Toevoeging van adres wordt automatisch ingevuld met straatnaam hierdoor geen verzendlabel

3HHH3HHH Member Berichten: 3

Heeft iemand hier ook last van de laatste tijd:

Bij het invullen van de n.a.w. gegevens staat opeens vaak de straatnaam ingevuld als toevoeging van het huisnummer. Eerst dacht ik dat een klant het gewoon per ongeluk had gedaan maar nu komt het zo vaak voor dat ik verder ben gaan kijken. Blijkbaar komt het door het automatisch invullen van de gegevens door de webbrowser. Het echte probleem waar ik tegen aan loop is dat de verzendlabels bij deze klanten niet automatisch worden aangemaakt omdat MyParcel het adres niet meer herkend. Ik kan me niet voor stellen dat ik de enige ben die dit als probleem tegen kom maar bij Lightspeed hadden ze het nog niet eerder mee gemaakt. Gelukkig teste de medewerker het zelf en ging het bij hem meteen fout. Dus ze weten wat het probleem is maar helaas hebben ze geen oplossing krijg ik zojuist te horen. Vandaar dit bericht met de vraag of jullie daar ook last van hebben?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Henk

https://www.helmondshandelshuis.nl/

Getagd:

12 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,038 

Bij ons stond er ook wel eens een verkeerde aanvulling ergens (bij mij denkt iedereen altijd dat mijn bedrijf 1979 heet 😂) of het huisnummer ook nog eens extra bij huisnummer toevoeging maar ik kan me niet herinneren dat er hierdoor geen adreslabel aangemaakt werd. Volgens mij werd het dan gewoon dubbel genoteerd op het label.

Misschien contact opnemen met Myparcel? Misschien hebben zij een tip voor een bepaalde instelling zodat dit geen probleem meer is?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • kielenkielen Member Berichten: 107 ✭

Ook ik heb er zo nu en dan last van. Geboortedatum ,de naam zelf of de straatnaam van de klant wordt als toevoeging automatisch ingevuld. Myparcel maakt meestal wel de verzendsticker aan. Zo niet, dan het adres herstellen, de zending annuleren (niet de order, maar alleen de zending) en een nieuwe zending aanmaken. Myparcel pakt dan wel het correcte adres op.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 143 ✭

Hoe kun je dan een zending annuleren? Of is dat alleen het adres aanpassen?

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

@Patrick,

Op het nummer met het hekje klikken. Dan kies je bij status voor geannuleerd. Daarna kan je een nieuwe zending aanmaken.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 101 moderator

@3HHH Dit gaat wel eens fout in de automatische formulieren die door de internetbrowser ingevuld worden. Binnen je website heb je daar inderdaad weinig invloed op. Je zou dit kunnen voorkomen door automatische formulieren in zijn geheel te blokkeren. Klanten moeten dan altijd hun adresgegevens zelf volledig invullen. Wellicht het overwegen waard.

Je schakelt dit uit met onderstaande code bij Instellingen - Web extra's - Custom Javascript.

<!-- Auto fill-in uitschakelen in check-out -->
    <script>
    if (document.getElementsByTagName) {
        var inputElements = document.getElementsByTagName('input');
        for (i=0; inputElements[i]; i++) {
                inputElements[i].setAttribute('autocomplete','new-username');
            }
    }
    </script>

@3HHH  goede tip dank je wel. Als het te erg wordt zeker het overwegen waard.

Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,038 

Dat vind ik ook wel een goede tip, dank je wel! Zeker het overwegen waard.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • antoineookantoineook Member Berichten: 5

Daar hebben wij ook veel last van, en vlak voor de deadline moet je dan nog weer even enkele adressen handmatig invullen in myparcel.

De Myparcel extention geeft dan wel meer lucht door het etiket automatisch aan te maken als je in lightspeed in de order staat. Vraag hierbij na hoe je dit doet bij Myparcel.

Succes, hou afstand, en blijf gezond!

• JohnJohn Member Berichten: 8

Wij hebben hier ook inderdaad regelmatig last van. Bedankt voor de tip!

John

Toys & More

https://www.toysenmore.nl/

• FOOFOO Member Berichten: 750 

Hier vooral veel last van klanten die hun eigen mailadres verkeerd intypen. En dan vervolgens mailen dat ze geen bevestiging van de bestelling en / of tracktrace hebben ontvangen. Levert veel onnodige mails, telefoontjes en werk op.

Standaard stond bij ons bij de instellingen voor de mail deze op "Enkel". Nu deze eens op "Dubbel" gezet, zodat klanten hopelijk nog eens goed het mailadres nakijken. Mocht dat niet baten, gaan we ook de code maar eens testen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • 3HHH3HHH Member Berichten: 3

Met het stukje java script is het probleem verholpen. Ik ben er heel blij mee.

• SoniaSonia Member Berichten: 111 ✭

Hier ook vaak last van. Ik ga het scriptje proberen.

Log In of Registreer om te reageren.