Afterpay of Klarna aanbieden? Welke is beter?

Graag ontvang ik jullie feedback over het aanbieden van Afterpay of Klarna voor achterafbetalingen. Welke is beter?

20 reacties

• JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    Wij hebben geen ervaring met Afterpay. We hebben tot een paar jaar geleden Klarna gebruikt en hadden daar hele goed ervaringen mee. De backoffice van Klarna was niet gebruiksvriendelijke maar de helpdesk en klantenservice was uitstekend. We zijn alleen overgeschakeld op Billink omdat die veel goedkoper zijn.
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 80 Member ✭
    Wij gebruiken naar alle tevredenheid AfterPay. een prima backoffice en prima klanten service zowel voor ons als de klant. Je krijgt gegarandeerd altijd je geld.

Klarna hebben we geen ervaring mee.
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • KnufKnuffelsKnufKnuffels Berichten: 3 Unconfirmed, Member
    Wij gebruiken billink, veel goedkoper dan de twee genoemde en ook klantvriendelijk naar de eventuele wanbetalers. Ik heb Afterpay gehad maar de standaard abbo prijs en de hoge kosten per bestelling zijn we daarmee gestopt.
  • YoupackYoupack Berichten: 9 Member
    Wij hebben geen ervaring met Afterpay of Klarna maar zijn zeer tevreden over Billink.
    Onze ervaring met Billink was eerst ook prima. daarna kregen we te maken met fraude en moet je 90 dagen wachten op je geld. erg zuur. De kosten zijn idd lager maar de wachttijd op je geld langer. Dat heeft ons doen besluiten om met Billink te stoppen
    085-78 46 963
  • CristalloCristallo Berichten: 15 Member

Onze ervaring met Billink was eerst ook prima. daarna kregen we te maken met fraude en moet je 90 dagen wachten op je geld. erg zuur. De kosten zijn idd lager maar de wachttijd op je geld langer. Dat heeft ons doen besluiten om met Billink te stoppen

Het had een reactie van ons kunnen zijn. Exact hetzelfde tracé/ervaring bij ons en uiteindelijk ook gestopt met achteraf betalen (ook Billink).
    www.mozaiekpakket.nl
    Mozaïekplezier voor jong en oud(er)
  • FOOFOO Berichten: 557 Member 
    Hallo @Albert_Wubs en @Cristallo!
    Ik ben op het moment ook bezig met Billink, omdat achteraf betalen toch een stukje extra omzet op kan leveren. We zien iedere maand dat onze verkopen bij BOL flink omhoog schieten vlak voor iedereen zijn salaris krijgt. Puur omdat er op factuur betaald kan worden naar mijn idee.

Wat zijn de standaard wachttijden voor de uitbetalingen? En wat waren precies de problemen met de fraude? Moet je dan alleen wachten op de frauduleuze betaling, of op alle betalingen?

Hopelijk kunnen jullie dit toelichten. Lijkt me handig voor iedereen die overweegt achteraf betalen aan te bieden.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @John, Je krijgt je geld een week later via Billink zodra de klant Billink heeft betaald. Wanneer dat is hangt dus af van wanneer de klant Billink betaald. Als de klant Billink niet betaald en dat ook in zijn geheel niet van plan is dan is er sprake van Fraude en krijg je je geld pas na 90 dagen. Dit gaat meestal om bestellingen die op een andermans naam en adres gedaan zijn en afgeleverd worden op een pakje gemak locatie. men gebruikt dan nep-mail accounts en worden verwijderd nadat ze de bestelling hebben afgehaald. Nu krijgt de klant geen aanmaning en zal pas na 6 weken een brief verzonden worden naar het adres wat opgegeven is. De eigenaren van dit adres weten van niets. AfterPay accepteert alleen achteraf betalingen als factuur en verzendadres gelijk zijn. En garanderen altijd uitbetaling naar afgesproken termijn. Op deze manier voorkom je fraude. En geloof mij, wij hebben er veel mee te maken gehad vorig jaar. AfterPay is misschien iets duurder maar uiteindelijk veiliger, je krijg altijd je geld. Het risico bij evt fraude ligt nu bij AfterPay en niet bij mij.
    085-78 46 963
  • MNTMNT Berichten: 81 Member ✭

AfterPay accepteert alleen achteraf betalingen als factuur en verzendadres gelijk zijn.

Dat is bij Billink toch ook zo?

@Albert_Wubs: Zoals ik het lees, is het risico bij fraude enkel dat je langer op je geld moet wachten. Billink betaalt wel uit, alleen duurt het in zo'n geval vrij lang.
    Zeker iets om in de gaten te houden, want het is niet de bedoeling dat we maandenlang op ons geld moeten wachten. Maar wanneer het in verhouding maar een klein percentage is, zie ik er geen enorm probleem in.

