Reviews (sterren) en prijs in Google zoekresultaten

FOOFOO Berichten: 539 Member 
In onze oude webshop stonden in de zoekresultaten van Google ook de prijs van een artikel en de gemiddelde review (sterren) vermeld.

Is dit in Lightspeed ook mogelijk? Ik weet dat het via Rich Snippets gaat. Deze zie ik voor de reviews ook wel staan bij de artikelen, maar tot nog toe zijn deze niet zichtbaar.

Zowel de weergave van de prijs als reviews in de zoekresultaten zorgt er voor dat er meer geklikt wordt.
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

9 reacties

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 91 Member, Beta tester
    Hallo John, dat ligt heel erg aan het thema dat je gebruikt. De meeste nieuwe thema's hebben deze snippets automatisch al goed staan. Anders kun je ze eventueel zelf aan toevoegen in de Editor als je die geactiveerd hebt, maar dat is wel wat programmeer werk.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • FOOFOO Berichten: 539 Member 
    @PatrickvdHeijden. Voor zover ik kan zien, staat dit wel goed, maar in de zoekresultaten zie ik nog niets terug. Ik gebruik thema Mandrill, van @Shopmonkey
  • PaulaPaula Berichten: 794 Member, Beta tester 
    Ik weet niet hoe lang geleden het is dat je het ingesteld hebt, maar er kan een aantal dagen/weken overheen gaan voordat ze (volledig) getoond worden.
    Anders Shopmonkey misschien even een mailtje sturen, zij kunnen je er ongetwijfeld mee helpen!
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    In de shop heb ik niets ingesteld. Volgens mij zit het standaard in Lightspeed, of eventueel het thema. Wanneer ik een "Google gestructureerde gegevenstest" doe, zie ik de snippets daar ook in de resultaten.

De shop draait nu bijna 2 weken op Lightspeed, maar toen stonden er nog geen reviews. Deze zijn een paar dagen later gedeeltelijk toegevoegd. Dus op zich zou het kunnen dat die later nog komen. De prijzen staan natuurlijk al wel gelijk in de shop, dus die zou je gelijk verwachten.
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 91 Member, Beta tester
    Heb je het in je Google Webmaster tools ook gedefinieerd? Soms helpt het om daar ook deze pagina's zo te definieren.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    Nog niet gedaan nee. Was bij de vorige webshop een drama, maar zal er vanavond eens in duiken. Lang geleden dat ik me daar in heb verdiept.
    Inmiddels staan zowel de reviews als prijzen netjes in de zoekresultaten van Google. Hierdoor valt onze shop goed op in de resultaten, omdat lang niet alle shops dit hebben. 

Nu de volgende stap: ik wil de reviews / sterren ook tonen in onze Google Shopping campagne. De aanvraag bij Google was niet heel spannend, maar dan......moet er een XML feed komen van de reviews. Die is niet standaard te downloaden uit de shop. De review uitnodigingen worden vanuit @Shappz verstuurd, maar ook daar geen mogelijkheid voor een export. 

Iemand enig idee of de reviews op de één of andere manier uit de backoffice te trekken zijn, zodat er een XML van gemaakt kan worden? 
  • SharleneSharlene Berichten: 124 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @FOO ; Het zou mogelijk zijn de data uit te lezen via de API. Op basis van de gegevens die uitgelezen worden, kan dan bijvoorbeeld een XML bestand worden gemaakt. Dit kan vaak via een externe partij geregeld worden! 
    Hi @Sharlene, thanks. Ik was me er zojuist nog eens in aan het verdiepen. Het voorbeeld dat Google geeft, ziet er op zich niet heel spannend uit: https://developers.google.com/product-review-feeds/sample/

Is dit er niet via een eenvoudige feed uit te halen? Hierover heb ik ook net een ticket aangemaakt, want ik mis de juiste data tags. 

Zijn er eventueel LS partners die een dergelijke feed, of API koppeling kunnen maken? @MoldersMedia of @Shopmonkey ;misschien? 
Log In of Registreer om te reageren.