Orders betaald direct op andere status

CarmakerCarmaker Member Berichten: 3

Wanneer een klant een order plaatst en direct betaald dan zie ik dat de order direct op klaar voor verzending komt te staan. Maar wanneer dat niet mogelijk is om direct te versturen vind ik deze status update erg vervelend. Ik kan natuurlijk de order handmatig op een andere status update zetten die ik zelf heb aangemaakt maar dat klinkt naar de klant er vreemd. Hij kan in zijn order status zien dat de order stond op klaar voor verzending en dan daarna op b.v. in behandeling. Voor de klant erg verwarrend. Dus mijn vraag is kan de automatische melding van lightspeed niet op klaar voor verzending maar op b.v in behandeling?

12 reacties

• MarjaMarja Member Berichten: 61

Misschien kan dat via vertalingen?

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 136 moderator

@Carmaker Het is niet mogelijk om de basis orderstatussen aan te passen. We raden merchants aan om in de e-mailnotificaties en levertijden van producten helder aan te geven wat de klant kan verwachten. Wachten op verzending is een algemene wachtstatus, de levertijd geeft normaal gesproken aan hoeveel tijd er nodig is om deze status te verwerken.

Wel zijn er een aantal verbetervoorstellen gelogd die hier betrekking op hebben. Ik zal een ticket aanmaken, zodat we jouw feedback mee kunnen nemen.

• CarmakerCarmaker Member Berichten: 3
    2 maart aangepast

@J_Binsbergen dat zou wel erg super zijn wanneer wij zelf de basis orderstatussen kunnen aanpassen. Zoals het nu is vinden wij het verwarrend voor de klant. Als wij b.v. aangeven levertijd 2-4 dagen en de klant plaatst zondag een bestelling en betaald direct dan komt zijn order direct op "wachten op verzending" en maandag zien wij deze order en zetten wij die handmatig op "in behandeling" de klant denkt dinsdag kan die verzonden worden. Dus voor ons een verwarrende situatie.

p.s het is niet wachten op verzending maar klaar voor verzending. Wachten op verzending zou beter zijn.

Post edited by Carmaker on
  • JaapJaap Member Berichten: 101 ✭

@J_Binsbergen dat zou wel erg super zijn wanneer wij zelf de basis orderstatussen kunnen aanpassen. Zoals het nu is vinden wij het verwarrend voor de klant. Als wij b.v. aangeven levertijd 2-4 dagen en de klant plaatst zondag een bestelling en betaald direct dan komt zijn order direct op "wachten op verzending" en maandag zien wij deze order en zetten wij die handmatig op "in behandeling" de klant denkt dinsdag kan die verzonden worden. Dus voor ons een verwarrende situatie.

p.s het is niet wachten op verzending maar klaar voor verzending. Wachten op verzending zou beter zijn.

Ik weet niet of deze orderstatus sinds kort is aangepast maar ik zie dat de orderstatus nu "Wachten op verzending" is op de front end na een succesvolle betaling. In de backoffice is de status nog steeds "klaar voor verzending" wat natuurlijk prima is. Als dit onlangs veranderd is, is dat voor ons ook een hele verbetering.

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,136 

Ik weet niet of deze orderstatus sinds kort is aangepast maar ik zie dat de orderstatus nu "Wachten op verzending" is op de front end na een succesvolle betaling.

Waar zie jij dat precies @Jaap ?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JaapJaap Member Berichten: 101 ✭

@Paula , Ik zie deze status als ik inlog op een test account die ik heb aangemaakt. Als je dan een testaankoop doet en die op betaald zet, staat er in het dashboard als status: "Wacht op verzending"

Zo ziet dat er uit

www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • gertvandenbrandegertvandenbrande Member Berichten: 4

Ik ben volop bezig om mijn eerste lightspeed webwinkel op te zetten, en ontdek hetzelfde probleem.

Eigenlijk is het bij mij nog erger, want de workflow voor afhalen werkt op de zelfde manier. Klant bestelt online wil het order komen afhalen. Klikt dus op afhalen.

De status die nu automatisch komt is "klaar om omgehaald te worden". Dat is helemaal niet waar. Bestelling is in verwerking. Wij hebben steeds een paar uur werk en in geval van drukke periodes (sint, pasen, soms een hele dag)

Dus ik zou graag de status kunnen aanpassen naar "bestelling in verwerking" en als je verzenden kiest in feite dezelfde status.

Eventueel in de back-office de keuze laten, tussen de huidige status en mijn voorstel of de mogelijkheid geven om te vertalen.

Ik weet zeker, ook al staat de levertijd duidelijk aangegeven dat ze daar binnen het uur staan om hun bestelling af te halen.

Ik hoop dat daar snel een oplossing voor komt.

• gertvandenbrandegertvandenbrande Member Berichten: 4

Na nog wat uitzoeken heb ik ontdekt dat de status van de back-office anders is dan deze van de klant. Deze van de klant heb ik kunnen wijzigen met de vertalingen.

Mijn probleem is opgelost. "Wachten op afhaling" is nu "Bestelling wordt klaargemaakt".

Extra status toegevoegd: "klaar om af te halen" en we sturen manueel een bericht vanuit de back-office (copy paste van de status).

Een volgende verbetering zou kunnen zijn dat deze extra status "bestelling wordt klaargemaakt" gewoon als extra stap als optie kan aangevinkt worden.

Maar ik ben er voorlopig wel uit.

• JoriJori Member Berichten: 201 ✭

@gertvandenbrande

Hou er ook rekening mee dat wanneer je de bestelling markeert als opgehaald hij automatisch een mailtje eruit stuurt. Probleem is dat dit de automatische mail "order verzonden" is. Mocht je dit in gebruik hebben dan moet je een workaround gebruiken.

• FrankFrank Member Berichten: 107 ✭

@Jori Als je in de order zelf niet op de grote knop klikt maar in de shipping status zelf gaat. Kun je de status daar op verzonden/opgehaald zetten zonder de klant te informeren. Zijn 2 extra klikjes met de muis.

• Bart_hsaBart_hsa Member Berichten: 1

Ik probeer de status "Wacht op afhalen" te wijzigen dmv de vertalingen, maar dat lukt me niet. Heb het volgende al geprobeert:

Wacht op afhalen --> Uw bestelling wordt verwerkt

processing_awaiting_pickup --> Uw bestelling wordt verwerkt

processing awaiting pickup --> Uw bestelling wordt verwerkt

awaiting pickup --> Uw bestelling wordt verwerkt

enig idee wat ik niet goed doe?

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,136 

@Jaap excuses voor de late reactie, ik zie je antwoord op mijn vraag nu pas 😳

Maar bedankt voor de printscreen! 👍️

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.