SEO Brands

cismacisma Berichten: 42 Member
Hi,

Ik kan nergens de mogelijkheid vinden de pagetitles en meta's aan te passen van de toegevoegde merken. Hoe kan ik dit doen?

Groet, Robin
<1

52 reacties

• NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @cisma. Dit kan op dit moment helaas nog niet maar we hebben wel een lopend ticket hierover. Pm me als je wilt dat ik een ticket voor je aanmaak, of maak er eentje aan via het help centre :smile:.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • JeremyJeremy Berichten: 15 Member
    Goedemorgen Nynke,

Je mag hier voor mij wel een inschieten, als het dan hoger op de prioriteitenlijst komt, want ik denk dat het wel een gemis is dat dit op dit moment (nog) niet kan.
    @Jeremy prima! Hou je inbox in de gaten voor een terugkoppeling :)
    @cisma @Jeremy ik kan jullie overigens aanraden de merkenpagina als categoriepagina aan te maken. M'n uitleg kun je hier lezen: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/345/categorie-en-merk-filter-url-combinatie#Item_1
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    @Nynke, daar was ik inderdaad al aan begonnen! Enige nadeel is dat je niet meerdere categorieën kan uploaden bij aanmaak van nieuwe producten, dus dan moet je een 2e upload doen voor alle merken, is daar een workaround voor?
  • ChichaChicha Berichten: 48 Member
    Hi Nynke, ik wil er ook graag bij op deze ticket
    maart 2018 aangepast
    cisma zei:

@Nynke, daar was ik inderdaad al aan begonnen! Enige nadeel is dat je niet meerdere categorieën kan uploaden bij aanmaak van nieuwe producten, dus dan moet je een 2e upload doen voor alle merken, is daar een workaround voor?

Niet echt. De snelste manier is om opnieuw een import te doen om producten bij te werken en zo je producten aan een categorie koppelen.

@Chicha je ontvangt zo een bevestiging :)
  • fraaibuitenfraaibuiten Berichten: 9 Member
    Schiet hier ook maar een ticket namens ons voor in.. 
  • JosephieneJosephiene Berichten: 39 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @fraaibuiten, ik heb zojuist het ticket aangemaakt en verstuurd! :smile:
  • FloydFloyd Berichten: 2 Member
    Voor ons mag hier ook een ticket voor ingeschoten worden.
    @Floyd, ook voor jou een ticket aangemaakt en verstuurd!
  • fraaibuitenfraaibuiten Berichten: 9 Member
    Tickets hebben geen zin want dit staat niet op de lijst van ontwikkelingen. Klaarblijkelijk is het goed vindbaar zijn niet de hoogste prioriteit bij lightspeed.
  • QS86QS86 Berichten: 33 Member
    Dit ticket staat ook al maanden open bij mij. Gelet op de vele reacties van gebruikers moet dit toch snel worden opgepakt, @Josephiene en @Nynke
    Tickets hebben geen zin want dit staat niet op de lijst van ontwikkelingen. Klaarblijkelijk is het goed vindbaar zijn niet de hoogste prioriteit bij lightspeed.
    QS86 zei:
    Dit ticket staat ook al maanden open bij mij. Gelet op de vele reacties van gebruikers moet dit toch snel worden opgepakt, @Josephiene en @Nynke

Hi @fraaibuiten en @QS86,
    Tickets aanmaken is een goede manier van het meten van feedback. Voor Lightspeed is dit dus erg handig en zo kunnen wij ook duidelijk communiceren hoe wij precies te werk gaan met feature requests. 

De snelheid waarmee deze toevoegingen aan het systeem worden opgepakt heeft te maken met een aantal factoren. @Nynke heeft dit al eerder vermeld in het volgende topic: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/comment/2321/#Comment_2321
    Het kan dus zo zijn dat er feature requests zijn met meer stemmen die voorrang krijgen of staat dit misschien gepland in een andere periode, omdat dit beter binnen onze eigen roadmap past. Daarnaast blijven dit ideeën, geen concrete plannen. Er is dus geen garantie dat deze daadwerkelijk worden toegevoegd aan het systeem.
    We zijn iedereen erg dankbaar voor de feedback en blijf deze ook zeker insturen. Dat een feature request (nog) niet is gerealiseerd, betekent zeker niet dat wij jullie niet horen! :smiley:
  • NicoGNicoG Berichten: 6 Member
    Toevoegen van pagetitles en meta's zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. +1
    @NicoG dank voor je feedback, ticket is aangemaakt!
  • MNTMNT Berichten: 81 Member ✭
    augustus 2018 aangepast
    Je kunt dat eventueel zelf in de template editor doen:

{% if page.title == 'Merknaam' %}Titel voor merknaam
    {% else %}{{ page.title }}{% endif %}

Of bij meerdere merken:

{% if page.title == 'Merknaam' %}Titel voor merknaam
    {% elseif page.title == 'Merknaam 2' %}Titel voor merknaam 2
    {% else %}{{ page.title }}{% endif %}

Misschien niet de netste manier, maar het werkt wel.

