijn bedoeld voor als je PostNL of Bpost labels print vanuit Lightspeed met de integraties.

De stappen die ik laat zien zijn getest in Google Chrome. We raden ook aan om voor de eCom backoffice Google Chrome te gebruiken.

De stappen

Selecteer in het order overzicht de orders waarvan je de verzendlabels wil printen. Vervolgens druk je linksbovenin op X item(s) geselecteerd om de bulkfuncties te openen, en druk je vervolgens op Verzendlabels afdrukken.

Vervolgens kom je in een voorbeeldscherm van Google Chrome terecht voor het printen. Hierbij druk je rechtsbovenin op het printer icoontje.

Er zal nu een printvenster geopend worden. Hierbij kun je rechts de optie Pagina's per vel selecteren. Deze optie staat soms verborgen onder Meer instellingen. Hierbij kun je kiezen of je 1, 2, 4, 6, 9 of 16 pagina's op een vel wil printen. Hierbij is het wel zo dat hoe meer pagina's per vel je selecteert, hoe kleiner het verzendlabel wordt. Het hangt af van het soort pakketten of enveloppen naar klanten verstuurd worden, en wat voor zowel jullie als de verzendmaatschappij en de klant het prettigst werkt. Dit kun je even testen om te zien wat het goede aantal labels per pagina voor jullie is. Vervolgens kun je op Printen drukken.

Ik hoop dat jullie hier veel baat bij hebben, en hiermee sneller kunnen printen en papier kunnen besparen. Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben hierover, dan hoor ik het graag, zodat ik ze hier kan beantwoorden. Binnenkort zal ik een nieuw topic over een ander onderwerp openen in deze reeks.

Veel succes! 😀

Lightspeed
Roel Jongejan
Lightspeed Support Omnichannel + Restaurant
Lightspeed HQ

2 reacties

• MargreetMargreet Member Berichten: 1

Hoi,

is het ook mogelijk (zonder postnl of Bpost) deze labels af te drukken?

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 149 moderator

@Margreet Nee, de verzendlabels bevatten namelijk een unieke Track & Trace code die door de verzendpartij wordt aangemaakt. Als je een andere vervoerder gebruik kun je bijvoorbeeld koppelen met de App's Sendcloud of MyParcel.

Log In of Registreer om te reageren.