Canonical url's

CristalloCristallo Berichten: 15 Member
Al regelmatig heb ik me proberen te verdiepen in het gebeuren rond canonical url's, maar weet eigenlijk niet zeker of ik dit goed heb ingesteld. Daarom hierbij mijn vraag.

In onze shops hebben we vele series artikelen die binnen 1 lijn vallen, waar binnen een lijn alléén de kleursamenstelling verschilt. Voor de rest is de productomschrijving identiek. (bijv. spiegel hart wit/zwart, spiegel hart rood/oranje, spiegel hart groen/geel etc.).

Hier zou ik volgens mij het beste met canonical url's kunnen werken. Binnen elke lijn is wel een hardloper. Is het juist (en verstandig) om de artikelen uit diezelfde lijn, de url mee te geven van de hardloper, als canonical url? Of zie ik dit geheel verkeerd?

Zijn er evt. andere tips in deze, dan houd ik me uiteraard aanbevolen.
www.mozaiekpakket.nl
Mozaïekplezier voor jong en oud(er)

4 reacties

• FOOFOO Berichten: 535 Member 
    Ik vraag me af of je dat wel moet doen. Dan leg je enorm de nadruk op je hardlopers. Die zullen dan misschien beter gevonden worden, maar andere artikelen krijgen zo geen enkele kans meer om een "hardloper" te worden.

Aan de andere kant....... als het enkel om de kleur gaat, kan het misschien weinig kwaad. Mits je met varianten werkt. Dan kan de klant uit een dropdown de juiste kleur kiezen.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • CristalloCristallo Berichten: 15 Member
    Het zijn allemaal los aangemaakte artikelen, dus geen varianten. Het maakt voor mij niets uit of andere producten harder gaan lopen; men kiest toch de gewenste kleusamenstelling (of niet :-)). Maar als ik met hardlopers (lees: voor velen interessante artikelen) eerder boven kom drijven, heb ik daar meer aan dan lagere posities in de breedte.

Maar ik begrijp hieruit dat op de breedte-producten van een bepaalde lijn de url van de hardloper als canonical gezet kan worden?

www.mozaiekpakket.nl
    Mozaïekplezier voor jong en oud(er)
  • FOOFOO Berichten: 535 Member 
    Ik denk dat je dat voor jezelf moet beslissen. Voor onze shop zou zoiets niet werken, maar voor jullie misschien wel. Een hele andere branche.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @Cristallo. Er is een heleboel informatie te vinden op het internet en soms ook tegenstrijdige informatie. Ik denk dat je het beste een Google search kunt doen op "canonical" en "link juice" voordat je beslist of je met canonicals wilt werken.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.