Bij de omschrijving kun je dat eventueel ook doen natuurlijk. Als je veel merken/omschrijvingen hebt zou ik er wel even een apart bestandje van maken.
  • Danny_BDanny_B Berichten: 6 Member
    Beste LS,

Het wordt tijd, dat het uberhaupt nog een overweging is of dit wordt toegevoegd. SEO voor merken is een must have geen wanna have en gangbaar in de markt bij zo een beetje ieder platform.

Kan niet wachten dus.

Dank.

MVG

Danny
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Danny_B zei:

Het wordt tijd, dat het uberhaupt nog een overweging is of dit wordt toegevoegd. SEO voor merken is een must have geen wanna have en gangbaar in de markt bij zo een beetje ieder platform.

Je kunt voor je merken ook een aparte pagina aanmaken en deze optimaliseren. Zie bijvoorbeeld: https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/AXA-slot/
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • DonDon Berichten: 9 Member
    FOO zei:
    Danny_B zei:

Je kunt voor je merken ook een aparte pagina aanmaken en deze optimaliseren. Zie bijvoorbeeld: https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/AXA-slot/
    Dat kan inderdaad wel ja, echter als je al een tijd Brands pagina's online hebt gehad hebt zou het wel fijn zijn als je op zijn minst een canonical naar de nieuwe, geoptimaliseerde pagina kan sturen.

Lightspeed, hoe zou dit (makkelijk) kunnen?
    Aangezien de bestaande Brands pagina toch niet geoptimaliseerd is, zal deze vast niet hoog scoren in Google. De canonical URL zal dus weinig tot geen toegevoegde waarde hebben. 
    FOO zei:
    Aangezien de bestaande Brands pagina toch niet geoptimaliseerd is, zal deze vast niet hoog scoren in Google. De canonical URL zal dus weinig tot geen toegevoegde waarde hebben. 
    Bedankt voor je reactie John! Dit is helaas niet het geval. De Brands pagina's ranken wel goed dankzij andere on page content etc. Daar liep het alleen vast. Nu ranken de oude brands pagina's steevast beter dan de nieuwe merken. Elk signaal dat we naar de zoekmachine kunnen sturen dat wij de voorkeur leggen aan de nieuwe variant is mooi meegenomen. Hier lijkt ons een canonical een hele goede voor. Of heb jij andere tips voor ons?
    Wat je zou kunnen proberen, is de oude Brand pagina verwijderen (merk verwijderen). Via de redirects laat je dan de URL verwijzen naar de nieuwe variant. 

Ik weet niet wat voor effect het heeft, dus misschien eerst even een testmerk aanmaken om te kunnen testen. 
    Daar hebben wij aan gedacht. Je verliest dan wel je merken filter op andere categorie pagina's.

Behalve wanneer je vervolgens het merk opnieuw aanmaakt. Omdat de URL al in gebruik is, zal Lightspeed hem waarschijnlijk net even anders maken dan het origineel. 

Geen ervaring mee, dus als je een poging gaat wagen, eerst testen....   ;)
  • RemcoA1406RemcoA1406 Berichten: 14 Member
    Je mag voor mij ook wel een ticket aanmaken.

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • Sven UdoSven Udo Berichten: 51 Member
    graag ook voor ons :-)
    september 2018 aangepast
    Schiet voor mij ook maar een ticket in alstublieft. FOO zei:
    Behalve wanneer je vervolgens het merk opnieuw aanmaakt. Omdat de URL al in gebruik is, zal Lightspeed hem waarschijnlijk net even anders maken dan het origineel. 

Geen ervaring mee, dus als je een poging gaat wagen, eerst testen....   ;)
    Heb dit even getest, maar mocht helaas niet baten. Zodra je een brand opnieuw aanmaakt komt de oude URL weer actief waardoor de redirect niet meer werkt.
    Post edited by Don on
  • Ali_MasoumieAli_Masoumie Berichten: 5 Lightspeed Staff Lightspeed
    Je mag voor mij ook wel een ticket aanmaken.

Hi Remco,

Zojuist heb ik een ticket voor je aangemaakt en verstuurd.
  • Ali_MasoumieAli_Masoumie Berichten: 5 Lightspeed Staff Lightspeed
    Beste @Sven Udo en @Don,

Zojuist heb ik ook voor jullie een ticket aangemaakt en verstuurd.
Log In of Registreer om te reageren.