We gaan dit soort bestellingen sowieso versturen met handtekening voor ontvangst. Want je moet ook kunnen bewijzen dat de bestelling is geleverd.
    MNT zei:

AfterPay accepteert alleen achteraf betalingen als factuur en verzendadres gelijk zijn.

Nee, dat was vorig jaar niet zo maar misschien nu wel dat is bij mij niet bekend. Ik mag hopen dat ze er van geleerd hebben en het idd wel zo doen nu
    085-78 46 963
    We hebben Billink inmiddels geactiveerd. Net even getest, maar het is gewoon mogelijk om een ander afleveradres te kiezen. Ook afhalen bij een PostNL punt is mogelijk.
    Het is voor ons alweer even geleden dat we met Billink zijn gestopt, maar voor ons leek het weinig extra omzet te genereren.

De fraudegevallen hadden bij ons ook vooral betrekking op enkele straten/flats (in Arnhem) die op een gegeven moment in verband werden gebracht met elkaar.

In het besteltraject werd de ene keer de betalingswijze (via Billink dus) wel geheel afgerond en werd kennelijk niet betaald aan Billink, maar bij andere bestellingen werd die betalingswijze afgebroken. De bestelbevestiging kwam dan wel binnen bij ons, maar we moesten goed letten op of de betalingswijze ook echt was afgerond door de klant. Dat was soms niet het geval, werden de goederen toch door ons verstuurd en kregen we uiteindelijk ook niet de betaling omdat de betalingswijze niet was afgerond door de klant (en dus ook niet bij Billink bekend / verzekerd was). Het vroeg dus ook om extra scherpte in deze bij ons, maar al met al had ik hier geen zin in, ook omdat het weinig extra's bood.

Vandaar met het gehele achteraf betalen gestopt.
    www.mozaiekpakket.nl
  • Henny DietrichHenny Dietrich Berichten: 3 Member
    Maar je bent eigenlijk verplicht achteraf betalen aan te bieden, want rembours...dat kan echt niet meer..Wij hebben ook Billink en ja, soms heb je mensen die niet of laat betalen, maar de meeste betalen netjes op tijd.

Rembours kan inderdaad niet meer. Het levert vaak nog meer kosten op. Jaren geleden kregen we soms wel de helft van de rembourszendingen weer retour (geweigerd). De verzendkosten waren dan al wel gemaakt en daarnaast was het onnodig werk.
  • ZlatanZlatan Berichten: 3 Member
    MNT zei:

Ja, dit is bij Billink zo. Je kan wel een bestelling plaatsen met een ander afleveradres dan het factuuradres. Maar deze wordt na de plaatsing dan geannuleerd door het systeem van Billink.

Wij zijn super tevreden met Billink.

Maar je bent eigenlijk verplicht achteraf betalen aan te bieden, want rembours...dat kan echt niet meer..Wij hebben ook Billink en ja, soms heb je mensen die niet of laat betalen, maar de meeste betalen netjes op tijd.

Klopt, rembours is idd niet meer van deze tijd, maar wel de uitvlucht om aan de wet te voldoen in deze. Daarom bieden wij het wel aan, tegen kosten € 25,00.

Hier is 1 x gebruik van willen maken (op meer dan 10.000 bestellingen). Ik heb toen die klant gebeld en aangegeven dat ze bijna € 20,00 kon besparen door het van tevoren over te maken. Door het belletje was het laatst ontbrekende vertrouwen er en hadden wij niet de rompslomp rond de rembours.
    www.mozaiekpakket.nl
    Tja, dat zou mij als klant nou juist niet echt vertrouwen scheppen. In zo'n geval krijg ik (zo te lezen terecht) het idee dat de webshop niet wil dat je achteraf betaalt.... Via Billink gaat het voor de klant heel eenvoudig, zonder buitensporige kosten.

Bij ons zijn de eerste bestellingen binnen via Billink. Tot nog toe niets vreemds kunnen ontdekken. Wat klaar staat voor verzending is ook bij Billink bekend en goedgekeurd. Nu afwachten of de betalingen ook binnen komen natuurlijk, maar dat is in principe niet ons "probleem" meer. Hooguit langer wachten op de uitbetaling, maar dat is te overzien.

Voorlopig ben ik nog steeds positief. Ik heb ook wel het idee dat het nieuwe klanten over de streep trekt.
  • KnufKnuffelsKnufKnuffels Berichten: 3 Unconfirmed, Member
    Alleen versturen zodra het status heeft "Klaar voor verzending" dan is billink goedgekeurd, en ben je 100% verzekerd van geld, die 90 dagen wat maakt het uit. Je hebt geld verdiend.
  • CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    Wij gebruiken Afterpay, geen zorg over verloopt goed
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
Log In of Registreer om te reageren.