Opschorting accout Google

JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een mail gekregen van Google dat mijn account wordt gedeactiveerd vanaf 17 maart om de volgende redenen:

---------------------------------------------------

Onvoldoende betalingsgegevens:

Er wordt niet vermeld welke betaalmethoden worden geaccepteerd of wat de totale kosten zijn die een gebruiker voor en na de aankoop moet betalen. Deze informatie moet duidelijk worden vermeld voordat gebruikers afrekenen.

Ga naar https://goo.gl/r1BB2X voor meer informatie.

Tips om dit probleem op te lossen:

• Zorg ervoor dat vóór het afrekenen de volgende informatie duidelijk op uw website wordt vermeld:
  • Een overzicht van alle geaccepteerde betaalmethoden
  • De volledige kosten die een gebruiker voor en na de aankoop moet betalen

------------------------------------------------------

Ik kan hier echter niets in aanpassen? Onze betaalmethodes staan op elke pagina en ik snap niet wat ze bedoelen met volledige kosten na een aankoop moet betalen.

Weet iemand dit? Dit is voor ons namelijk een nogal groot probleempje 🤨

16 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 763 

Naar mijn idee staat alles inderdaad gewoon netjes vermeld.

Het enige waar ze over kunnen vallen, is dat de verzendkosten pas vrij laat worden weergegeven in de winkelwagen. De klant moet eerst alle gegevens invullen. Klanten kunnen hier soms over vallen. Naar mijn idee niet terecht, want op de site staan ze vermeld en ook in je advertenties op Google Shopping.

Je zou er voor kunnen kiezen om de Eénstaps-checkout in te stellen. Dan ziet de klant gelijk de betaalopties en verzendmogelijkheden, inclusief de prijzen. Zelf vind ik dit ook prettiger en overzichtelijker en bij ons zorgde deze ook voor een betere conversie.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JoriJori Member Berichten: 175 ✭

Bedankt voor je reactie @FOO

Wij zijn een tijd geleden juist afgestapt van de one step checkout. Je ziet namelijk niet dat je het bij een ophaalpunt kan laten leveren voordat je je gegevens hebt ingevuld.

Ik ga er toch een paar dagen mee testen voor de zekerheid. Wellicht is dat dan een beter idee uiteindelijk.

Dat is soms inderdaad een probleem, afhankelijk van de koppeling die je hiervoor gebruikt.

Hoe lang geleden is het dat je de checkout hebt aangepast? Als ik het zo lees, zou het inderdaad een reden voor de problemen bij Google kunnen zijn.

Vergeet niet om een nieuwe beoordeling aan te vragen bij Google op het moment dat je wijzigingen hebt gedaan. Ik ga er van uit dat je daar ook meer info zou moeten kunnen vragen naar de exacte reden.

@FOO

Wij kunnen helaas geen beoordeling aanvragen. Dit doen ze pas na de 17e. Als het dan niet goed is dan wordt het account direct gedeactiveerd. Contact opnemen hierover kan helaas ook niet. I tried.

De checkout staat inmiddels al een maand of 5 op multi-step. Ik heb hem nu op one-step gezet en ga daar komende tijd even naar kijken. Wij hadden tot nu een conversieratio van 61% in de checkout.

Dat is wel heel vreemd. Ze kunnen je account er toch niet zo snel uitknikkeren? Dan hadden ze vooraf moeten waarschuwen en duidelijker aan moeten geven waar het probleem zit.

Ik zou toch echt proberen voor die tijd contact te krijgen met iemand van Google. Zal niet meevallen, maar de aanhouder wint! Heb zelf in het verleden ook veel moeite moeten doen om bij de juiste mensen uit te komen bij Google.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 80 ✭

Even Google Ads (0800 020 2736) bellen. Kunnen in het account én op de website kijken waar het vandaan komt.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 80 ✭

"voordat gebruikers afrekenen"

Ik ga ervan uit dat hiermee de /cart/ pagina bedoeld wordt...

Hier staan géén betaalmethoden of icoontjes.

Onder het keurmerk zou je deze moeten kunnen weergeven.

<div class="payments">

En alleen het totaalbedrag inclusief btw wordt hier vermeldt.

BTW apart vermelden?

@citizen_zoo

Bedankt voor je feedback en het kijken naar de website!

De betaalmethoden staan onderaan de pagina (footer). Dit zou gewoon moeten mogen. Dit heeft namelijk 90% van de websites zo ingesteld. Websites zoals Coolblue hebben dit ook gewoon zo staan.

BTW apart vermelden kan helaas niet meer bij ons vanwege een handmatige aanpassing waardoor wij de verzendkosten al hadden berekend in de winkelwagen in plaats van verder op. Dit hebben wij alleen op het moment uit staan.

Ik heb wel wat dingetjes aangepast en moet nu even wachten tot Google 17 maart weer een controle uitvoert.

12 maart aangepast

Als opschorting van het account een "nogal groot probleempje" is, zou ik toch echt meer actie ondernemen dan "wat dingetjes aanpassen" en dan maar wachten op Google.......

Als ik het risico liep dat Google mijn account zou opschorten, waardoor er geen advertenties meer getoond gaan worden en waardoor je omzet dus flink afneemt, wist ik het wel! Dan hing ik net zolang aan de telefoon tot ik iemand te pakken kreeg die me kon vertellen wat het exacte probleem is en wat er nodig is om dat op te lossen.

• raymondheibrinkraymondheibrink Member Berichten: 18

Wij hebben voor https://www.houthandelvangelder.nl een identieke mail ontvangen. Wij hebben 'Verzendkosten berekenen' nu ingeschakeld in de cart. Verder staan hier ook de betaalmethodes standaard in de footer. Helaas ook nog geen reactie gehad op onze mail, dus dat wordt bellen.

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

@FOO

Bij ons is de melding sinds zojuist weg in ons Merchant account. Wij zijn dus "in the clear"

Maar je hebt wel gelijk, ik had daar ook direct over moeten doorpakken. Ik heb gisterochtend ruim 55 minuten in de wacht gestaan en toen werd er opgehangen. Toen had ik het even opgegeven en was zelf was aan het proberen.

Niet echt een idee wat het nou was helaas.

Het bleek een fout in de koppeling met de css partner. Wij hebben hier bericht over gehad.

Ik help webshops met het verbeteren van hun online marketing zoals de vindbaarheid optimaliseren, strategie en online adverteren.

• ChichaChicha Member Berichten: 117 ✭
    13 maart aangepast

@raymondheibrink welke css partner was dat?

Dat was Kiesproduct

Gaf Kiesproduct de verzendkosten niet door?

Volgens mij hebben wij dat in het begin ook eens bij ze gehad. Daar kwamen we toen zelf vrij snel achter.

hmmm, wij gebruiken ook Kiesproduct. Niet gedacht dat het eventueel daar aan kon liggen.

Log In of Registreer om te reageren.