HTF Electronics

startoursg24tstartoursg24t Berichten: 15 Member
Een nieuw forum / discussieboard dus ook opnieuw voorstellen.

HTF Electronics is een webwinkel voor elektronica componenten, speciale LED verlichting en programmeerbare elektronica. Wereldwijd zijn er vele elektronica hobbyisten, techniek studenten en professionals dagelijks met elektronica bezig, variërend van ICT development, datacommunicatie, IOT, robotica, en industriële aansturing.

Mijn naam is Lucien Westgeest, als klein kind van amper 3 jaar was ik al gefascineerd door verlichting en elektronica, aldus mijn ouders was het eerste woord dat ik sprak niet mama of papa maar lampje, het kon dus niet uitblijven dat ik de wereld van techniek in zou gaan en daar de boel onveilig zou maken. In de vele jaren daarna heb ik samen met vrienden diverse experimenten en soms ook wel heftige stunts uitgehaald met en door middel van elektronica techniek, van tesla coils met idioot hoge spanningen ver boven de 100Kv tot knotsgekke experimenten met een magnetron, vooral wat je niet met een magnetron mocht doen was voor ons interessant. Het is dan ook vast niet verbazend dat menig magnetron zijn einde heeft gevonden en menig magnetron deurtje langs ons heen is gevlogen.

De Naam HTF Electronics begon ooit als HTF Production Electronics, het was een afgeleide aan het inmiddels stokoude computergame Dune2000 waarin je een constructie kon bouwen dat High Tech Factory als naam droeg. Die naam gebruiken wij als noemer voor onze experimenten op onze zelf in elkaar geknutselde website.

Naarmate mijn studie vorderde en ik mij steeds dieper in de wereld van elektronica begaf leerde ik de finesse van die techniek en de mogelijkheden om dingen te bouwen die vaak niet begrepen werden door mensen om mij en mijn vrienden heen. Zoals het bouwen van een ultra hoog vermogen LED lamp met een stupide hoge lichtopbrengst overeenkomend met 25Kw lamp. Op de vraag waarom we zoiets hadden gemaakt? Omdat het kan!

Door de studie werd de naam HTF Production Electronics steeds minder gebruikt tot een moment dat de inmiddels sterk verouderde website van onze experimenten offline ging.

Gaandeweg in de studie die verliep van MTS tot Universiteit kwam ook het concept opzetten om een bedrijf daar in te beginnen. Het verkopen van elektronica aan hobbyisten zoals ik dat vroeger was, aan de student die verder wil en de professional die iets ontwikkeld. De naam die we ooit gebruikten kwam nu toch weer om de hoek kijken, echter het woord "production" werd achterwege gelaten en zo ontstond HTF Electronics, HTF als een hommage aan het oude spelletje en de oude tijd en Electronics omdat dat is we verkocht zou gaan worden.

Het bedrijf is begonnen met 2 personen ikzelf en een zeer goede vriend van mij. Officieel is HTF begonnen op 2 november 2012, echter een maand voordat de registratie bij KvK inging is de 2e persoon afgehaakt. Ik ben alleen verder gegaan en heb de eerste 2 jaar vrijwel alles alleen gedaan. Naderhand is mijn moeder er bij ingekomen en hebben we daarnaast 2 personen die we om hulp kunnen vragen om in te springen.

De Webwinkel begon ooit als een soort van discounter, alles werd geïmporteerd vanuit China, maar na amper een jaar zijn we steeds maar gaan inkopen via officiële groothandels, en fabrikanten.

Inmiddels zijn we niet meer de discounter waarmee we begonnen zijn maar een professionele aanbieder van elektronica componenten, LED Verlichting en Programmeerbare Elektronica, en naast onze webwinkel staan we ook op Radiomarkten en Elektronica beurzen in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. Met een stand van meer dan 25 meter, zijn we een gewilde aanbieder op menig beurs.

Met vriendelijke Groet

Lucien Westgeest
https://www.htfelectronics.nl

HTF Electronics, We Help Create Your Imagination!

4 reacties

• PaulaPaula Berichten: 879 Member, Beta tester 
    Hee Lucien, leuk je hier ook te zien :)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi Lucien, welkom! Super leuk om je verhaal te lezen hoe je bij je webshop bent gekomen! Ik hoop wel dat jouw magnetron het er tegenwoordig beter vanaf brengt :smiley:.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • startoursg24tstartoursg24t Berichten: 15 Member
    februari 2018 aangepast
    Nynke zei:

Ik hoop wel dat jouw magnetron het er tegenwoordig beter vanaf brengt

Gelukkig wel, de magnetron is nu een gewild object voor het maken van popcorn, al moet ik wel toegeven dat ik soms de verleiding niet kan weerstaan om mensen te laten zien wat er gebeurd als je een defecte gloeilamp op een stukje papier in de magnetron doet. Een regenboog aan kleuren komt je tegemoet gevolgd door een uit elkaar spattende lamp. Mjah, Boys will be boys ;)

• CristalloCristallo Berichten: 15 Member
    Hallo Lucien, welkom op het forum, mooi verhaal :)
    www.mozaiekpakket.nl
    Mozaïekplezier voor jong en oud(er)
Log In of Registreer om te reageren.